تعداد بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ - 2023 23 December
امام جمعه موقت نی‌ریز با اشاره به جنگ دو ماه و نیمه اسرائیل و حماس گفت: «دنیا متوجه وحشی گری اسرائیل شده است.»

حجت‌الاسلام عقیل شفیعی در خطبه‌های نماز جمعه یکم دی‌ماه عنوان داشت: «دو ماه و نیم از جنگ نابرابر کودک‌کشان صهیونیست می‌گذرد. این مسئله در دو بُعد قابل بررسی است؛ بُعد اول سرشکستگی‌هایی است که برای اسرائیل به وجود آمده و در برابر حماس حرفی برای گفتن ندارد. آبروی از دست رفته آنها در دنیا دیگر قابل برگشت نیست. 

بُعد دوم این که دنیا متوجه وحشی‌گری‌ها و کودک‌کشی‌های آنها شده است. کجایند مسلمانانی که صدای مظلومیت را می‌شنوند و به خواب غفلت فرو رفته‌اند؟ مدعیان حقوق بشر کجا هستند؟ برای این بی‌تفاوتی دنیا باید خون گریست.»

ایشان ضمن تشکر از خانواده شهیدان عیدی و مسلمان‌حقیقی که به پیشنهاد امام جمعه عمل کرده و هزینه مراسم بزرگداشت را صرف امور خیر نمودند، گفت: «نگذارید بدعت غلطی در دین به وجود بیاید و خانواده‌ها را در این شرایط سخت در فشار قرار دهد. هرچه می‌توانیم، باید از تجملات دوری کنیم.»

حجت‌الاسلام شفیعی یلدا را یک رسم بسیار خوب و دیرینه عنوان کرد و افزود: «دید و بازدیدهای سالم و دور هم نشستن ارزشمند است. البته به شرطی که به گناه کشیده نشود. چقدر خوب است که در این شب قرآن‌خوانی و حافظ‌خوانی داشته باشیم.»

وی روز ثبت‌احوال را گرامی داشت و گفت: «برای ولادت ۱۵ روز و برای وفات ۱۰ روز مهلت ثبت قرار داده است.»

او به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره کرد و اظهار داشت: «امام(ره) تصمیم به تشکیل نهضتی گرفت تا بی‌سوادی را ریشه‌کن کند. امید به روزی که رفع بی‌سوادی مطلق را در این کشور جشن بگیریم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها