تعداد بازدید: ۴۶۹
کد خبر: ۱۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸ - 2023 27 August
author
روزنامه نگار: غلامرضا شعبانپور

سال‌هاست طرح مهار کردن سیلاب فصلی منطقه اسلام‌آباد واقع در شمال شرقی شهر نی‌ریز روی میز سازمان‌های مرتبط است؛ طرحی که چندان پیچیده نیست، اما می‌تواند سیلاب‌های سطحی را متمرکز و به سمت شهر نی‌ریز هدایت کند. منابع آب آشامیدنی نی‌ریز، شهر نی‌ریز و بخش مرکزی، در شرق نی‌ریز قرار دارند و متأسفانه خشکسالی‌های پی در پی این منابع را ضعیف و کم آب نموده به طوری که امسال تأمین آب آشامیدنی نی‌ریز و حومه با مشکلات بسیار زیادی روبرو شد.

تأمین منبعی پایدار از ضروریات مهم است و اگر منبع جدید اضافه نشود، حتی در فصل‌های معتدل و سرد هم تأمین آب آشامیدنی مردم با مشکل روبرو می‌شود.

طرح مهار سیلاب اسلام‌آباد اخیراً در قرارگاه آبخیزداری استانداری فارس به تصویب رسیده و مقرر شده با منابع دولتی و مردمی به اجرا درآید.

تسریع در فرایند اجرای پروژه نکته بسیار مهمی است که نیازمند تأکید و دستور استاندار محترم می‌باشد.

البته باید از توجه ایشان به این پروژه و دستوراتی که صادر کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد، اما تسریع و اجرایی شدن همچنان به دستورات ایشان نیازمند است، چه اینکه تأخیر موجب هدر رفتن سیلاب می‌شود و منابع آب آشامیدنی نی‌ریز توان تأمین آب حتی در نقطه سر به سر را ندارند.

با توجه به سابقه طولانی پیگیری این موضوع و موانعی که هر بار بر سر راه آن قرار گرفته و به بهانه‌هایی مانع از اجرای پروژه شدند و حتی نگذاشتند طرح مراحل اولیه را طی کند به نظر می‌رسد رصد کردن نماینده عالی دولت در فارس تنها پشتوانه اجرای بند سنگی- بتنی اسلام آباد است؛ لذا باید گفت حیات و ممات شهر باستانی، تاریخی و فرهنگی نی‌ریز بستگی به تأمین و تقویت منابع آب آشامیدنی آن دارد.

هفته گذشته فرماندار جدید نی‌ریز منسوب شدند، ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای ایشان درخواست می‌شود مراحل طی شده این پروژه را مطالعه و در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

نیاز به توضیح نیست که اگر آب نباشد آبادی نیست و هر اقدامی که در سایر ابعاد توسعه صورت گیرد بدون وجود آب بی‌ثمر و بی‌نتیجه خواهد ماند. منتظر دریافت خبر‌های خوب در این زمینه از مراجع ذی‌ربط هستیم تا به اطلاع افکار عمومی برسانیم.

شاد و سالم و موفق باشید

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها