تعداد بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 19 August

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

فرمانداری 
فرماندار محترم! مطلع هستیم که جنابعالی همه سعی خود را برای حل بحران بی‌آبی نی‌ریز انجام می‌دهید و این جای تقدیر دارد.

اما جناب فرماندار! همان‌طور که واقفید، ما چند سالی است که به علت سوء مدیریت، همان اندک باران‌هایی را که در این مدت باریده است، ذخیره نکرده‌ایم و بیشتر مشکلات امروز به همین مسئله بر می‌گردد؛ لذا از شما خواهشمندم به عنوان مسئول دلسوز، مسئله گوراب‌ها را  تا قبل از آغاز بارش‌ها به صورت دوفوریتی پیگیری و حل کنید تا سفره‌های زیر‌زمینی جانی تازه بگیرد؛ وگرنه هر چقدر کف‌زنی در چاه‌ها انجام پذیرد، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

تمرکز را بر لایروبی گوراب‌ها و اصلاح ورودی و خروجی آن‌هایی که مشکل دارند بگذارید؛ شاید امسال اگر خداوند متعال نظری به شهر ما کرد،  به نحو احسن آن را ذخیره کنیم.

پاسخ فرمانداری:
باسلام و احترام، درپاسخ به سؤالات مطرح شده از سوی شهروندان محترم، جوابیه زیر جهت چاپ در شماره آتی آن هفته‌نامه وزین ارسال می‌گردد.

ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه شهروند گرامی، موضوع در حال پیگیری می‌باشد.

ضمن این که در کمیته برنامه‌ریزی سال جاری، اعتبارات خوبی در خصوص مرمت و لایروبی برخی گوراب‌ها و پروژه‌های کنترل سیلاب در شهرستان مصوب شده و همچنین از طریق ادارات کل استانی ذی‌ربط نیز موضوع فوق در حال پیگیری است و در دستور کار قرار دارد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - راه و شهرسازی
ساخت مسکن با هزینه‌های زیاد انجام می‌شود و بیشتر کسانی که مجبور به ساخت خانه در شهرک جمال‌آباد شده‌اند از سر ناچاری بوده.

آن‌ها نتوانسته‌اند در شهر نی‌ریز زمین بخرند و با صرف میلیارد‌ها تومان در شهرک ساختمان‌سازی کرده‌اند. از طرفی خیلی زمین‌ها هم توسط دلالان خریداری شده و قرار نیست به این زودی فروخته شود.

خواهشمندم به فکر ساکنان این منطقه باشید و خیابان‌ها را زیر‌سازی و آسفالت کنید. ما نمی‌توانیم یک عمر در خیابان خاکی رفت و آمد کنیم.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام، شهرداری نی‌ریز با پیگیری‌های دامنه‌دار و گسترده که از حدود دو سال پیش شروع شده است، به تازگی موفق به تثبیت منطقه مذکور به عنوان بافت ناکارآمد شهری در مراجع عالی فنی استان و کشور شده و حدود دو ماه پیش طی توافقنامه‌ای به ارزش ۱۵ میلیارد تومان با اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، برای زیرسازی و آسفالت معابر منطقه یاد شده برنامه‌ریزی‌های مورد نظر را انجام داده که اتفاقاً به عنوان عکس اول هفته‌نامه نی‌ریزان فارس شماره ۴۴۲ مورخ یکم اَمرداد، به طور مفصل به آن پرداخته شده و به استحضار مردم رسیده است.

ضمناً خیابان اصلی منطقه یاد شده نیز توسط شهرداری نی‌ریز طی چند ماه گذشته زیرسازی و آسفالت شده و همه این اتفاقات به این معنا است که متولیان شهرسازی در سطح شهر، استان و وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی، برای توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی تمام نقاط شهر به ویژه منطقه یاد شده اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی - انجمن انجیرکاران
با توجه به خشکسالی‌های اخیر و این که ۵۰ درصد مردم زحمتکش این شهرستان دیم‌کار و انجیر‌کار هستند و هزینه‌های بالایی مثل سم و خرید آب تانکر دارند، متأسفانه الان که فصل برداشت انجیر است جهاد کشاورزی نی‌ریز باز هم مثل همیشه برنامه‌ای برای حمایت از تولید و نرخ‌گذاری ندارد.

دلال‌های شهرستان‌های اطراف می‌آیند و قیمت را بین خودشان کیلویی ۱۰۰ هزار تومان تصویب می‌کنند.
آیا وقت آن نرسیده که آقایان مسئول سری به میدان‌ها و خریدار‌ها بزنند و برنامه‌ای داشته باشند؟

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام، نرخ‌گذاری وظیفه جهاد نیست؛ لطفاً با انجمن انجیرکاران هماهنگ کنید.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی -اتاق اصناف - صمت
لطفاً در مورد قیمت نابسامان گوشت هم گزارش تهیه کنید. من گوشت را از .. خریدم کیلویی ۴۲۰ هزارتومان؛ ولی صنف درج کرده کیلویی ۳۷۰ هزار تومان.

فروشنده نیز می‌گوید: احتمال می‌دهم بالاتر هم برود.

پاسخ جهاد کشاورزی:
با سلام، قیمت‌ها در نوسان است؛ با توجه به افزایش قیمت دام زنده آماده کشتار، قیمت گوشت گرم نیز با نوسانات قیمت مواجه است.

درهر حال، همشهریان محترم می‌توانند در صورت تخلف واحد‌های قصابی، برای پیگیری و برخورد با واحد متخلف، با مراجعه به بازرسی اتاق اصناف و بازرسی جهاد کشاورزی، موارد را گزارش کنند.

پاسخ صمت:
با سلام، پاسخگویی در خصوص کالا‌های اساسی و کشاورزی، در صلاحیت جهاد کشاورزی است.  
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز - ورزش و جوانان
بهمن ماه سال گذشته به مناسبت دهه فجر، برنامه صبح و نشاط شبکه سه در استادیوم شهدا اجرا داشت.

اداره ورزش و جوانان تعدادی دوچرخه تدارک دیده بود که به چند نفر از ورزشکاران که هیئت‌های ورزشی معرفی کرده بودند، بدهد.

از اول برنامه تعدادی شماره بین مردم پخش کردند تا در پایان قرعه کشی ودوچرخه اهداء شود.

قرعه‌کشی انجام و شهردار متقبل شد سه دوچرخه بدهد.

ولی تا الان که شش ماه می‌گذرد، این وعده عملی نشده است.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام، سؤال جنابعالی عیناً قبل از این در شماره ۴۲۷ مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ هفته‌نامه نی‌یزان فارس مطرح شده و توسط شهرداری پاسخ داده شده است. پیش از برگزاری مراسم، طی جلسه رسمی، وظیفه ادارات مختلف تعیین شده بود و شهرداری در خصوص تهیه جوایز مراسم مذکور وظیفه‌ای نداشته و هیچ گونه قولی در این خصوص داده نشده است.
-----------//-----------

فرهنگ و ارشاد اسلامی 
بیشتر از نیمی از فصل تابستان گذشت؛ اما خبری از اجرای برنامه‌های تئاتر و موسیقی نیست! کم‌کاری از جانب چه کسی است؟ اداره یا مسئولان تئاتر و موسیقی این شهر؟

پاسخ فرهنگ و ارشاد اسلامی:
با سلام و احترام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه نقش حمایتی - نظارتی را عهده‌دار است و در راستای واگذاری تصدی امور اجرایی در زمینه نمایش و موسیقی به بخش غیر دولتی، از آموزشگاه‌ها، مؤسسات، گروه‌ها و انجمن‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند، جهت اجرای برنامه در شهرستان حمایت می‌کند.

با این وجود در صورتی که نمایشنامه‌ای دارای حداقل‌های هنری و عوامل اجرایی مقید به رعایت مقرارت حاکم بر ضوابط صدور پروانه نمایش باشند، مجوز تمرین و اجرای عمومی را دریافت خواهند کرد. در مورد اجرای کنسرت نیز درخواستی از سوی مؤسسات مجاز به برگزاری این برنامه دریافت نشده که  از دلایل این امر می‌توان به مشکلات سالن آمفی‌تئاتر و مخاطرات سرمایه‌گذاری و احتمال عدم برگشت سرمایه اشاره کرد.
-----------//-----------

فرمانداری - پست
بیش از ۱۰ بار برای کد پستی، اسم خیابان و کوچه‌ها، سگ‌های ولگرد، خط تلفن و جمع‌آوری زباله ها‌ی شهرک امیر‌کبیر به فرمانداری مراجعه کردیم.

ولی جوابی نگرفتیم تا این که گفتند مشکلات شهرک را مکتوب کنید و بیاورید تا پیگیری کنیم. دو ماه است که نامه تنظیم کرده‌ایم و حداقل ۲۰۰ نفر امضاء کردند و به فرمانداری برد‌ه‌ایم؛ ولی هیچ خبری نشد.

الان زمان ثبت‌نام مدارس است. به هر مدرسه‌ای می‌رویم، می‌گویند آدرس با کدپستی. وقتی می‌گوییم کد پستی نداریم، می‌گویند به ما ربطی ندارد.

حتی با مدیر محترم گروه در فرمانداری جلسه گرفتیم و فرماندار قول دادند درست می‌شود؛ اما نشد. دیگر نمی‌دانیم به کجا مراجعه کنیم.

اگر کسی می‌تواند، به ما کمک کند.

پاسخ مشترک فرمانداری و اداره پست:

اسلام و احترام، درپاسخ به سؤالات مطرح شده از سوی شهروندان محترم، جوابیه مشترک فرمانداری و اداره پست جهت چاپ در شماره آتی آن هفته‌نامه وزین ارسال می‌گردد.

در پاسخ به مطلب شهروند محترم به استحضار می‌رساند با توجه به بند ۲۷ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، فرایند برداشت اطلاعات اماکن شهر جهت ساخت و نصب پلاک‌های کد‌پستی  مستلزم اعتبار لازم و ایجاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره پست و شهرداری است که این موضوع در حال پیگیری و طی کردن روند اداری می‌باشد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- کنار دبستان حاج‌قطبی در سه‌راه گلستان، مرتب سد معبر صورت می‌گیرد و کل پیاده‌رو بسته می‌شود.

بار‌ها به مسئولان شهرداری گفته‌ایم؛ اما می‌آیند یک تذکر می‌دهند و می‌روند.

چندین نفر در همین پیاده‌رو زمین خورده‌اند.

۲- ابتدای کوچه شماره ۱۹ بولوار استقلال (دوزندگی ایزدترس) ۲ حفره بزرگ است که لوله گاز و آب از زیر آن رد شده. قبل از خسارت به لوله‌های آب وگاز، از شهردای محترم تقاضای آسفالت این چاله‌ها را داریم.

۳- بعد از هر بارندگی، زباله‌های جداول به سمت پل‌های سطح شهر به ویژه خیابان طالقانی و مسکن مهر می‌آید و آنجا جمع می‌شود، یا کسانی که در حال ساخت و ساز ساختمان هستند، مصالح ساختمانی در این جداول می‌ریزند که باعث بسته شدن و تجمع زباله و فاضلاب می‌شود.

۴- صدای بوق ماشین حمل زباله شهرداری گوشخراش است که موجب می‌شود بچه‌های کوچک در خواب بترسند. اگر می‌شود، آن را عوض کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- شهروند گرامی! با توجه به اخطار‌های متعدد به کسبه متخلف، وفق مقررات با هماهنگی دادستانی محترم و همکاری نیروی محترم فراجا نسبت به پلمب دو واحد مغازه در شهر اقدام شد؛ لذا جا دارد در اینجا از همه کسبه محترمی که به حقوق شهروندی احترام می‌گذارند، تقدیر و تشکر به عمل آوریم و اعلام می‌کنیم که بدون هیچ گونه اغماض، نسبت به رفع تخلفات شهری و سد معبر برخورد قاطع خواهیم کرد.

۲- از محل بازدید و رفع نقص خواهد شد.

۳- شهروند عزیز! همان طور که حضرتعالی به درستی اشاره کردید، کسبه و همشهریانی که پسماند و  ناخاله‌های ساختمانی خود را درون جداول و باغچه‌های سطح شهر می‌ریزند، پس از بارش رحمت الهی و جاری شدن آب، متأسفانه باعث مسدود شدن پل‌ها و هدر رفت آب به درون خیابان می‌شوند؛ لذا از همه عزیزان همشهری خواهشمندیم به هیچ وجه پسماند و ناخاله‌های ساختمانی را درون جداول و باغچه‌ها قرار ندهند و در ساختن شهری زیبا و تمیز ما را یاری کنند.

۴- با تشکر از شما شهروند محترم که با انتقادات سازنده ما را همراهی می‌کنید، حتماً به این موضوع رسیدگی خواهد شد.
-----------//-----------

منابع طبیعی - جهاد کشاورزی - آقای ..
در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ به اتفاق تنی چند از دوستان و خانواده رهسپار دامان طبیعت (دور قلات) شدیم تا از طبیعت چشم‌نواز و بکر و بی‌نظیر آنجا که اغلب طبیعت دوستان این نوشته را تأیید می‌کنند، دیدن کنیم.

اما آن چه مایه تأسف بسیار است، احداث استخر بزرگ پلیمری توسط آقای .. یکی از مالکان اطراف آن منطقه بر روی چشمه معروف کلانتری است که سال‌های بی‌آبی و کم بارش نیز دارای اندک آب ذخیره از محدوده کوه دور قلات بوده و برای استفاده شرب مالکان آن منطقه استفاده می‌شده و مهمتر از همه، آبشخور بسیاری از حیوانات وحشی و پرندگان نادر و کمیاب آن منطقه است.

لازم به ذکر است که این چشمه تنها چشمه فعال منطقه است.

حال با توجه به احداث این استخر و لوله‌کشی از چشمه مذکور تا استخر، خطر خشک شدن چشمه ذکر شده به علت استفاده بی‌رویه و ذخیره آب آن در استخر برای استفاده درختان غیر مثمر و گل محمدی که نیازی به آب ندارند، قطعی خواهد بود؛ لذا از مقامات مسئول شهرستان درخواست رسیدگی به این موضوع و عدم استفاده ناصحیح مالک نام برده از ذخیره محدود آب چشمه یاد شده را داریم. لازم به ذکر است عدم اقدام سریع و به موقع مسئولان با توجه به حوزه آبریز بسیار محدود این چشمه، موجب خشک شدن چشمه و نابودی محیط‌زیست گیاهی و مخصوصاً جانوری منطقه خواهد شد.

پاسخ جهاد کشاوزی:
هرگونه بهره‌برداری از منابع آب و برخورد با متخلفان، با اداره منابع آب و هر گونه دخل و تصرف در اراضی ملی بر عهده منابع طبیعی است.

مراتب به اطلاع آن‌ها رسانیده خواهدشد.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
یکی باید به آقای .. بگوید نی‌ریز تیم شنا ندارد؟ حتماً این بچه‌ها روی آسفالت و زمین خاکی تمرین کرده‌اند که شناگر شده و مقام می‌آورند. واقعاً جای تأسف است.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
مسیر برگشت گردنه لای‌رز به نی‌ریز، فاقد پارکینگ است و خودرو‌هایی که خراب می‌شوند یا نیاز به استراحت دارند، در مسیر راه فرار پارک می‌کنند؛ در صورتی که راه فرار مخصوص ترمز بریده‌ها است و امکان خطرِ دوچندان، با پارک در این نقاط وجود دارد.

لطفاً پیگیری کنید.
-----------//-----------

مسئولان  شهرستان
همه در مورد مسئولیت اجتماعی از فولاد انتظار و توقع دارند. اما ما دو شرکت سیمان سفید و خاکستری هم داریم. لطفاً در مورد مسئولیت اجتماعی این دو شرکت و شرکت رینگ‌اسپرت هم سؤال کنید.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس

۱- واقعاً این چه خبری است؟ گل‌گهر فقط بومی سیرجان استخدام می‌کند.

ما هم خدا را شکر به لطف مسئولان شهرستان بختگان، داریم در گل‌گهر کارگری می‌کنیم.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، وظیفه ما رساندن اخبار به خوانندگان عزیز است؛ به ویژه در مورد استخدامها.

حتی اگر کمترین سهمیه و منفذی برای ورود به اشتغال و استخدام وجود داشته باشد، سعی در انتشار آن می‌کنیم.

امید است همه بیکاران شاغل شوند.

۲- گزارش «از سیلاب تا شهر سیراب» بسیار خوب بود. بچه‌های نی‌ریزان تشکر.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، ما کاری جز انجام وظیفه انجام نمی‌دهیم.

از عنایت جنابعالی به روزنامه خودتان سپاسگزاریم.

۳- سلام، چرا آقای شعبان‌پور اشاره‌ای به مضرات اشعه نکرده است؟

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، به احتمال زیاد، سازندگان این دستگاه تدبیری برای پیشگیری از مضرات اشعه ایکس اندیشیده‌اند.

به ویژه این که سال‌ها است از این تکنولوژی در اندازه‌های کوچکتر، در فرودگاه‌ها و برخی سازمان‌های دیگر استفاده می‌شود؛ همین طور سایر کشورها.

اگر اطلاعات موثق کارشناسی شده‌ای در این زمینه به دست آوریم، منتشر خواهیم کرد.

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:

- راه و شهرسازی

- انجمن انجیرکاران

- اتاق اصناف

- ورزش و جوانان

- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

- منابع طبیعی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها