تعداد بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵ - 2023 27 August
خبر مهم یارانه‌ای
طبق طرح جدید بر پایه شاخص‌های اقتصادی، دهک‌بندی‌های یارانه مجدد بررسی و به مردم اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزیر کار اظهار داشت: طبق قانون، هر ۶ ماه یک بار دهک‌بندی‌ها بررسی می‌شود، پایگاه رفاه ایرانیان موضوع دهک‌بندی یارانه آحاد مختلف را بررسی و به آن‌ها اعلام می‌کند.

سیدصولت مرتضوی افزود: شاخص‌های مختلف از جمله تراکنش‌های بانکی، مالکیت مسکن و خودرو، درآمد‌های خانوار و سایر موارد در دهک‌بندی‌ها تأثیرگذار است که گاهی صدک‌ها میلی متری تغییر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که پاسخگوی دهک‌بندی یارانه‌ها هستیم، گفت: اگر کسی نسبت به دهک‌بندی اعتراض دارد، می‌تواند از طریق مراجعه به ستاد وزارت کار و یا از طریق سامانه حمایت، اعتراض خود را ثبت کند.

اعتراض‌ها ماهانه بررسی و به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: امکان ضریب خطا در دهک‌بندی یارانه‌ها ۵ درصد است. اکنون مراجعه‌ها به ستاد وزارتخانه و سامانه محدود شده، ضمن این که همکاران ما در وزارت کار مکلف به پاسخگویی هستند.

مرتضوی با تأکید بر این که دولت افزایش اعتبار یارانه را در طرح کالابرگ الکترونیکی اجرایی می‌کند، گفت: دهک‌های اول تا سوم که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرند، در صورتی که ۵۰ درصد از مبلغ یارانه را از ۱۱ قلم خریداری کنند، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان افزایش اعتبار دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: بر این اساس اگر ۱۱ قلم کالای اساسی که در طرح کالابرگ وجود دارد با نوسان‌های قیمتی و تورم روبرو شود، دولت متعهد شده که مبنای قیمت ۱۴۰۱ را بر کالا‌ها اعمال کند.

در این زمینه منابع لازم پیش بینی شده و اکنون در حال اجراست.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها