تعداد بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 22 July
در حالی که بیش از دو ماه از راه‌اندازی پایانه خودرو‌های سنگین و اعلام ممنوعیت تردد کامیون‌ها در شهر می‌گذرد، اما هنوز هیچ استقبالی از این پایانه نمی‌شود و عادت رانندگان برای پارک این ماشین‌های غول‌پیکر کنار خانه‌شان پا بر جا است.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

بیش از یک ماه پیش و در جلسه شورای ترافیک شهرستان قرار شد با کامیون‌ها و خودرو‌های سنگین که از ۲۷ خردادماه در شهر تردد و پارک کنند برخورد و اعمال قانون شود.

اما حالا یا برخورد با آن‌ها جدی گرفته نشده و عزم راسخی در این رابطه وجود ندارد و یا خود رانندگان زیر بار این تعهد جدید نمی‌روند.

شنیده‌ها حاکی است برخی از آن‌ها نیز از مشکلات رفت و آمد در بولوار دارالرحمه به ویژه مسیر و دوربرگردان کم عرض  ناراضی‌اند.

شهردار نی‌ریز در این باره گفت: «همان طور که قول داده بودیم، از روز سوم خرداد آنجا را به  بهره‌برداری رساندیم و اطلاع‌رسانی هم انجام دادیم. قرار بود از ۱۳ خرداد اعمال قانون انجام شود که دیگر نمی‌دانم پلیس چه اقداماتی انجام داده است.»

حامد فرغت افزود: «عبور و مرور کامیون‌ها در شهر، به جز ایجاد مزاحمت برای مردم، امکانات زیربنایی شهرداری را هم تخریب می‌کند.

پس ما هم اعتراض داریم که چرا تصمیمات شورای ترافیک لوث می‌شود؟ خطرات عبور و مرور کامیون‌ها در بولوار دارالرحمه قطعاً بیشتر از خطر عبور و مرور آن‌ها در خیابان و کوچه پس کوچه‌ها شهر نیست.

هر چند روی موضوع سرعتکاه و دوربرگردان آنجا هم در شورای ترافیک صحبت و قرار شد تصویب و مصوبه ابلاغ شود. اگر واقعاً از آنجا استفاده شود، این کار‌ها را هم انجام می‌دهیم. اما وقتی فقط یکی دو کامیون در پایانه‌ای که ۲۵۰ کامیون ظرفیت دارد پارک می‌کنند، طبیعتاً ما هم اقدام دیگری انجام نداده‌ایم.»

وی عنوان داشت: «محوطه شنی و پر از خار آنجا هم با یک ساعت کارکردن لودر و گریدر پاکسازی می‌شود. البته اگر ماشین‌ها وارد می‌شدند، این گیاهان سبز نمی‌شد. اما به نظر می‌رسد عزمی برای این کار وجود ندارد. آیا به اندازه جمع کردن جرثقیل‌ها و وانت‌هایی که ورودی شهر و کنار تقاطع غیر هم‌سطح، هم مسیر را بند می‌آورند و هم چهره زشتی برای ورودی شهر ایجاد می‌کنند، این قدر وقت نبود که آن‌ها به پایانه ماشین‌های سنگین هدایت شوند؟»

فرمانده نیروی انتظامی نی‌ریز، اما در این رابطه گفت: «ما نیرو‌ها را به سطح شهر فرستاده‌ایم و همه کامیون‌ها را دارند جریمه می‌کنند. حتی پلیس راهور عکسشان را گرفته و در مورد آن‌هایی که به سطح شهر می‌آیند و و بعد از اطلاعیه‌ای که صادر شده با بی‌توجهی قانون و مقررات را رعایت نمی‌کنند، اعمال قانون شده است.»

سرهنگ عظیم‌ا... کرمی افزود: «ما مرحله به مرحله پیش می‌رویم؛ بعد از تذکر و توجیه، اعمال قانون است. بعد از جریمه اگر کسی تمکین نکند، پلاک خودرو را جدا می‌کنیم و دستور توقیف روی ماشینهایشان می‌آید. مرحله به مرحله شرایط ما سخت‌تر و برخورد‌های ما بازدارنده‌تر می‌شود.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها