تعداد بازدید: ۲۰۱۴
کد خبر: ۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳ - 2017 01 May
جلسه شورای ترافیک شهرستان با حضور روسای ادارات مربوط در فرمانداری نی ریز و با دستور کار ویژه پیرامون حوادث ترافیکی اخیرتشکیل جلسه داد.
حسین قانع: این شورا در صبح روز دوشنبه 11  اردیبهشت ماه به ریاست معاون فرماندار و با حضور شهرداران وبخشداران چهارگانه شهرستان، رئیس پلیس راهور، معاونت پلیس راه نی ریز و دیگر اداره های مربوطه و با پیگیری مسائل ومشکلات ترافیکی شهرستان آغازبه کار کرد.

راهوار گفت: مسائل و حوادث ترافیکی در جوامع دارای دو جنبه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در جامعه  است که این امر بر عهده رسانه ها و شهروندان است و وظیفه  دوم که بر عهده دولت و دستگاههای اجرائی است رفع موانع موجود در قبال اجرای صحیح  برنامه ها، پیشبرد و اجرای امور و نیز رفع نواقص و مشکلات طرح ها  و پروژه ها در سطح شهرستان می باشد.

معاون فرماندار نی ریز در ادامه افزود: با توجه به آمار بالای حوادث ترافیکی استان فارس و شهرستان و همچنین حادثه تصادف و برخورد دو موتور سوار در مسیر آسیاب آباد زردشت و کشته شدن حداقل یکی از این جوانان در دم و وضعیت وخیم دو جوان مصدوم دیگر، توجه جلسه را بر حل مشکل این محور و دیگر مسیرهای پر خطر در سطح شهرستان قرار داد.همچنین تعدادی از مشکلات ترافیکی عمده و مهم شهرستان  درحضور مسئولان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت؛  که تعدادی از آنها نیز به شرح زیر می باشد:

1-پیگیری مسائل و مشکلات خودروهای خطی و بین شهری و روستای مستقر در ترمینال نی ریز با استفاده از دستور دادستان شهرستان و پلیس راهور.
2-واگذاری تاکسی های روستایی به افراد درای صلاحیت و معرفی آنها توسط بخشداران برای دریافت تسهیلات
3-بررسی و حل مشکل ورودی شهر قطرویه.
4- ایجاد سرعتگیر در بعضی از نقاط شهری تابعه شهرستان.
5-  انجام و رفع بعضی از نقاط کور با ایجاد خاکبرداری و گذاشتن علائم راهنمایی و رانندگی در محور قطرویه -نی ریز که تقریباً به پایان رسیده است.  
6-تعریض مسیر آسیاب آباد زردشت به طور کارشناسی و کامل که به زودی به پایان خواهد رسید با اعلام برنامه زمانبندی اتمام این پروژه.
7- ایجاد روشنایی در مسیر فوق که در دو یا سه روز آینده به پایان خواهد رسید.
8-کمک از رسانه ها و مردم برای حل مشکل فرهنگ سازی و ضعف اطلاع رسانی در بخش ترافیکی شهرستان با همکاری اداره های مربوطه.
9-برخورد شدید با موتور سواران متخلف.
10-برخورد شدید با رانندگان مست و جریمه 400 هزار تومانی توأم با توقیف حداقلی شش ماهه وسیله نقلیه آنها با تجهیزات جدید پلیس راهور.
11-تردد کامیونها در سطح شهر نی ریز بجز مسیرهای تعیین شده، حتما باید با مجوز پلیس راهور و شهرداری نی ریز باشد.
12-تقاضای شهردار آباده طشک برای استقرار پلیس راهور در شهر آباده طشک.

13- اعلام آمار بالای حوادث  ترافیکی توسط مهندس طاهری از اعضای جامعه ایمن شهرستان  در دو محور تل مهتابی-غدیرگه  که 30 درصد کشته های شهرستان در 4 سال اخیر متعلق به این  محور بوده که هم اکنون توسط اداره راهداری و بخشداری مرکزی، تمهیداتی جهت تعریض آن در حال پیش بینی و اقدام است و همچنین در قسمتی از مسیر بلوار امام رضا  که از مسیرهای پر حادثه شهرستان می باشد کارها و اقداماتی در حال انجام شدن است.

درپایان  این جلسه نیز تعدادی از اعضای شورای ترافیک به تعدادی از سئوالات مطرح شده توسط خبرنگاران حاضر درجلسه پاسخ دادند.








نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها