تعداد بازدید: ۱۷۸۱
کد خبر: ۱۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ - 2024 01 February
ماجرای شهادت افسران امنیت نی‌ریز
دو مأمور نیروی انتظامی شهرستان نی‌ریز در درگیری با اشرار و قاچاقچیان شهید و چهار نفر نیز زخمی شدند.

این درگیری‌ها در دو نقطه پایگاه انتظامی قطرویه و در مسیر روستای کتاباد به چاه‌شور رخ داد و اشرار متواری شدند.

*****
ساعت نزدیک به یک بامداد سه‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه است.

یک خودرو نامحسوس نیروی انتظامی در حال گشتزنی در محور‌های مواصلاتی نی‌ریز - قطرویه است که ناگهان یک خودرو پژو ۴۰۵ با سرعت بالا و به شکل مشکوکی از آن‌ها سبقت می‌گیرد.

سرنشینان این خودرو به پاسگاه قطرویه اطلاع می‌دهند که چنین خودرویی با این مشخصات به آن سمت می‌آید؛ جلویش را بگیرید تا بررسی شود.

همزمان تعدادی از مأموران و کارکنان نیروی انتظامی نی‌ریز برای انجام مأموریت و سرکشی در پاسگاه قطرویه حضور پیدا کرده‌اند.

مأموران ایست و بازرسی قطرویه برای جلوگیری از فرار احتمالی این خودرو، یک کامیون را نگه می‌دارند تا به این وسیله باعث سد مسیر شوند.

مأموران به خودرو مشکوک ایست می‌دهند.

خودرو توقف می‌کند و همزمان دو نفر از اشرار مسلح از آن پیاده می‌شوند و به مأموران شلیک می‌کنند که سه نفر از نیرو‌های انتظامی مجروح می‌شوند.

در این بین، اما کامیونی که مسیر را سد کرده بود، حرکت می‌کند و راه برای فرار اشرار باز می‌شود.

هر چند خوشبختانه چند لحظه قبل از آن مأموران اتوبوسی را که از سمت سیرجان به شیراز می‌رفت نگه نداشته و مسافران را برای بازرسی پیاده نکرده بودند، اما برای پیشگیری از آسیب دیدن مردم و خودرو‌های عبوری، تیراندازی زیادی از سمت مأموران انجام نمی‌شود.

مأموران پس از تماس با اورژانس ۱۱۵، ترتیب اعزام سه مجروح را می‌دهند و با هماهنگی با پاسگاه‌ها و مأموران حاضر در منطقه، به تعقیب و جستجوی اشرار می‌روند.

ساعت نزدیک ۵ صبح است و خودرو نامحسوس پلیس که سه مأمور سرنشین آن بودند، در جاده کتاباد به چاه شور در حال تعقیب و تجسس به کمین اشرار برخورد می‌کنند و پس از درگیری متقابل، سرهنگ دوم رضا شاهسونی و ستوان دوم علی شاهسونی به شهادت می‌رسند و یک نفر مجروح می‌شود.

اشرار تروریست نیز متواری می‌شوند.

پس از اعزام مجروحان به بیمارستان شهدای سلامت، صبح همان روز دو تن از مجروحان به وسیله بالگرد به بیمارستان شهید رجایی شیراز اعزام شدند.

مسئول اورژانس ۱۱۵  نی‌ریز به نی‌ریزان فارس گفت: «سومین مجروح حادثه به دلیل شرایط خاص پزشکی و شرایط موجود در ارتفاع، قابلیت انتقال با بالگرد را نداشت که با آمبولانس اعزام شد.»

محمدحسین کچویی گفت: «اولین حادثه در گلوگاه قطرویه ساعت ۱:۰۴ بامداد  و حادثه دوم نیز ساعت ۵:۱۲ به اورژانس گزارش شد.»

وی افزود: «کارکنان اورژانس ۱۱۵ اقدامات درمانی اولیه را برای پایدار شدن وضعیت مجروحان انجام دادند و آن‌ها را به سرعت به بیمارستان شهدای سلامت اعزام کردند.»

نوشتنی است نیرو‌های هلال احمر نیز یکی از مجروحان و پیکر شهدا را انتقال دادند.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس در اولین ساعات صبح سه‌شنبه در منطقه حضور داشته و نظارت کامل بر عملیات می‌نماید.

ایشان عصر همان روز، همراه با فرماندار، فرمانده انتظامی نی‌ریز، تعدادی از مسئولان و کارکنان نیروی انتظامی، با خانواده دو شهید امنیت دیدار کردند.

شهید ستوان دوم علی شاهسونی ۳۰ ساله که پیش از این هم سابقه تیرخوردگی در درگیری با اشرار داشت، یک فرزند ۶ ماهه را در راه دارد و شهید سرهنگ دوم رضا شاهسونی با ۴۰ سال سن، ۳  پسر ۱۰، ۷ و ۴ ساله دارد.

در این دیدار، خانواده شهدا خواستار پیگیری جدی و دستگیری اشرار و همچنین قوانین بازدارنده‌ای بودند تا به گفته آن‌ها نیروی انتظامی و مأموران جان بر کف آن بیش از این مظلوم واقع نشوند.

*****
سید امیرحسین ابطحی:

مراسم تشییع و خاکسپاری سرهنگ دوم رضا شاهسونی و ستوان دوم علی شاهسونی دو شهید نیروی انتظامی شهرستان نی‌ریز، پنجشنبه ۱۲ بهمن‌ماه برگزار شد.

این مراسم با حضور انبوه مردم و مسئولان از ساعت ۹ صبح و از مقابل منطقه انتظامی نی‌ریز آغاز شد و تا گلزار شهدا ادامه داشت.

سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، قزل‌سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از فرماندهان انتظامی شهرستان‌های استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

نوشتنی است مراسم بزرگداشت این دو شهید بزرگوار، بعد از ظهر همان روز در مصلای نماز جمعه برگزار شد.

عکس و فیلم: سعیده صحراگرد

تعداد بازدید : 640
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
کهن دیار
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
0
0
خدا رحمتشون کند
ابوطالب
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
0
0
دوران خدمتم با شهید علی شاهسونی بود خدا رحمتش کنه هنوزم باورم نمیشه
حسین خالقی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
0
0
خدای مهربان در قران کریم سوره مبارکه آل عمران آیه 169 می فرماید: « بَل اَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون : شهیدان زنده اند و نزد پروردگاشان روزی داده می شوند.»

و پیامبر مهربانی ها که پس از ایشان دیگر انسانی به آن مهربانی نیامد ، چه زیبا تذکر دادند آنجا که فرمودند: « اَلنِّعمَتانِ مَجهولَتان اَلصِّحَّةُ و َالاَمان : دو نعمت است که بشر قدر آن را نمی داند. نعمت سلامتی و نعمت امنیّت »

شهیدان شاهسونی یکّه چین شدند. عجیب ارتباطی بین آنها و خدایشان بوده است که اینقدر زود به تکامل رسیدند.

روحشان شاد و یادشان گرامی
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها