تعداد بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2024 13 January

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

فرمانداری

۱- با توجه به این که نزدیک به آغاز تبلیغات انتخابات مجلس هستیم، به نامزد‌ها بگویید در کنار عکس‌ها و بروشور‌های تبلیغاتی، از آرم الله در میان پرچم کشورمان استفاده نکنند؛ چرا که از جدول آب و سطل‌های زباله سر در می‌آورد و حرمت و گناه دارد.

۲- گرچه حضور فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در بخش‌ها و دیدار با مردم کاری نیکو و پسندیده است، ولی زمانی این حضور و صرف وقت گرانبهای فرماندار سودمند و با ارزش است که باعث رفع مشکلات مردم شود و امیدواری و ارائه راهکار به همراه داشته باشد.

قابل ذکر است فرماندار و بخشدار محترم به همراه تعدادی از مسئولان، سه‌شنبه پنجم دی ماه و در سرکشی از بخش پشتکوه، به محل احداث چاه اداره آبفا آمدند و در بین کشاورزان معترض روستای حسن‌آباد حاضر شدند.

گرچه معترضان، دسترسی مردم محروم روستای دهچاه به آب آشامیدنی از محل مناسب دیگری را که باعث خسارت به کشاورزان و تولید نشود، خواسته‌ای به حق می‌دانند، ولی متأسفانه فرماندار به هیچ یک از خواسته‌ها و مطالبات معترضان توجهی نکرد و باعث رنجش خاطر کسانی شد که هفته‌ها منتظر حضور او بودند.

ما از فرماندار انتظار داریم که به خواسته‌های مطرح شده ۸۰ خانوار کشاورز که هر کدام یک واحد تولیدی به شمار می‌روند توجه و مشکلات آن‌ها را رفع کند.

پاسخ فرمانداری:

۱- ضمن تشکر از طراح محترم سؤال، به اطلاع ایشان و شهروندان گرامی می‌رساند که در این خصوص و مسائل دیگر، جلسات توجیهی ویژه نامزد‌های انتخاباتی و همچنین چاپخانه‌داران در دستور کار است که به زودی برگزار و تمام موارد به آن‌ها تذکر داده خواهد شد.  

۲- اولاً همان طور که اطلاع دارید، متأسفانه خشکسالی‌های چند سال اخیر از جمله سال جاری موجب بحران کم آبی شدید در استان فارس به ویژه  شهرستان  نی‌ریز شده که ان‌شا‌ءا... امیدواریم عنایت پروردگار متعال از روی فضلش شامل حال مردم عزیز شود و باران رحمتش را نازل کند.

اما با توجه به شرایط فعلی، اولویت اول مناطق محروم و کم‌برخوردار در شهرستان تأمین آب شرب و بهداشتی مردم است که عزم دولت سیزدهم در این راستا بسیار جدی است و در صدد هستیم شرایط مناطقی را که به هردلیلی زیرساخت‌ها در آن‌ها فراهم نشده، بهبود بخشیم.

در این  زمینه (تأمین و توزیع آب و رفع تنش آبی و بحران کم‌آبی) در شهرستان برای تابستان سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است.

با این وصف، از طریق اداره آبفا و منابع آب مکان حفر چاه جانمایی قانونی و فاصله تا چاه‌های کشاورزی نیز رعایت شده است.

فرماندار و مسئولان  نیز در بین مردم حاضر شدند و ضمن شنیدن صحبت‌های معترضان و تفهیم قانون، دغدغه آن‌ها در رابطه با افت میزان آب چاه و یا جابه‌جایی چاه را شنیدند که برای رفع این مشکل، طی صورتجلسه‌ای مصوب شد در صورت افت آب کشاورزان، میزان بهره‌برداری از چاه فعلی کم شود و در صورتی که در آینده نیاز به جابه‌جایی چاه باشد، همکاری لازم انجام می‌شود و هیچ گونه مانعی وجود نخواهد داشت.  

-----------//-----------

فرمانداری - امام جمعه

لطفاً به خاطر خدا انجمن حمایت از جوانان را مثل انجمن حمایت از زندانیان، برای مسکن، شغل، ازدواج و دیگر مشکلات آن‌ها تشکیل دهید.

این کار باعث می‌شود آن‌ها به بیراهه نروند، به خدا و اسلام بیشتر علاقه‌مند شوند و باقیات‌الصالحاتی برای شما باشد.

پاسخ فرمانداری:

تأمین مسکن و اشتغال به عنوان دو نیاز اساسی جوانان و همچنین توسعه ازدواج، همواره از موضوعات بسیار مهم مورد تأکید دولت مردمی است که در این راستا دولت تاکنون کار‌های خوبی مانند طرح ملی مسکن را در کشور انجام داده و تلاش دارد ضمن تأمین مسکن در قالب طرح جوانان، تسهیلاتی نیز در راستای توسعه اشتغال و ازدواج در اختیار جوانان عزیز قرار دهد.

ضمن این که در آینده نزدیک با انتصاب مشاور جوان فرماندار، ان‌شاءا... امور مربوط به جوانان بهتر از قبل پیگیری خواهد شد.  

پاسخ امام جمعه:

با سلام و تشکر، باید اقدام شود.

اما نه به عنوان انجمن حمایت.

عنوان باید در شأن جوانان عزیز باشد.

البته مهم، اقدام عاجل است.

-----------//-----------

آموزش و پرورش

خواهش می‌کنیم به داد ما همسایگان مدرسه .. برسید.

از صبح تا ظهر آرامش نداریم.

ازصف صبحگاه و برنامه‌های مختلف گرفته تا زنگ تفریح و بقیه زمانها، کلاً صدای بلندگوی مدرسه بلند است و آرامش کل محله را گرفته است.

هر چه هم تذکر می‌دهیم، هیچ اهمیتی نمی‌دهند. این حق‌الناس است و از مدیریت آموزش و پرورش می‌خواهم در این زمینه چاره‌جویی کند.

پاسخ آموزش و پرورش:

با سلام و احترام و تشکر از منتقد محترم.

به اطلاع بزرگواران می‌رساند که با مدیر مدرسه .. صحبت شد تمهیداتی فراهم نماید که همسایگان اطراف مدرسه از صدای بلند‌گو اذیت  نشوند.

-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - بهزیستی - میراث فرهنگی

پر کردن و بالا آوردن کوچه منتهی به سرای جاوید، سرای طوبی و خانه صنایع دستی، نه تنها نمای زیبای در‌های این اماکن را نیمه‌پنهان کرده، بلکه باعث به وجود آمدن پله‌های  بلند و غیر استاندارد جلوی در آن‌ها شده و رفت و آمد افراد معلول و کم‌توان را به این اماکن بسیار مشکل کرده و ماده ۲ و ۴ قانون حمایت از معلولان رعایت نشده است.

لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ مشترک بهزیستی و میراث فرهنگی:

با سلام و احترام، در پاسخ به شهروند گرامی به استحضار می‌رساند پیرو جلسات قبلی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان، از مراکز بوم‌گردی بازدید و موضوع مرمت و احداث سطح شیبدار در ورودی خانه‌های ثبتی توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری در دستور کار و پیگیری است.

-----------//-----------

امام جمعه - تبلیغات اسلامی

با توجه به کاهش نزول رحمت الهی، از امام جمعه محترم، علمای شهر و اداره تبلیغات اسلامی درخواست می‌کنم نماز جماعت استغاثه باران را برپا کنند.

پاسخ تبلیغات اسلامی:

ان‌شاءا... در‌خواست را جهت کسب تکلیف به مراجع ذی‌ربط انتقال می‌دهیم.

-----------//-----------

شورای ترافیک

از روبروی هتل نای‌ذی تا خیابان بهداشت نیاز به سرعتکاه دارد.

من ۸ سال است اینجا مغازه دارم و در این مدت شاهد تصادف‌های زیادی بوده‌ام. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ شورای ترافیک:

جلسات شورای ترافیک شهرستان به صورت مستمر برگزار و امور این حوزه کارشناسی شده انجام می‌گردد؛ لذا طراحان محترم سؤال می‌توانند پیشنهادات خود در خصوص مسائل ترافیکی را کتباً جهت پیگیری به دبیرخانه شورای ترافیک شهرستان ارسال نمایند.

-----------//-----------

مسئولان مربوط

چرا بین کارمندان کارخانه .. و بقیه کارمندان ادارات این همه تبعیض وجود دارد؟  

آن‌ها در فاصله چند روز دو مبلغ سه میلیون تومانی بابت شب یلدا و روز مادر هدیه گرفته‌اند و از این طرف، وضعیت معیشت ما معلمان روز به روز بدتر و سفره‌مان کوچکتر می‌شود.

-----------//-----------

سیمان خاکستری

مدیران شرکت اینترنت همراه را در سطح کارخانه قطع کرده‌اند تا کسی در حین کار مشغول گوشی تلفن همراه نشود.

ولی این  کار دردسر‌های زیادی ایجاد کرده است؛ از جمله این که نمی‌توانیم یک پول کارت به کارت یا عکس و فیلم ضروری دریافت کنیم.

-----------//-----------

نمایندگی ایرانسل

ما انتهای خیابان امام خمینی هستیم.

قبلاً سرعت اینترنت ایرانسل  خوب بود؛ اما الان خیلی ضعیف شده است.

علت چیست؟

-----------//-----------

انجمن صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت

در مورد سهام عدالت متوفی که دولت اعلام کرده به وراث واگذار می‌شود، به باجه‌های خدمات ارتباطی که مراجعه می‌کنیم، یکی می‌گوید ۵۰۰  هزار تومان هزینه دارد، یکی می‌گوید ۶۰۰، ۲۵۰، ۱۳۰ و ...

در صورتی که دولت اعلام کرده نباید در قبال این کار هزینه دریافت شود.

حال اگر کاری به هزینه هم نداشته باشیم، علت این که هر کسی یک مبلغ متفاوت دریافت می‌کند چیست؟

آیا هر کسی هر چه بخواهد می‌تواند دریافت کند یا واقعاً هزینه کارمزد است؟

نی‌ریزان فارس: با سلام، لطفاً به خبری که در همین زمینه در صفحه ۳ شماره قبل (۴۶۶) به چاپ رسید، مراجعه فرمایید.

-----------//-----------

شهرداری نی ریز

همسایه جنوبی کوچه شماره ۱۲ خیابان امام حسین در این کوچه سه متری پله یک متری درست کرده و مسیر کوچه را بند آورده است.

را شهرداری در ساخت و ساز نظارتی ندارد؟

-----------//-----------

بانک ملت

آیا این منطقی است که از آذرماه اعلام کنید وام بسته شده و دیگر وام نمی‌دهید؟

-----------//-----------

دادگستری

با سلام، اجرای طرح به کارگیری کارکنان محترم آن سازمان به صورت چرخشی در شعبه‌های مختلف بسیار عالی و مزید امتنان و قدردانی است.

-----------//-----------

نی‌ریزان فارس

با سلام، کدام یک از کاندیدا‌های نی‌ریز تأیید شده اند؟

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس: انتشار اسامی کاندیداها، چه کسانی که تأیید شده و چه کسانی که تأیید نشده‌اند، طبق قانون انتخابات در زمانی مشخص انجام می‌شود.

لیست اسامی تا کنون در اختیار ما قرار نگرفته است.

برای اطلاع از آمار نامزدها، به خبر چاپ شده در صفحه ۲ همین شماره مراجعه فرمایید.

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- شهرداری نی‌ریز

- سیمان خاکستری

- نمایندگی ایرانسل

- بانک ملت

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها