بخش سوم
لبخند بزنید
درست است که مخاطب لبخند شما را از پشت تلفن نمیبیند و شاید حتی متوجه آن هم نشود، اما درون لبخند زدن آرامشی نهفته است که حتماً میتواند تأثیر بسیار زیادی روی ارتباط شما با مخاطب داشته باشد.
به مکالمه تلفنی با دقت گوش کنید
دقت کنید که در یک مکالمه تلفنی، فقط شما نیستید که حق صحبت کردن دارید.
در عوض شما باید آنقدر خوب و حرفهای گوش دهید که فرد مقابل شما هم به ادامه مکالمه تلفنی علاقه داشته باشد.
وقتی شما به خوبی به صحبتهای مخاطب گوش دهید، قطعاً مخاطب از شما راضی خواهد بود و احتمالاً صحبتهایتان تأثیر بیشتری روی او خواهد گذاشت.
همچنین او سعی میکند در ادامه این کار شما را جبران کند و طبیعتاً صحبتهای شما را با دقت بیشتری گوش خواهد داد.
بهترین تکنیکهای خوب گوش دادن عبارتند از:
- حواس گوینده را پرت نکنید
- هنگام صحبت کردن مخاطب، حرفهای او را تأیید کنید
- بگذارید صحبتهای او کاملاً تمام شود
- به لحن گوینده بسیار دقت کنید
- احساس خود را منعکس کنید
نخورید و نیاشامید!
یکی از بدترین اشتباهات هنگام مکالمه تلفنی، خوردن و آشامیدن است.
هنگام تماس مشغول کاری نشوید
در زمانی که با تلفن صحبت میکنید، طرف مقابل شما سزاوار توجه کامل شما است.
پس اگر همزمان با صحبت تلفنی، اینستاگرامتان را چک کنید، کتاب ورق بزنید، با کامپیوتر کار کنید یا با شخصی دیگر حرف بزنید، به مخاطب خود توهین کردهاید.
/ ادامه دارد