تعداد بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ - 2023 23 September

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

توزیع برق

۱- بسیاری از لامپ‌های خیابان‌ها و بولوار‌ها سوخته است.

برای مثال، بولوار ولیعصر که ورودی شهر است، بولوار ولایت، انتهای بولوار بهار و... که اگر بخواهیم نام ببریم، خیلی زیاد است. چرا اقدامی نمی‌کنید؟

۲- دیواری کوتاه‌تر از کشاورزان نیست؟ چرا خاموشی چاه‌های کشاورزی که طبق قانون از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور بوده، هنوز ادامه دارد؟ چه زمانی این خاموشی‌ها برطرف می‌شود؟

پاسخ توزیع برق:

۱- با سلام و احترام، به استحضار می‌رساند با توجه به کمبود تولید برق و ناترازی در تولید و مصرف و جهت صرفه‌جویی در مصرف برق، این مدیریت طی الزام وزارت نیرو اقدام به یک در میان نمودن روشنایی معابر خیابان و بولوار‌ها نموده و در پایان تابستان به حالت عادی برگردانده خواهد شد.

۲- در راستای حفظ و پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال و مطابق بند ۴ تصویب‌نامه هیئت محترم وزیران و همچنین مصوبه شورای عالی امنیت ملی، وزارت نیرو موظف است ضمن هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی، نسبت به قطع برق الکتروپمپ‌های کشاورزی به میزان ۵ ساعت روزانه در دوره محدودیت اقدام و بهای برق این مشترکین را در سایر ساعات به صورت رایگان محاسبه نماید و با توجه به هوشمند بودن کنتور‌های کشاورزی، در صورت لغو خاموشی توسط وزارت نیرو، خاموشی الکتروپمپ‌های کشاورزی به طور اتوماتیک لغو می‌شود.

تعاون، کار و رفاه اجتماعی - صمت - بخشداری پشتکوه

از روستای دهچاه هستم. به عنوان نیروی جوان و جویای کار، به هر جا مراجعه می‌کنم، موفق نمی‌شوم کار پیدا کنم. در صورتی که برای نگهبانی شب‌های ..، افراد ۷۰ ساله و بازنشسته گمارده شده‌اند.

آیا این حق افراد جوان و جویای کار نیست که بتوانند شاغل شوند و ازدواج کنند؟

پاسخ تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

با سلام، احتراماً در پاسخ به سؤال شهروند محترم، به اطلاع می‌رساند چنانچه جویای کار است، با مراجعه به دفتر کاریابی فن‌آموز نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کند تا در صورت اعلام فرصت شغلی مناسب، با درخواست وی جهت اشتغال به کار معرفی شود.

پاسخ صمت:

با سلام و خداقوت، دراین رابطه اداره کار پاسخگو است.

ضمناً تمام سنگبری‌ها و بلوک‌زنی‌ها نیروی کار می‌خواهند.

شهرداری نی‌ریز

۱- لطفاً فکری به حال محوطه روبروی سرای گردشگری جاوید کنید.

گرد و خاک امان همسایگان را بریده و چهره نامناسبی به آن محل داده است.

۲- بولوار امام علی بعد از میدان دانشجو به سمت جاده سیرجان، پروژه‌ای نیمه تمام است که اگر این کمربندی به اتمام برسد، بار ترافیکی میدان فضل و  ورودی شهر کمتر می‌شود.

۳- وضعیت خیابان ۱۲ فروردین را جدی‌تر دنبال کنید.

سه سال است که می‌خواهند ابتدای خیابان ساختمانی احداث کنند و با ریختن مصالح سد معبر کرده‌اند.

دلم برای پاکبان‌ها می‌سوزد که باید مرتب شن‌ها را جارو و جدول را تمیز کنند.

۴- جای ترکیدگی لوله آب در کوچه شبنم را آسفالت کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:

۱- با سلام خدمت شهروند محترم، مکان یادشده مالک خصوصی دارد و در صورت همکاری ایشان، به زودی در آن محل پارک احداث می‌شود.

۲- با سلام خدمت شهروند محترم، قسمت یاد شده جزو محدوده شهر نیست.

۳- از ساختمان مورد نظر بازدید شد و در صورت تخلف، به مالک تذکر داده می‌شود.

۴- با سلام خدمت شهروند محترم، در هنگام لکه‌گیری انجام می‌شود.

بانک صادرات - نماینده مجلس

من با دست کارگری و چند بچه قد و نیم قد، حدود ۱۳ یا ۱۴ سال پیش، از بانک صادرات وام مسکن به مبلغ ۸ میلیون تومان دریافت کردم و فقط توانستم چند قسط آن را بپردازم.

حالا می‌گویند باید بیش از ۳۰ میلیون تومان بپردازید.

حال شما صدای ما را به گوش مسئولان از جمله نماینده مجلس و رئیس بانک صادرات برسانید تا کاری کنند که ما حداقل اصل وام را بپردازیم. خدا می‌داند در این شرایط واقعاً توان پرداخت نداریم.

پاسخ بانک صادرات:

با سلام و احترام، طبق فرمایشات ایشان نامبرده حدود ۱۴ سال قبل مبلغ ۸ میلیون تومان تسهیلات دریافت و در آن بازه زمانی به راحتی در راستای ساخت و تأمین مسکن خود اقدام کرده که هزاران مرتبه شکر، صاحب خانه هم شده است؛ لذا هر تسهیلاتی بازپرداختی هم دارد.

در این مدل می‌طلبید که وام گیرنده در پرداخت اقساط بسیار ناچیز خود خوش حساب باشد.

در هر صورت دیونی که پرداخت نشود، بالطبع ضرر و زیان‌هایی هم دارد که بی شک، مدیون گریزی از آن ندارد.

توصیه می‌شود بدهکار به بانک صادرات مراجعه کند تا در حد اختیارات، نسبت به ایشان مساعدت شود.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:

با سلام، در خصوص درخواست شهروند گرامی، هر چند قوانین و مقررات بانک‌ها در این خصوص بسیار سختگیرانه است، شهروند گرامی با مراجعه به دفتر نماینده مشکل خود را به صورت مکتوب ارائه نماید تا از طریق مراجع ذی‌صلاح قانونی ادعای ایشان بررسی و در صورت امکان و وجود راهکار قانونی، جهت رفع مشکل ایشان اقدام شود.

آموزش و پرورش

مدرسه ابتدایی حضرت رقیه چه زمانی جابه‌جا می‌شود؟ این مدرسه در حال ریزش است و هر لحظه احتمال فاجعه‌ای بزرگ می‌رود.

نماینده مجلس

چرا نماینده مجلس عمده تلاش خود را برای بختگان گذاشته است؟ در آزمون استخدامی وزارت بهداشت، بختگان ۳۰ هزار نفری، سهمیه استخدامی تقریباً دو برابری نی‌ریز ۸۹ هزارنفری دارد؛ در حالی که مراکز درمانی قطرویه، مشکان، ریزاب، بنه‌کلاغی، دهچاه و... پزشک طرحی دارند و با کمبود نیرو مواجه هستند و درمانگاه‌های روستایی بختگان، پزشک عمومی استخدام کرده‌اند.

کاش حداقل سهمیه پزشک عمومی برای دو درمانگاه شهری قطرویه و مشکان داده می‌شد.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:

با سلام خدمت شهروندان گرامی، در خصوص مطالبه شهروند عزیز، در ابتدا باید گفت دوست عزیزمان در صورتی که اطلاعات خدمات نماینده محترم را از دفاتر مستقر در سه شهرستان بگیرند و یا به استناد انتشار گزارش عملکرد ایشان در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس، متوجه خواهند شد با توجه به ظرفیتها، استعداد و مشکلات هر شهرستان، تقریباً عدالت در تلاش و فعالیت نماینده محترم برای هر سه شهرستان حوزه انتخابیه رعایت شده، اما در خصوص آزمون استخدامی وزارت بهداشت، تعداد نفرات جذب شده بر اساس وضعیت حال حاضر شبکه بهداشت و درمان هر شهرستان، جمعیت و برخی فاکتور‌های ثبت شده دیگر صورت می‌پذیرد و هیچ گونه دخالتی در این آمار نمی‌توان کرد. در صورتی که دوست عزیزمان شبهه‌ای در این مورد دارند، با مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی شیراز پاسخ قانع کننده علمی و قانونی دریافت خواهند نمود.

هر چند مستندات اقدامات و نامه‌نگاری‌های نماینده محترم برای جذب نیرو در حوزه بهداشت و درمان، در هر سه شهرستان موجود است.

نی‌ریزان فارس

۱- حداقل به حافظه تاریخی‌تان برگردید و ببینید بیمه رایگان روستایی، بیمه رایگان شهری، طرح نظام سلامت، پزشک خانواده و... که همگی شعار کاهش هزینه‌های درمان بر بیمار و خانواده‌اش را یدک می‌کشیدند، در عمل چقدر موفق بودند؟  

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، وظیفه رسانه‌ای ما اطلاع‌رسانی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... و همچنین برنامه‌های مسئولان و سازمان‌های دولتی به مردم است. علاوه بر آن، انعکاس پیشنهادات، سؤالات و انتقادات مردم به سازمان‌های دولتی است. درباره مسئله مورد نظر شما، همان طور که در برنامه‌های بهداشت و درمان منعکس شده، انتقادات وارد بر آن‌ها نیز به کرات منتشر گردیده است.

۲- در پست مربوط به ایمان خیراتی، سمت قبلی پدرشان را که رئیس سابق هیئت بسکتبال فارس بودند، از قلم انداخته‌اید.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، در چنین خبرهایی، ضرورت ندارد.

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- بخشداری پشتکوه

- آموزش و پرورش

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
0
0
لطفاً از شبکه بهداشت و درمان سوال فرمایید چرا در آزمون وزارت بهداشت برای درمانگاه هایی روستایی بختگان ، پزشک عمومی استخدام می کنند اما در درمانگاه های شهری قطرویه و مشکان در شهرستان نی ریز با پزشک طرحی اداره می شود ؟! البته در شهرستان استهبان نیز چنین است. با تشکر از نی ریزان فارس که مطالبه گر حقوق مردم است
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها