تعداد بازدید: ۹۶۰
کد خبر: ۱۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ - 2023 07 December
آیین آغاز اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در روز پنجشنبه ۱۶ آذر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در ۴۵ کیلومتری شهر قطرویه برگزار شد.
خبرنگار: مهدی منفرد

در این آیین، عبوری مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر، مدیرعامل هلدینگ صنعت و معدن غدیر، سردار امیری جانشین اقتصادی ساتا، نمایندگان نی‌ریز و سیرجان در مجلس، جمعی از سرمایه‌گذاران و سهامداران غدیر و مسئولان شهرستان‌های نی‌ریز و سیرجان حضور داشتند.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در این مراسم گفت: «یکی از اقداماتی که همیشه در راستای صنعتی شدن نی‌ریز مورد نظر مسئولان بود، اتصال و اتکا به یک آب پایدار بود. انتقال آب خلیج فارس، پروژه‌ای بسیار بزرگ، هزینه‌بر و نیازمند تصمیم جسورانه بود که برای رسیدن به آن، تلاش‌های زیادی صورت گرفت.»

محسن مصطفی‌پور افزود: «یکی از اصلی‌ترین رموز موفقیت در اینجا، همدلی است که در مجموعه شرکت و مسئولان شهرستان وجود داشته و امروز این همدلی از نی‌ریز فراتر رفته و به سیرجان رسیده است. اگر حمایت‌های مسئولان در شهرستان نبود، این تعامل شکل نمی‌گرفت. ما نزدیک به ۱۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری خواهیم کرد. آبی که از خلیج فارس آمده و کاربرد صنعتی دارد، ارزش بالایی دارد و قطعاً در آینده نزدیک، تعالی و توسعه کل شهرستان نی‌ریز را به همراه خواهد داشت.»

در ادامه، خسروانی فرماندار نی‌ریز گفت: «ارتباط خوب دکتر مصطفی‌پور با مجموعه شهرستان، باعث شده که مسئولیت ما در قبال این پروژه بیشتر شود. شهرستان نی‌ریز در سال جاری رتبه اول جذب اعتبارات عمرانی را در استان داشته که گل سرسبد آن فولاد غدیر بوده است.»

سپس طهماسبی نماینده مجلس، از نماینده سیرجان تشکر کرد و عنوان داشت: «ایشان برای این پروژه و سهمیه آب خلیج فارس برای استان، زحمات زیادی کشیدند.»

وی سهمیه فارس از آب خلیج فارس را اندک دانست و گفت: «کشور‌های حوزه خلیج فارس با جمعیت بسیار کمتر از استان فارس، چند ده هزار برابر ایران از آب دریا بهره‌برداری می‌کنند.  

طهماسبی خطاب به مسئولان غدیر عنوان داشت: «در ابتدای دوره نمایندگی، فقط یک واحد اسفنجی در اینجا فعال بود و سایر واحد‌ها غیر فعال بودند. بنابر‌این مجموعه شما باید قدر مدیران فعال را بداند. ضمن این که مدیر عامل فولاد غدیر از سهم سد چشمه عاشق گذشت و در انتقال آب شرب همراهی و ایثار کرد. او بیش از سقف سهم مسئولیت‌های اجتماعی خود کمک کرد.»

نماینده مجلس خاطرنشان کرد که در فاز بعدی، سهمیه‌ای هم برای مجتمع رهام‌پارس در نظر گرفته و توافقات آن انجام شده است.  

وی افزود: «فاز اول این پروژه از گل‌گهر تا مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز است و فاز دوم آن از فولاد تا مجتمع رهام‌پارس بختگان. شهرستانهای نی‌ریز، استهبان و بختگان اولین شهرستانهای فارس هستند که از آب دریا بهره‌مند می‌شوند و این آب قطعاً برای صنعت و شرب استفاده خواهد شد.»

طهماسبی گفت: «خط دوم جاده سیرجان - نی‌ریز تا مرز استان، با استفاده از ظرفیت شرکت‌های فولادی انجام شده است. اما از قطرویه تا اینجا خیر. خواهش بنده این است با توجه به سهامداری شما در گهر زمین، از توسعه گل‌گهر و فولاد غدیر حمایت کنید و مبلغی را از محل مسئولیت‌های اجتماعی به این امر اختصاص دهید تا این جاده سریعتر احداث شود و کمتر شاهد جان باختن هموطنانمان در این مسیر باشیم.»

وی خطاب به مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر گفت: «موضوع دیگری که آقای مصطفی‌پور قول دادند و به تأکید شما نیاز دارد، موضوع شبانه‌روزی شدن درمانگاه قطرویه و مرکز جامع سلامت شهر مشکان و قطرویه است. امیدواریم با حمایت مجموعه غدیر، در چند سال آینده جوان بیکار در سه شهرستان حوزه انتخابیه نداشته باشیم.»

حسن‌پور نماینده سیرجان هم در این مراسم عنوان داشت: «این آب سر آغازی برای  رفع همه مشکلات صنعت، معدن و اشتغال خواهد بود.»

مدیر عامل هلدینگ غدیر نیز در این مراسم ضمن تشکر از همراهی و همدلی مسئولان گفت: «در مجموعه فولاد غدیر نی‌ریز فقط قسمت احیاء به بهره‌برداری رسیده بود. یکی از برنامه‌های دولت آیت‌ا... رئیسی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود و حمایت‌های خوبی صورت گرفت. موضوع تأمین معادن اتفاق افتاد و امروز مجوز برداشت از معادن طی دو هفته اخیر انجام شده که این اتفاق مبارکی در تأمین سنگ آهن است. با ایجاد کارخانه کنسانتره در کنار آن و تکمیل  کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت  ۲.۵ میلیون تن در سال و در مجموعه فولاد نی‌ریز، زنجیره تکمیل‌تر می‌شود. همه این اقدامات با پیگیری و جسارت و مدیریت آقای مصطفی‌پور و همکاری اعضای هیئت مدیره و همت کارکنان غدیر نی‌ریز انجام شده است.»

وی ادامه داد: «بزرگترین اتفاق در موضوع مسئولیت اجتماعی، تولید و اشتغال است و این با ایجاد کارخانجات پی در پی رخ می‌دهد. ما برای حفظ جریان تولید نیازمند پشتیبانی هستیم. در بحث ناترازی انرژی گاز و برق شاهد هستیم که در فصل گرما برق و در فصل سرما گاز مجتمع قطع می‌شود.»

عبوری گفت: «امروز شاهد آغاز به کار خط انتقال آب هستیم که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان و با ظرفیت ۶ میلیون متر مکعب در سال انجام می‌شود. همچنین باید از طریق نیروگاه گازی یا انرژی تجدیدپذیر به دنبال تأمین برق پایدار باشیم که طی یکی دو هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها