تعداد بازدید: ۷۰
کد خبر: ۱۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 23 December

عوامل خطر ابتلا به دیابت

فرهاد اسدی، دیابتولوژیست: در کشور ما مهم‌ترین عوامل ابتلا به دیابت، اضطراب و استرس، کم‌خوابی یا بدخوابی، نداشتن تحرک کافی و تغدیه نامناسب است.

حتی تغییر زمان خواب هم می‌تواند باعث ترشح نامنظم هورمون‌های بدن شود.

۴ چیز که بهتر است در خانه نباشد!

۱- نوشیدنی‌های قندی

۲- کالباس و سوسیس

۳- شیرینی‌های بسته بندی شده

۴- چیپس و تنقلات شور

یک خاصیت عجیب لبو

لبو به عنوان یک داروی گیاهی و رنگ خوراکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بو سرشار از فولات و منگنز، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B ۶، پانوتنیک اسید، کولین، بتایین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس و سلنیوم است.

با این میوه شب‌ها راحت بخوابید

موز چنان بر خواب راحت و عمیق انسان اثرگذار است که یک بنیاد جهانی خواب، در توصیه‌نامه خود برای سال جدید میلادی، به مردم توصیه کرده قبل از رفتن به تخت یک موز بخورند تا خواب شبانه راحتی داشته باشند.  

«خیریه خواب» در گزارش خود در این‌باره نوشته است که موز به‌خاطر سطح بالای منیزیم و پتاسیم باعث ریلکس شدن ماهیچه‌ها می‎شود و در نتیجه خواب راحتی را به همراه دارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها