تعداد بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۱۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ - 2024 22 January
وعده افزایش سرعت چند برابری اینترنت در نی‌ریز

به گفته فرماندار نی‌ریز، با اجرای پروژه فیبر نوری در این شهر که در روز‌های آینده آغاز می‌شود، سرعت اینترنت ثابت تا چندصد مگابایت افزایش پیدا می‌کند.

یعقوب خسروانی گفت: پس‌از رایزنی‌های انجام‌شده در ماه‌های اخیر و با دستور استاندار فارس، قرارداد پروژه ملی اجرای فیبر نوری در شهر نی‌ریز با انجام تفاهم‌نامه میان شرکت ایرانسل و شهرداری منعقد شد.

با اجرای این پروژه سرعت اینترنت تا چندصد مگابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

وی افزود: با انعقاد این قرارداد، عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار‌های شهر نی‌ریز در روز‌های آینده آغاز می‌شود.

اجرای این پروژه شهروندان نی‌ریزی را به‌صورت ارزان به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت با کیفیت و سرعتی تا چند صد مگابایت بر ثانیه متصل می‌کند.

خسروانی با اشاره به اعتبار این پروژه، آن را یکی از بزرگترین طرح‌های حوزه ارتباطات دانست و عنوان داشت: در سطح استان تنها چند شهرستان از جمله نی‌ریز موفق به کسب مجوز اجرای این پروژه شده‌اند.

نوشتنی است طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به‌جای تمام یا بخشی از کابل مسی، از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد و با توسعه آن و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی مناسب، دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، باکیفیت و امن را میسر می‌کند.

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها