تعداد بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ - 2024 12 March
مسئول اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز، هشدار‌های مربوط به چهارشنبه‌سوری را بیان کرد.

محمدحسین کچویی گفت: «یکی از سنتهای  ما ایرانیها، مراسم جشن چهارشنبه آخر سال است . متأسفانه با انحراف این رسم دیرینه، عده‌ای از افراد موجب ایجاد مخاطرات جانی و روانی در خود و دیگران شده و باعث می‌شوند تا این جشن با محدودیتهای بیشتر برگزار شود.»

وی  توصیه های ضروری در این زمینه را ارائه کرد:

- استفاده از  مواد آتش‌زا موجب خطر آتش‌سوزی، سوختگیهای شدید افراد، ایجاد صدای زیاد، بوی نامطبوع و یا دود فراوان و خطرات کاهش دید رانندگان و تصادف می‌شود.

- فرزندان عزیزمان را آموزش دهیم که بتوانند هیجانات خود را کنترل کنند و موجب سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب قرار نگیرند.  

- کودکان، نوجوانان و جوانان در شب چهارشنبه آخر سال در خانه بمانند و هرگز در تجمعات خیابانی شرکت نکنند؛ چرا که ممکن است انفجار ناشی از مواد محترقه خسارات جبران ناپذیری از جمله معلولیت و نابینایی به بار آورد. 

- هرگز مواد محترقه را با خود حمل نکنند؛ چرا که با کمترین گرمای کف دست یا بدن، احتمال انفجار وجود دارد .

- در صورت آتش گرفتن لباس، هرگز شروع به دویدن نکنند؛ چون آتش بیشتر می‌شود. در عوض روی زمین دراز کشیده و غلط بزنند و اطرافیان با یک پتو وی را بپوشانند.

- درصورت سوختگی محدود قسمتی از بدن، با ریختن ۲۰ دقیقه آب سرد، روند سوختگی و درد را کاهش دهند. در این زمینه هیچ ماده دیگری مثل خمیردندان و ... استفاده نکنند.

- تلفن‌های اضطراری از جمله ۱۱۵ را به کودکان آموزش دهند و در زمان تماس با حفظ خونسردی اطلاعات کامل حادثه از جمله نوع حادثه، تعداد مصدوم و نشانی دقیق را اعلام کنند. در صورتی که قبلاً آموزش ندیده‌اند، هر گونه اقدام را با هماهنگی و مشاوره گرفتن از این کارشناسان انجام دهند.

بر اساس قانون و با توجه به اعلام مراجع قانونی، چنانچه به هر دليل مرتبط با حوادث چهارشنبه آخر سال وسیله نقلیه‌ای توقیف و یا فردی دستگیر شود، وسیله نقلیه تا پایان روز سیزدهم فروردین در توقیف می‌ماند و فرد مرتبط نیز در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد‌‌‌.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها