تعداد بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳ - 2024 08 March
وزیر گفت: هدف این است که سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی از 3 درصد در سال 2019 به 10 درصد تا سال 2030 برسد.

عربستان سعودی با جذب ۲۷ میلیون گردشگر خارجی در سال گذشته میلادی، هدف گذاری ۷ سال آینده را هم اکنون محقق کرد.

به گزارش عصرایران، به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزیر گردشگری عربستان سعودی روز سه شنبه اعلام کرد این کشور در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳)، تعداد ۲۷ میلیون گردشگر خارجی جذب کرد. همچنین به دنبال افزایش دو برابری تعداد گردشگران خارجی تا پایان دهه جاری (۲۰۳۰) است.

این تعداد از جذب گردشگران خارجی در حالی اتفاق می‌افتد که این پادشاهی جنوب خلیج فارس تنها پنج سال قبل در‌های کشور را برای گردشگری باز کرد.

احمد الخطیب وزیر گردشگری سعودی در کنفرانس صندوق سرمایه گذاری این کشور درباره اهداف سال ۲۰۲۳ گفت: ما به ۱۰۰ میلیون گردشگر رسیده ایم که ۷۷ میلیون از داخل و ۲۷ میلیون نفر از خارج از کشور هستند. ۱۰۰ میلیون هدف سال ۲۰۳۰ بود که هم اکنون محقق شد.

وی افزود: مسئولان اکنون امیدوارند تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵۰ میلیون گردشگر برسند. هدفگذاری قبلی برای سال ۲۰۳۰، ۱۰۰ میلیون نفر بود. در هدف گذاری جدید قرار است به جای جذب ۳۰ میلیون گردشگر از خارج، در سال ۲۰۳۰ میلادی، ۷۰ میلیون گردشگر خارجی جذب شود.

وزیر گفت: هدف این است که سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی از ۳ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ برسد.

علاوه بر این، وزیر گردشگری بر تمرکز بر افزایش سطح خدمات در این بخش تاکید کرد. او از تعهد دولت به تامین بودجه برنامه‌های آموزشی برای ۱۰۰ هزار مرد و زن جوان در سال خبر داد و گفت اموزش این تعداد آغاز شده  از جمله ۱۵ هزار نفر که در بهترین موسسات جهان آموزش دیده اند.  
همچنین درآمد‌های گردشگری ورودی به عربستان سعودی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، افزایش ۱۳۲ درصدی داشته است.

به گفته وزیر، تعداد اتاق‌های هتلی در حال حاضر در این کشور ۲۸۰  هزار اتاق است در حالی که وزارت گردشگری قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ این تعداد را به ۵۵۰ هزار اتاق لوکس برساند. این موضوع می‌تواند عربستان سعودی را در بین بهترین کشور‌های جهان از تعداد اتاق‌های هتلی قرار دهد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها