تعداد بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۱۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷ - 2024 07 April
در پی ۸۸ تصادف ایام نوروز ۱۴۰۳، سه نفر جانشان را از دست دادند و ۱۴۸ نفر مصدوم شدند.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

به گفته مدیر اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز، این حوادث از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ رخ داد.

محمدحسین کچویی گفت: «️در تصادف دلخراش پژو ۴۰۵ و پراید در جاده قطرویه - رودخور، دو نفر جان باختند و شش نفر به شدت مصدوم شدند.

این حادثه ساعت ۲۳:۳۰ پنجشنبه ۲۴ اسفند در ۵ کیلومتری جاده قطرویه - رودخور رخ داد و برای انتقال مجروحان ۴ آمبولانس اعزام شدند.»

وی افزود: «راننده ۲۰ ساله پژو و یک نوجوان ۱۳ ساله در دم جان باختند و ۶ نفر نیز به شدت مصدوم شدند.

دو نوجوان ۱۲ و ۱۳ ساله و یک مرد ۳۰ ساله دچار صدمات متعدد شدند و با سطح هوشیاری پایین به بیمارستان انتقال یافتند.

دو پسر ۱۱ و یک پسر ۱۰ ساله دیگر نیز جزو مصدومان حادثه بودند که پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل شدند.»

به گفته لیلا همایونی رئیس دفتر پرستاری بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز، دو پسر ۱۲ و ۱۳ ساله که به کما رفته بودند، با حال وخیم به مراکز درمانی استان اعزام شدند.  

شنیده‌ها حاکی است یکی از خودرو‌ها حامل ورزشکاران نوجوانی بوده که در حال بازگشت از مسابقات استانی فوتبال بودند.

مسئول اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز در مورد یک حادثه دیگر اظهار داشت: «بر اثر تصادف دو خودرو پژو ۴۰۵ و تیبا در جاده نی‌ریز - بختگان، یک زن جوان جان باخت و چهار نفر دیگر به شدت مصدوم شدند.

این حادثه ساعت ۱۲:۳۰ دوشنبه ۶ فروردین در سه‌راهی چاه‌مهکی رخ داد و یک خانم ۲۷ ساله در دم جان سپرد.»

کچویی گفت: «شوهر ۳۰ ساله و نوزاد شش ماهه وی نیز که دچار خونریزی داخلی شده بودند، با حال وخیم به بخش آی‌سی‌یو بیمارستان شهدای سلامت نی‌ریز منتقل شدند.

البته قبل از انتقال مصدومان، این مرد ۳۰ ساله با عملیات ویژه احیاء توسط ابوذر ضیغمی و کیوان شهوند‌نجیبی تکنسین‌های اورژانس که شامل تخلیه هوا و خون از قفسه سینه وی بود، از مرگ حتمی نجات داده شد.»

به گفته دکتر میلاد حسن‌زاده جراح عمومی بیمارستان شهدای سلامت، در آسیب‌های قفسه سینه و ریه‌ها، ممکن است هوا یا خون در کنار ریه‌ها جمع شود و در صورتی که آسیب وارده شدید باشد، این حجم خون یا هوا باعث فشرده شدن ریه و به دنبال آن فشار به قلب می‌شود که وضعیتی کشنده را پدید می‌آورد.

روش اصلی نجات بیمار در زمانی که وی هنوز به بیمارستان نرسیده، خارج کردن خون یا هوا از قفسه سینه است که به تکنیک نجات بخش نیدل دکامپرشن (یا نیدل توراکوستومی) موسوم است.

در این تکنیک که توسط کارکنان مجرب اورژانس انجام می‌شود، یک یا چند آنژیوکت بزرگ در فضای دوم بین دنده‌ای دقیقاً زیر قسمت میانی ترقوه یا فضای چهارم/ پنجم بین دنده‌ای روی خط زیربغلی قدامی به صورت عمود وارد قفسه سینه می‌شود و به دنبال آن هوا و خون خارج می‌شود و بیمار از وضعیت خطرناک حیاتی نجات پیدا می‌کند.

88 تصادف نوروزی با 3 فوتی و 148 مصدوم

در ادامه و بعد از رسیدن به اورژانس بیمارستان جهت درمان اصلی، لوله‌گذاری قفسه سینه انجام می‌شود.

بر پایه اطلاعات ما از منابع بیمارستانی، نوزاد شش ماهه آن‌ها به دلیل در اختیار نداشتن متخصص جراحی مغز و اعصاب کودکان و همچنین جراح کودکان، به مراکز درمانی استان اعزام شد.

مسئول اورژانس ۱۱۵ با بیان این که برای این حادثه سه آمبولانس پایگاه‌های چاه‌مهکی، دهمورد و کمربندی نی‌ریز اعزام شدند، افزود: «یکی از سرنشینان ۳۰ ساله خودرو دیگر با هوشیاری پایین به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد.

دیگر سرنشین ۲۲ ساله خودرو نیز که دچار آسیب به بازو و ران پا شده بود، به بیمارستان اعزام شد.»

کچویی گفت: «همچنین در حادثه دیگری در روز بارانی نی‌ریز، یک خودرو سمند در ساعت ۱۶:۳۰ واژگون شد و چهار سرنشین آن مصدوم شدند. یکی از مصدومان آسیب زیادی ندیده بود؛ اما سه نفر دیگر پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان منتقل شدند.»

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
شکوفه جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
0
0
خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی بدددددددد
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها