تعداد بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۱۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2024 17 February
فرمانده انتظامی و دادستان نی‌ریز از توقیف یک ماهه کامیون‌ها و خودرو‌های سنگینی که وارد شهر می‌شوند خبر دادند.

سرهنگ عظیم‌ا... کرمی به نی‌ریزان فارس گفت: «با توجه به اطلاع‌رسانی‌های قبلی مبنی بر راه‌اندازی پارکینگ مخصوص کامیون‌ها توسط شهرداری واقع در کنار ترمینال مسافربری و ابلاغ به انجمن صنفی و اطلاع‌رسانی‌ها در فضای مجازی و حقیقی، برخی از رانندگان به بهانه نبود فضای مناسب و نواقص پارکینگ اقدام به تردد و پارک کامیون‌ها در سطح شهر و معابر می‌کنند که باعث ناهنجاری و بروز تصادفات و نارضایتی شهروندان شده است.»

وی افزود: «بی‌توجهی برخی رانندگان به تذکرات و هشدار‌ها و اعمال قانون عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی، باعث شد تا بدون هیچ گونه اغماض، طرح ورود ممنوع کامیون‌ها با هماهنگی دادستان محترم شهرستان توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی شهرستان با جدیت اجرا شود.

بهانه نواقص پارکینگ به هیچ وجه پذیرفته نیست و شهرداری محترم نیز نواقص فعلی را رفع خواهد کرد و از این به بعد در صورت ورود غیرمجاز کامیونها، در مرتبه اول ۷۲ ساعت توقیف و در مرتبه دوم به مدت یک ماه توقیف خواهند شد.

همان طور که برخی از رانندگان به دلیل بی‌توجهی به هشدار‌ها، کامیون آن‌ها در خارج از استان توقیف و به پارکینگ هدایت شده است.»

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: «در طول این ایام ۵۲ دستگاه کامیون در سیستم توقیف اعمال قانون شده که ۱۲ دستگاه در خارج از شهرستان در هنگام تردد و مابقی در شهرستان نی‌ریز به پارکینگ فرستاده شده است.

برخورد با کامیون‌های متخلف به صورت روزانه در دستور کار است و این فرماندهی به خواسته بحق مرد شریف و نجیب تا ساماندهی کامل اقدام خواهد کرد.»

در همین رابطه، دادستان نی‌ریز اظهار داشت: «ورود کامیون‌ها باعث آسیب رساندن به زیرساخت‌های شهری و آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌شود؛ چون هر کدام با بارشان شاید ۴۰ تا ۵۰ تن وزن داشته باشند. همچنین ایجاد آلودگی صوتی به‌ویژه در اوایل صبح، ایجاد ترافیک، ریختن روغن و گازوئیل در کوچه و خیابان و زشت کردن چهره معابر باعث ایجاد نارضایتی عمومی می‌شود.»

اکبر شهسوار افزود: «برخی اوقات پارک کردن خودرو‌های سنگین در شب و در نقاطی که دید کافی ندارد، باعث تصادف و به‌ویژه برخورد موتور‌سیکلت‌ها با آن‌ها می‌شود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها