تعداد بازدید: ۸۱۲
کد خبر: ۱۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ - 2023 05 November
بالاخره نی‌ریز هم دارای خانه کارگر شد تا همه افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بتوانند در آن ثبت‌نام و از مزایایش استفاده کنند.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

خانه کارگر به نی‌ریز رسید

این مؤسسه وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و تشکیلاتی است که مستقل اداره می‌شود؛ آن هم از محل هزینه‌ای که افراد بابت عضویتشان پرداخت می‌کنند.

دبیر اجرایی و رابط هماهنگی آموزش و امور اعضای خانه کارگر در نی‌ریز می‌گوید: «هزینه عضویت در خانه کارگر برای هر شخص چه مجرد باشد و چه متأهل، ۲۵۰ هزار تومان برای ۳ سال است و همه افراد تحت تکفل او هم با همین مبلغ می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.»

کلاسهای آموزشی رایگان و تخفیفات چشمگیر برای اعضا

مزایای خانه کارگر

حسام مظفری می‌گوید: «کسی که ساکن نی‌ریز است، به هر جای کشور که برود و کارتش را نشان بدهد، اعتبار دارد و می‌تواند از مزایای آن استفاده کند.

خانه کارگر در سراسر کشور و در شهر‌های بزرگ زیارتی و تفریحی، با حدود ۸۴۰ هتل و مسافرخانه قرارداد دارد که اعضا می‌توانند با هزینه‌های بسیار پایین به صورت اینترنتی رزرو کنند.

همچنین می‌توان از خدمات پزشکی که در استان و شهر‌های دیگر وجود دارد استفاده کرد.

مثلاً اگر شما ساکن نی‌ریز هستید و می‌خواهید به شیراز بروید و ام‌آر‌آی انجام دهید، در سایت جستجو می‌کنید و جا‌هایی را که قرارداد دارند مشاهده می‌کنید.»

ظرفیت ده هزار نفری برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان

وی اضافه می‌کند: «به طور مثال مشهد دو مسافرخانه دارد. یکی نزدیک حرم است؛ برای آن‌ها که با اتوبوس یا قطار می‌روند و مسافرانه‌ای که فاصله آن بیشتر است، برای کسانی است که با خودرو شخصی سفر می‌کنند.

برای مسافرخانه مشهد باید ابتدای ماه قبل ثبت‌نام را انجام داد و پول را واریز کرد تا آن سوئیت برایتان رزرو شود.»

مظفری اضافه می‌کند: «اگر تعداد اعضا در نی‌ریز به حد نصاب برسد، خودمان هم می‌توانیم با پزشکان، فروشگاه‌ها و مراکز خرید قرارداد ببندیم تا مردم شهرستان از آن استفاده کنند.

ظرفیتی که می‌توانند در نی‌ریز عضو شوند بسیار زیاد است و نزدیک به ۱۰ یا ۱۱ هزار نفر می‌توانند در همین شهرستان عضو شوند.»

کلاس‌های آموزشی رایگان

با بیان این که با توجه به آشنا نبودن مردم با خدمات خانه کارگر، تعداد اعضای آن در نی‌ریز تنها ۶۰ نفر است، به کلاس‌های آموزشی رایگان این مؤسسه اشاره می‌کند و می‌گوید: «برای شروع کلاس‌های آموزشی، باید تعداد اعضای ما به حد نصاب، یعنی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر برسد.

اگر چنین شود، خانه کارگر در نی‌ریز و جایی را اجاره یا خریداری می‌کند که چند کلاس داشته باشد.

این کلاس‌های آموزشی شامل زبان انگلیسی، ریاضی، خیاطی، قالی‌بافی، گلدوزی، نقاشی، آرایشگری و خیلی کلاس‌های دیگر است که همه اعضای خانواده می‌توانند رایگان استفاده کنند.

الان در شیراز نزدیک به یکصد کلاس در حال برگزاری است که البته نی‌ریزی‌ها هم می‌توانند از اینجا به صورت اینترنتی و آنلاین و یا در شیراز به صورت حضوری استفاده کنند.»

مظفری خدمات کارت خانه کارگر را شامل صاحب کارت و افراد تحت تکفل او عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: «یکی دیگر از مزایای آن، قراردادی است که با صنف‌های مختلف بسته می‌شود.

مثلاً می‌توان با استخر قرارداد بست که هزینه آن کمتر از نصف شود؛ کاری که الان بعضی کارخانه‌ها انجام می‌دهند.

همچنین بیمه تکمیلی دارد که به صورت سالیانه است و امسال احتمالاً در آبان ماه شرایط جدید عضویت می‌آید.

در سایت خانه کارگر هر استان و شهرستان که جستجو کنید، خدمات آن معرفی و تصاویر داخلی هتل‌ها و خدمات آن هم توضیح داده شده است.»

همه بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی عضو شوند

دبیر اجرایی خانه کارگر نی‌ریز با بیان این که از ابتدای امسال خانه کارگر نی‌ریز راه‌اندازی و عضوگیری در آن آغاز شده است، می‌گوید: «محل دفتر آن، فعلاً ساختمان کانون بازنشستگان در کوچه کنار بانک رفاه است؛ تا زمانی که تعداد اعضا افزایش پیدا کند و بتوان برای آن مکان جدید اجاره کرد.»

مظفری عنوان می‌کند: «همه کسانی که بیمه تأمین اجتماعی دارند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند و حتی کسانی که بیمه ندارند، مثل مغازه‌دار یا کارگر و کارفرمایی که اصلاً بیمه رد نمی‌کند، با داشتن شرایطی می‌توانند عضو شوند. بازنشستگان تأمین اجتماعی هم می‌توانند عضو شوند. آن‌ها زیر نظر کانون بازنشستگان هم هستند و شرایطش و خدماتشان بهتر است؛ چون رئیس خانه کارگر استان آقای راستگو است که رئیس کانون بازنشستگان استان هم هست.»

هیئت اجرایی خانه کارگر نی‌ریز سه نفره است؛ حسام مظفری، علیرضا عباسی  رئیس صنف کارگران ساختمانی و محسن مهدوی مسئول کانون بازنشستگان نی‌ریز.

شرایط عضویت:

واریز مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۸۹۳۲۱۴۲۶۴۵ به نام تشکیلات کل خانه کارگر با شناسه واریز ۳۴۵۳ و ارائه رسید پرداخت.

یک قطعه عکس ۳ در ۴ و کپی کارت ملی.

مظفری ساعات کار دفتر را شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۸ تا ۱۱ صبح عنوان می‌کند و می‌گوید: در ساعات مختلف روز هم اگر کسی سؤالی داشته باشد، می‌تواند با تلفن همراه من به شماره ۰۹۱۷۱۳۳۸۳۵۳ و ۰۹۳۸۴۰۵۸۳۵۳ تماس بگیرد و حتی می‌تواند تلفنی هماهنگ کند تا خودم مدارک را تحویل بگیرم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها