تعداد بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۱۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ - 2024 24 February
author
روزنامه نگار: غلامرضا شعبانپور

جمعه این هفته یازدهم اسفند، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

نگرش‌ها و تحلیل‌های زیادی تاکنون در مورد این انتخابات شده و همچنان ادامه دارد. برخی بر این اعتقادند که باید فعالانه شرکت کرد، برخی هنوز تصمیم قاطع و روشنی نگرفته‌اند، برخی نیز می‌گویند سطح مشارکت پایین است.

البته همه این‌ها را باید به حساب گمانه‌زنی گذاشت چه اینکه نظرسنجی علمی و بی‌طرفانه‌ای انجام نگرفته و اگر هم شده نتایج آن منتشر نشده است.

محرز آن که فشار اقتصادی از جمله عوامل مهمی است که سالهاست مردم را روز به روز خسته‌تر و ناراحت‌تر می‌کند.  

قتصاد هم مقوله‌ای نیست که بتوان با سخنرانی و گفت و شنود و شعار آن را سامان داد. اقتصاد برنامه علمی و عملی دقیق می‌خواهد.

مجریان توانمند لازم دارد. پتانسیل‌های زیادی در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات کشورمان وجود دارد که جای امیدواری بزرگی است، اما متأسفانه آنچه در این میان غائب است استفاده بهینه و علمی و کاربردی از این توانمندی خدادادی می‌باشد که هنوز باید امید داشت محقق شود و کشور از این معضل اقتصادی خارج گردد و توسعه متوازن در صدر برنامه اداره کنندگان کشور قرار گیرد.

به هر حال در شرایطی قرار داریم که باید کشور بتواند در بستری عقلانی و آرام حرکت کند تا موانع موجود یکان یکان مرتفع شوند.

بر همه ماست که از احساسات، شعار‌ها و تحلیل‌های تند و نافرجام پرهیز کنیم. به حافظه تاریخی برگردیم و طوری تصمیم‌گیری کنیم که در آینده خود را سرزنش نکنیم کما اینکه تحلیلگران بنام در دوره‌ای تصمیماتی گرفتند و اجرا کردند که سال‌ها بعد خودشان اقرار به اشتباه بودن آن کردند.

شاید خود ما هم تجارب این چنینی داشته باشیم؛ لذا بر این باورم که باید با آرامش تمام همراه با عقلانیت و بررسی شرایط، تصمیم‌گیری کرد و راهی را برگزید که به نفع کشور و مردم باشد ان شاا...  

شاد و سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها