تعداد بازدید: ۶۴۶
کد خبر: ۱۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ - 2023 03 December
با هوشیاری پلیس فارس، گروگان آزاد و گروگانگیر دستگیر شد. 

فرمانده انتظامی استان گفت: در یک عملیات ضربتی پلیس، گروگان صحیح و سالم آزاد و یک نفر از گروگانگیران دستگیر و دیگری نیز به هلاکت رسید.  

سردار رهام‌بخش حبیبی به خبرگزاری پلیس گفت: ظهر شنبه ۱۱ آذر در پی یک فقره آدم‌ربایی در خیابان خبرنگار شیراز و متواری شدن گروگانگیران، بلافاصله آن‌ها شناسایی و دستگیری‌شان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سه سرنشین یک سواری سمند با تهدید اسلحه، دختر و پسری جوان را در خیابان ربودند و به محل نامعلومی متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: طرح مهار اجرا شد و مأموران انتظامی مطلع شدند که خودرو آدم‌ربایان در محور شیراز-کازرون در حال تردد است.

سردار حبیبی عنوان داشت: تیم‌های عملیاتی پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضایی، به محور مذکور اعزام شدند و خودرو فوق را شناسایی و به آن دستور ایست دادند که راننده با تیراندازی به سمت مأموران، فرار کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که آدم‌ربایان یکی از گروگان‌ها (پسر) را با شلیک اسلحه به قتل می‌رسانند، عنوان داشت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، در تیراندازی متقابل، یک نفر از گروگانگیران مجروح شد و دیگر همدستش به هلاکت رسید.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به این که فرد گروگان‌گرفته شده صحیح و سالم آزاد شد، گفت: یک نفر از گروگانگیران (شخص سوم) نیز به سمت کوه‌های اطراف متواری شد که تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

وی با بیان این که علت گروگانگیری اختلافات خانوادگی بوده است، تصریح کرد: در بازرسی از خودرو متهمان یک قبضه اسلحه کلت، ۲ قبضه چاقو و ۶ دستگاه موبایل کشف شد.

سردار حبیبی گفت: پلیس به پشتوانه هماهنگی خوب مراجع قضایی، در مورد امنیت مردم با هیچ کسی تعارف ندارد و با افرادی که به جان، مال، نوامیس، آبرو و حیثیت شهروندان تعرض کنند، برابر قانون و با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

نوشتنی است در این مأموریت، فرمانده انتظامی استان با پوشش هوایی به صورت مستقیم هدایت عملیات را بر عهده داشت.

در همین راستا، دادستان استان فارس از رسیدگی به پرونده گروگان‌گیری شیراز در شعبه ویژه دادسرای جنایی این کلان شهر خبر داد.

سیدمصطفی بحرینی گفت: پس از گزارش آدم‌ربایی به پلیس آگاهی و دادستانی استان، دستورات قضایی لازم برای دستگیری گروگان‌گیران صادر شد.

وی افزود: پرونده این موضوع در شعبه ویژه پلیس آگاهی و شعبه ویژه دادسرای جنایی شیراز در حال رسیدگی است. تحقیقات اولیه نیز توسط بازپرس ویژه در حال انجام است و دستورات قضایی لازم برای دستگیری گروگان‌گیر سوم صادر شده است.

تعداد بازدید : 93
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها