تعداد بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 23 December

آیت‌ا... جوادی آملی مفسر بی‌نظیر قرآن و از اساتید بزرگ اخلاق که اینجانب ارادت خاصی به ایشان دارم، اخیراً گفته‌اند: این که هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلترشکن فروخته شود با اخلاق سازگار نیست.

ایشان این جمله را خطاب به دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفته و افزوده‌اند: باید کاری انجام داد که باری از دوش خود و دیگران برداشته شود و نگذاشت که مردم زیر بار مشکلات، خم شوند. /شفقنا

در این باره چند کلمه به عرض می‌رسانم.

از این بی‌اخلاقی‌ها در مملکت ما زیاد است. اگر دست روی زخم بگذارید، دهان باز می‌کند و درد‌ها تازه می‌شود. نمونه‌ها کم نیست: 

بی‌اخلاقی است که جلو مردم به آمریکا و غرب ناسزا بگویند و بچه‌های خودشان را بفرستند آن طرف آب؛ که تبلیغ خرید کالای داخل کنند و در جیب کتِ ایتالیایی‌شان آیفون آمریکایی داشته باشند؛ که سیسمونی نوزادشان را آن طرف آب بخرند، در حالی که مردم پول خرید گوشت ندارند.

بی‌اخلاقی است که بازاریان و کارمندان چوبِ ناکارآمدی مسئولان را بخورند و مجبور به پرداخت مالیات سنگین بشوند آن هم بدون دریافت خدمات؛ که طرف با کمترین سواد و تجربه و لیاقت، بشود وزیر و وکیل مردمی که از خودش خیلی بالاترند؛ که مشکلات مردم را بگذارند زمین و دغدغه‌اشان بشود سگ‌گردانی در پارک‌ها.

بی‌اخلاقی است که مردم را در مضیقه کمبود ارز بگذارند و دارو و شیرخشک قحط شود و از آن طرف چند میلیارد دلار بدهند به یک آدم بی‌سر و پا که برود چای بی‌کیفیت وارد کشور تولید کننده چای کند، و چای‌کار را بزند زمین.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها