تعداد بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۱۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ - 2024 04 February
واحدی‌پور: امکان سرمایه‌گذاری این محصولات صادارت‌محور در صنایع تبدیلی فراهم است

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: استان فارس با تولیدی بالغ بر ۳۳۱ هزار تن خرما، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا واحدی‌پور در فرآیند برگزاری ششمین نمایشگاه و جشنواره تخصصی خرما و انجیر، فراورده‌های خرمایی و صنایع وابسته در استان فارس، پس از بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه گفت: بیش از ۸۰ رقم خرما در نخلستان‌های ۱۱ شهرستان استان فارس در سطحی بالغ بر ۳۶ هزار هکتار تولید می‌شود و از نظر سطح زیر کشت دارای مقام دوم کشور هستیم.

این مقام مسئول درخصوص صادرات خرمای استان فارس گفت: در سال گذشته حدود ۱۵ هزار تن خرما به ارزش ۱۳.۵ میلیون دلار از استان فارس به کشور‌های همسایه به ویژه امارات، روسیه، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

رتبه اول فارس در تولید انجیر و خرما

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به برگزاری همزمان اولین جشنواره فروش انجیر با ششمین نمایشگاه خرما در این استان، گفت: بزرگترین انجیرستان دیم جهان در شهرستان استهبان وجود دارد و در مرداد ماه سال جاری این انجیرستان به عنوان چهارمین نظام میراثی کشاورزی ایران با اهمیت جهانی و هفتاد و پنجمین نظام جهانی در سازمان فائو ثبت شد.

واحدی‌پور افزود: در استان فارس ۴۴ هزار هکتار باغ انجیر وجود دارد و از نظر سطح زیر کشت و تولید بیش از ۳۸ هزار و ۳۰۰ تن محصول، مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است که در این زمینه نیز فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی بخش کشاورزی فراهم شده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها