تعداد بازدید: ۱۰۸۴
کد خبر: ۱۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ - 2023 27 August
خسروانی فرماندار جدید نی‌ریز:
جلسه شورای اداری شهرستان نی‌ریز با موضوع تودیع و معارفه فرماندار و با حضور معاون سیاسی - امنیتی استانداری و مسئولان شهرستان در فرمانداری برگزار شد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

اهل حاشیه و شعار نیستم

 

دوران طلایی را مردم قضاوت کنند

در ابتدای جلسه، فرماندار سابق نی‌ریز به دو شعار دوره یک و نیم ساله خدمت خود در شهرستان، اشاره کرد و گفت: «ما دو شعار داشتیم؛ یکی این که کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم و شعار دوم این که طلایی‌ترین دوران شهرستان را به نام خودمان رقم بزنیم.»

مختار یوسفی افزود: «اولین سیاست دولت آیت‌ا... رئیسی مبارزه با فساد بود که ما این کار را از نزدیکترین افراد به خود تا دورترین آن‌ها انجام دادیم. من نمی‌خواهم بگویم چه کار‌هایی انجام شده؛ مردم باید قضاوت کنند.»

وی در ادامه، به بخشی از خدمات دولت در این مدت اشاره کرد؛ از جمله ارائه زمین به خانواده شهدا، مدیریت آب که بیشترین هزینه در این زمینه شده تا مردم تنش آبی نداشته باشند، افتتاح باند دوم گردنه لای‌رز و کلنگ‌زنی گردنه نقاره‌خانه، کلنگ‌زنی جاده بنه‌کلاغی به بازرگان داراب که مسیر اینجا را ۱۰۰ کیلومتر به بندرعباس نزدیکتر می‌کند و قطرویه را از بن‌بست نجات خواهد داد، واگذاری ۲۰۰ قطعه زمین به مردم شهر مشکان، توسعه باربری‌ها، رتبه دوم نهضت ملی مسکن در استان و...

در ادامه، امام جمعه نی‌ریز وظیفه همه را همکاری و وحدت دانست و گفت آنچه امروز دغدغه رهبر ما است، وحدت و خدمت جهادی است.

شما هستید که باید خودتان را به مردم نزدیک کنید

سپس معاون سیاسی - امنیتی استانداری فارس با بیان این که مهم عدد روز‌های خدمت نیست؛ مهم اثر روز‌های خدمت است، اظهار داشت: «امروز دشمن در یک جنگ نابرابر و ترکیبی با راهبرد تولید بحران‌های پی در پی، تلاش می‌کند تا در حوزه‌های مختلف به مردم فشار وارد کند.

در حوزه اقتصادی همه ظرفیت‌های آن را مانند تحریم به کار گرفته و تلاش می‌کند تا مردم را به‌ویژه در حوزه سیاسی ناامید کند.»

رئیس ستاد انتخابات فارس افزود: «در چنین شرایطی در پیش‌ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس حماسه آفریده شد و ما هم پیش بینی نمی‌کردیم که این سطح از استقبال را داشته باشیم.»

قزل‌سفلی گفت: «امروز در حوزه طلاق، خودکشی و آسیب‌های اجتماعی، در همین شهرستان مشکلات زیادی داریم؛ اما در اینجا هم با ورود و حضور مردم، بر آن‌ها فائق خواهیم آمد.

چالشی که ما در مقابل داریم، این است که نتوانسته‌ایم از ظرفیت مردم در حوزه‌های مختلف به صورت هدفمند و مؤثر استفاده کنیم.

اما شواهد نشان می‌دهد که هرجا مردم حضور پیدا کردند، بر مشکلات فائق آمدند.»

وی از فرماندار سابق نی‌ریز به عنوان کسی که مردمداری او همیشه زبانزد بوده یاد کرد و گفت: «سال‌ها افتخار این را داشتم که در کنار ایشان کار کنم. با وجودی که مسئولیت مالی داشت، هیچ وقت ما از او «نه» نشنیدیم.

همیشه پیشنهاد دهنده و کار راه‌انداز بود و تلاش می‌کرد که اعتبارات زیادی بیاورد. او جزو فرماندارانی بود که بیشترین پیگیری را به ویژه در حوزه آب داشت.

حال نیز قرار است در حوزه جدیدی که متناسب با توانمندی ایشان باشد، از ظرفیتشان استفاده شود.»

معاون سیاسی - امنیتی استاندار اضافه کرد: «کسی هم که امروز به عنوان فرماندار جدید نی‌ریز معرفی می‌شود، از جمله معلمان اخلاق‌مدار، آرام، متین و متواضع است که مسئولیت‌های خوبی در حوزه‌های سیاسی - امنیتی داشته، او در دولت نهم و دهم در دو شهرستان معاون فرماندار بوده که هم جنس کار را می‌شناسد و هم تجارب خوبی در این حوزه دارد. یکی از ویژگی‌های مثبت او ارتباط‌گیری با اطرافیان است.

اما در این مسیر ما باید چند نکته را به ایشان یادآور شویم:
- شهرستان نی‌ریز شهر تاریخ و فرهنگ است و علمای بزرگی در اینجا حضور داشته‌اند.

- نی‌ریز نقطه تلاقی ۵ استان است و این جایگاه بی‌بدیلی در حوزه توسعه حمل و نقل به شمار می‌رود.

- نی‌ریز سه شهرک و ناحیه صنعتی دارد و دومین شهر صنعتی استان است. دومین تولید کننده انار در کشور و دومین تولید کننده انجیر و پسته در استان است.

- آثار تاریخی و جوانان پرتلاش و پرانگیزه دارد که باید برای این ظرفیت‌ها برنامه داشته باشیم و از آن‌ها استفاده کنیم.  
- باید در زمینه روزنه‌های فساد حساس بوده و در میان مردم حضور داشته باشید.

- عدالت محوری در برنامه‌های توسعه‌ای مهم است و باید همه جا را با هم ببینیم.

- این شما هستید که باید خودتان را به مردم نزدیک کنید؛ نه مردم به شما. دایره مشورت را گسترده‌تر کنید و در انتخابات بی‌طرف باشید.»

مسئولان برنامه‌های خود را ارائه دهند
در ادامه، فرماندار جدید نی‌ریز بر اهمیت وحدت تأکید کرد و گفت: «یکی از فاکتور‌های اساسی پیروزی و رمز بقای انقلاب، همراهی مردم بوده است و اگر از مردم فاصله بگیریم، خودمان ضرر می‌کنیم.»

یعقوب خسروانی افزود: «اقتصاد و معیشت مردم زیربنای همه کار‌های ما است که اگر مرتفع شود، ما به همه آرمان‌های انقلاب خواهیم رسید.

باید طرح‌های نیمه تمام را که دولت تأکید دارد، بدون وقفه کامل کنیم و در نهضت ملی مسکن، از همه ظرفیت‌های ادارات استفاده نماییم.»

وی تشکیل کمیته‌های تخصصی با راه‌اندازی شورای نخبگان را یکی از برنامه‌های خود خواند و از مسئولان ادارات خواست تا برنامه‌ها، ظرفیت‌ها و نیاز‌های خود را مکتوب کنند و در اولین جلسه شورای اداری ارائه دهند.

اهل حاشیه و شعار نیستم
فرماندار جدید نی‌ریز در گفتگوی اختصاصی با هفته‌نامه نی‌ریزان فارس اظهار داشت: «من متولد سال ۱۳۴۷، اهل مرودشت و اصالتاً از شهرستان خرم‌بید هستم که از اول انقلاب در مرودشت ساکن بوده‌ام.

خدا را شاکرم که این توفیق نصیب من شد تا با حسن نیت مسئولان عزیز در خدمت مردم شهرستان نی‌ریز باشم و این را افتخاری برای خود می‌دانم.

سوابق بنده فرهنگی است و در این مدت در چند منطقه مأمور بودم.

در حوزه وزارت کشور به عنوان معاون فرمانداری شهرستان خرم‌بید و معاون سیاسی - اجتماعی شهرستان مرودشت و همچنین در آموزش و پرورش در جا‌های مختلفی بودم و چند سال هم به عنوان مشاور همراه نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی بودم.

در کار‌های فرهنگی افتخار این را دارم که درگروه‌ها و کمیته‌های شهرستان در همه زمینه‌ها همکاری داشتم.

۱۵ سال است که عضو شورای حل اختلاف شهرستان مرودشت و خرم‌بید هستم و این افتخار را داشتم که به عنوان یک بسیجی، ۶ ماه در جبهه و جنگ تحمیلی حضور داشته باشم.»

اهل حاشیه و شعار نیستم

یعقوب خسروانی عنوان داشت: «امیدوارم با توجه به تجربیاتی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارم، بتوانم با همراهی و همکاری مسئولان اجرایی شهرستان و خرد جمعی و بهره گیری از ظرفیت‌های خوب مردم این شهرستان خصوصاً نخبگان و جوانان، در راستای اهداف مختلف حرکت کنیم و شهرستان را به شأن و منزلت واقعی خود برسانیم.»

وی افزود: «بنده در برنامه کاری خود به هیچ عنوان شعار و وعده‌ای خارج از سیاست‌های دولت نخواهم داد.

مطمئن باشید اهل حاشیه نیستم و در متن هستم.

من اهل شعار و وعده و وعید نیستم. سیاست من در راستای منویات مقام معظم رهبری و در جهت بیانیه گام دوم و تحقق شعار سال و همچنین شعار‌های دولت است.

آن چیزی که امروز مردم می‌خواهند این است که عملکرد مسئولان برای آن‌ها ملموس باشد.»

فرماندار جدید نی‌ریز مهمترین مسئله پیش رو را انتخابات آینده مجلس عنوان کرد و گفت: «باید تلاش کنیم ضمن اعلام بی‌طرفی کامل، چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را فراهم کنیم و برگ زرین دیگری بر افتخارات این شهرستان بیفزاییم.»

خسروانی اظهار داشت: «شهرستان نی‌ریز به شهر سنگ معروف است و این واقعاً ظرفیت بسیار خوبی است و مطمئن باشید با توجه به خشکسالی‌های اخیر و موضوع گرایش اشتغال به سمت صنعت، می‌طلبد ما بتوانیم با همدلی و همفکری موضوع صنعت را پویاتر کنیم.»

وی در پایان گفت: «به زودی در جلسات شورای اداری برنامه‌هایم را بیشتر ارائه می‌کنم. مطمئن باشید که با همدلی که ایجاد خواهد شد، مردم شاهد رشد و پویایی هرچه بیشتر این شهرستان در همه عرصه‌ها خواهند بود.»

او اصحاب رسانه را بازوی قوی برای خود دانست و افزود: «رسانه‌ها قطعاً می‌توانند پل ارتباطی خوبی بین انتقال نیاز‌های مردم و عملکرد مسئولان باشند. این انتظار را داریم که اصحاب رسانه بدون حاشیه انتقادات به موقع و صریح داشته باشند.»

 

اهل حاشیه و شعار نیستم

مختار یوسفی فرماندار سابق: 
مبارزه با فساد را از نزدیکترین افراد به خود تا دورترین آنها انجام دادم

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها