تعداد بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۱۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ - 2024 08 March
پیشنهاد صمت به بازاریان
به گفته رئیس اداره صمت نی‌ریز، نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا به اردیبهشت‌ماه موکول شده، اما حراج و فروش فوق‌العاده اصناف، قبل از عید نوروز انجام می‌شود.
خبرنگار: مریم راوش

سهراب قدم‌زن گفت: «اتاق اصناف با نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا موافقت نکرده است. چون اصناف معترض بودند، طی جلسه‌ای قرار شد به شرطی که قبل از عید فروش فوق‌العاده و حراج گسترده در سطح شهر اجرا شود، این نمایشگاه برای اردیبهشت ماه سال آینده و بعد از ماه رمضان برگزار گردد.»

وی افزود: «اگر در فرصت باقیمانده قبل از عید بخواهیم جهت نمایشگاه با بخش خصوصی قرارداد ببندیم، شرکت معتبر و خوبی به نی‌ریز نمی‌آید.»

رئیس اداره صمت عنوان داشت: «اصناف می‌توانند قبل از عید فروش فوق‌العاده و حراج کالا اعلام کنند. آن‌ها برای این کار به اتحادیه‌شان مراجعه و اعلام می‌کنند ما می‌خواهیم همه یا بخشی از اجناس را به عنوان فروش فوق‌العاده یا حراج اعلام کنیم.

قانون فروش فوق‌العاده ۱۵ درصد تخفیف نسبت به قیمت بازار است؛ ولی حراج که از ورشکستگی و تغییر فصل و شغل می‌آید، ۱۵ درصد زیر فاکتور خرید است. پس از درخواست اصناف، جهت راستی‌آزمایی بازرسی انجام می‌شود تا تأییدیه نهایی را بگیرند.»

عکس: سعیده صحراگرد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها