تعداد بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ - 2024 15 February
در کشور چهار عامل سرعت و سبقت غیر مجاز، بی‌توجهی به مقابل به دلیل استفاده از تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی ۸۲ درصد از تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد که در صورت توجه به این نکات، شاهد کاهش تصادف‌های جاده‌ای در کشور خواهیم بود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی با بیان این خبر گفت: ۶۵ درصد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای، در گروه سنی ۲۱ تا ۶۰ سال هستند که از این تعداد نیز ۲۲ درصد در گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال هستند.

به گزارش ایرنا، سردار حسن مؤمنی افزود: ۲۵ درصد تصادف‌ها در جاده و ۷۵ درصد در شهر‌ها رخ می‌دهد.

این در حالی است که ۷۵ درصد از جان‌باختگان در جاده‌ها و ۲۵ درصد در شهر‌ها به ثبت رسیده است.

بر این اساس باید بر روی کاهش جان‌باختگان در حوزه حوادث جاده‌ای متمرکز شد.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به افزایش ۸ درصدی تصادفات جاده‌ای در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته، گفت: بر پایه آمار پزشکی قانونی، در این مدت ۶ هزار و ۵۸۱ نفر از هموطنان در جاده‌های کشور جان خود را از دست داده‌اند.

وی در خصوص سابقه تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: در بازه زمانی سال‌های ۸۵ و ۸۶ با رشد ۱۱ درصدی تصادفات جاده‌ای، نزدیک به ۲۸ هزار نفر در کشور جان خود را از دست دادند که در صورت ادامه این روند، باید سالانه شاهد جان باختن ۹۰ هزار نفر از هموطنانمان در حوادث جاده‌ای می‌بودیم.

در حالی که با تلاش و کار مداوم همه دستگاه‌های اجرایی، امروز شمار تلفات سالانه جاده‌ای کشور با کاهش ۱۰ تا ۱۱ هزار نفری، از ۲۸ به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: شاید بتوان هزینه‌های مادی وارد شده به کشور در موضوع تصادف‌ها را جبران کرد؛ اما هزینه‌های اجتماعی و معنوی ناشی از تصادف‌ها قابل محاسبه نیست.

وی با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات سلبی و ایجابی یادآور شد: ۵۲ درصد تصادف‌ها مربوط به سهم انسان، ۲۰ درصد مربوط به راه، ۱۲ درصد سهم وسیله نقلیه و۱۶ درصد مشترک است.

مؤمنی بر ضرورت انجام کار‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پیشگیری از بروز حوادث جاده‌ای از سوی دستگاه‌های مسئول تأکید کرد.

مؤمنی یادآور شد: اکنون ۳۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده که از این تعداد، ۸۸۷ نقطه در اولویت برطرف شدن قرار دارند.

وی اظهار داشت: در همین ارتباط، تاکنون برای برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز، ۵ هزار میلیارد تومان برای سازمان راهداری مصوب شده که امید می‌رود این اعتبار هرچه زودتر اختصاص یابد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها