تعداد بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ - 2023 02 December
امام جمعه نی‌ریز از مردم خواست که در مراسم ترحیم، تشریفات و چشم و هم چشمی‌ها را کنار بگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه 10 آذر اظهار داشت: «متأسفانه مراسم ترحیم خیلی تشریفاتی برگزار می‌شود.این مراسم را ساده برگزار کنید؛ چون تشریفات به درد آن مرحوم نمی‌خورد. به فکر بدهی مادی و معنوی او باشید. چشم و هم‌چشمی‌ها را کنار بگذارید و مراسم فاتحه‌خوانی را در مسجد و خانه خدا برگزار کنید. مساجد نیز هزینه‌ها را بالا نگیرند و سختگیری نکنند. بعضی موارد به گوش من می‌رسد که هزینه زیادی گرفته می‌شود.»

ایشان افزود: «متأسفانه قرآن را بوسیده‌ایم و گذاشته‌ایم کنار و به جای آن، آقایی شعر می‌خواند و کسی نی می‌زند. این‌ها غلط است و باید اصلاح شود. امیدوارم به زودی رئیس اداره تبلیغات مشخص و سر و سامانی به این مسائل داده شود. در جلسه‌ای که برگزار خواهیم کرد، این مسائل را مطرح و حل می‌کنیم.»

خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر، جنایات رژیم صهیونیستی را باعث بی آبرو شدن آن دانست و گفت: «این جنایات، غرور مسلمان و غیرمسلمان را جریحه‌دار کرد.»

حجت‌الاسلام حسینی حضور قدرتمند نیروی دریایی در دریای خزر با ناو شکن دیلمان را ستود و با اشاره به روز مجلس عنوان داشت: «مجلس باید مجلس انقلابی باشد تا در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها بایستد. باید به دنبال مصالح کشور و ملت باشد. دغدغه باید قانونگذاری باشد و اگر تدین نباشد، کاری صورت نمی‌گیرد. کارآمدی، دلسوزی، شجاعت، وامدار افراد نبودن و نشدن، تواضع و ... از خصوصیات نماینده مجلس است. نماینده انقلابی کسی است که در عزل و نصب‌ها دخالت نکند؛ این کار فرماندار است که نظارت کند و مدیری را که کار نمی‌کند بردارد. هر کسی باید کار خود را قانونی انجام دهد.»

وی در پایان خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها