تعداد بازدید: ۳۶۲
کد خبر: ۱۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ - 2023 09 September
صدای تاپ و توپِ تنیس روی‌میز آهنگی خاص در سالن ایجاد کرده.
نویسنده : نیلوفر صحرایی‌پناه

به میان بچه‌ها می‌روم و از حال و هوایشان می‌پرسم.

ماهان دولت‌آبادی، امیرحسین برهانی، علی‌رضا افتخاری، پارسا هاجری، عرفان زحمت‌کش، کامران کاویانی و آرش  فولادچنگ همگی نوجوان هستند و بین ۲ تا ۶ ماه است که در این رشته فعالند.

خلاصه سخنان آنان این است:

- دوست دارم در آینده قهرمان ایران شوم تا بتوانم در مسابقات جهانی و المپیک مدال‌آوری کنم.

- این رشته را انتخاب کرده‌ام تا در آینده مربی شوم.

- مربی‌مان آقای دولت‌آبادی با دلسوزی زیاد تمرین‌مان می‌دهد و با ما مثل فرزندش برخورد می‌کند.

- مشکل اصلی ما نداشتن وسایل گرمایشی و سرمایشی است که در زمستان و تابستان تمرین کردن را سخت می‌کند.

- میز تنیس و توپ به اندازه کافی در سالن موجود نیست.

- کفپوش سالن نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

- تنیس یعنی «ت» توانایی، «ن» نظم، «ی» یاری و  «س» سرعت
مربی آن‌ها حسن دولت‌آبادی است.

کارشناس و دبیر تربیت‌بدنی آموزش و پرورش. او از ۹ ماه پیش ریاست هیئت را بر عهده دارد.

دولت آبادی می‌گوید: بعد از قبول مسئولیت هیئت با توجه به دوران کرونا و تعطیلی سالن‌های ورزشی، در زمینه جذب و آموزش بازیکنان پایه شرایط خوبی نداشتیم که با تلاش اعضای جدید هیئت شروع به جذب و شناسایی بازیکنان مستعد کردیم.

او ادامه می‌دهد: در قدم بعد با برگزاری مسابقات دهه فجر، هفته ولایت و امامت، دانش‌آموزی، پیشکسوتان، معلمان و قهرمانی شهرستان تلاش کردیم که بازیکنان قدیمی‌تر را به سالن بیاوریم.

رئیس هیئت تنیس روی‌میز می‌گوید: در این مدت کوتاه با همت اعضای هیئت اقدام به تعمیر سقف، تعویض تابلو، روشنایی و خرید آب سردکن برای سالن کردیم.

وی اضافه می‌کند: در حال حاضر نیازمند میز، پارتیشن، وسایل کمک آموزشی و سالن بزرگتر هستیم که در این راستا با دعوت از مسئول هیئت استان و جلسه با ایشان و رئیس محترم اداره ورزش و جوانان نی‌ریز پیگیر دریافت امکانات هستیم.

او با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش بانوان صحبت‌های خود را ادامه می‌دهد: سانس‌های آموزشی و مسابقات را با همکاری مربی خوب و توانمندمان خانم معین‌زاده قهرمان پاراآسیایی فعال کردیم که در حال حاضر ۵  بانوی سازماندهی شده داریم که بانوان علاقه‌مند می‌توانند روز‌های یکشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۹ در تمرینات حضور یابند.

دولت‌آبادی می‌گوید: اگر بنده جای مسئولین ورزش شهرستان بودم برای تمام رشته‌های ورزشی وقت می‌گذاشتم تا استعداد‌های برتر را در رشته‌های مختلف ورزشی ساماندهی کنم که همه رشته‌ها موفق‌تر در سطح استان ظاهر شوند.

او می‌افزاید: با توجه به اینکه دبیر ورزشم استعداد‌های خوبی را بین دانش‌آموزان می‌بینم که اگر واقعاً شناسایی شوند و در مسیر درست قرار گیرند در سطح استان و کشوری می‌توانیم مقام‌آوری داشته باشیم.

تنیس بازان منتخب روی ۵ میز زیر نظر تنها مربی هیئت که ریاست هیئت  را نیز برعهده دارد در حال تمرین هستند.

هرچند شب است، ولی گرمای تمرین بر گرمای سالن غالب شده.

در حاشیه این گزارش، از جواد افشارنیا مربی کهنه‌کار این رشته که در سالن حاضر است می‌پرسم: چرا مربیگری نمی‌کنی؟ و او در پاسخ می‌گوید: دوست دارم، ولی به دلیل مشغله کاری وقت آزاد ندارم. تلاش می‌کنم از اول مهر مربیگری را شروع کنم.

افشارنیا برای پیشرفت بیشتر رشته تنیس پیشنهاد می‌کند: برگزاری منظم مسابقات شهرستانی و دوستانه بین شهرستانی و شرکت در مسابقات استانی می‌تواند باعث پیشرفت بیشتر بازیکنان شود.

همچنین آوردن یک مربی با تجربه که ماهیانه یک بار بیاید و بازیکنان را تمرین دهد بسیار مفید است تا هم مربیان ما دانششان افزایش پیدا کند و هم بازیکنان آموزش‌های به‌روزتری را ببینند.

وی معتقد است برگزاری کلاس‌های آموزش مربیگری و داوری در نی‌ریز می‌تواند تعداد مربیان را افزایش دهد که باعث جذب بیشتر بازیکن و رقابت بین مربیان می‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها