تعداد بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۱۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ - 2023 07 December
خرید گاز مایع فقط با ثبت‌نام در سدف امکان‌پذیر است.

هر چند مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور شنبه گذشته اعلام کرد قیمت گاز مایع آزاد به نرخ قبل برگشته و تنها ده درصد گرانتر از یارانه‌ای آن است، اما این شرکت اواخر هفته اعلام کرد: توزیع گاز مایع یارانه‌ای تنها از طریق سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی (سدف) انجام می‌شود و متقاضیان باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

این در حالی است که بر پایه این اطلاعیه، فروش آزادانه کپسول گاز بار دیگر در نی‌ریز متوقف شده و اکنون (تا تاریخ پنجشنبه ۱۶ آذرماه) تنها کسانی که سهمیه یارانه‌ای دارند می‌توانند آن را تهیه کنند. البته عاملان پخش فعلاً کار مردم را برای پر کردن پیک‌نیک راه می‌اندازند و این کار را با ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان انجام می‌دهند. هر چند قیمت پر کردن پیک‌نیک دو کیلویی در شرکت سمندگاز، با توجه به سهمیه‌ای که برای این کار در اختیار دارد، ده هزار تومان است.

در نتیجه کپسول ۱۱ کیلویی گاز به کسانی که سهمیه ندارند با هیچ نرخی فروخته نمی‌شود؛ این در حالی است که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هفته گذشته گفته بود:، چون عده‌ای نتوانستند در سامانه ثبت‌نام کنند، به‌منظور رفاه مصرف‌کنندگان، دولت شرایطی فراهم کرد که گاز مایع را در اختیار همه خانوار‌هایی که خارج از سامانه و مصرف‌کنندگان جزء هستند و حتی کسانی که علمک گاز را نصب کرده‌اند، قرار دهد.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی علیجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
سلام شما دشمنی دارید با این مردم بابا بدبختمون کردید چرا این گاز آزاد نمیدن به مردم اصلا کپسولی ۲۰۰تومن بدید فقط بدید چه محدودیتی گذاشتید شما همرو بیکار کردید میگید فقط سهمیه مگه چقدر سهمیه ۴تا کپسول واسه ۳روز ما است
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها