تعداد بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 2023 22 July

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

توزیع برق
۱- چهار عدد از لامپ‌های روشنایی خیابان اصلی شهرک جمال‌آباد سوخته است. لطفاً آن را تعمیر کنید.
۲- ۲۴ تیرماه است و ساعت ۱۶. حدود یک ساعت است که با اداره شما تماس می‌گیریم؛ اما هیچ کس پاسخگو نیست. خواستیم گزارش قطع برق محله امام مهدی را که بر اثر ترکیدن ترانس برق کنار پارک نماز رخ داد، به شما بدهیم؛ ولی هیچ یک از کارمندان شما پاسخگو نبودند.
۳- سمت چپ کوچه شماره ۶ بولوار سرداران، دو عدد از لامپ‌های روشنایی سوخته است. لطفاً آن را تعویض کنید.

پاسخ توزیع برق:
۱ و ۳- درخصوص تعمیر روشنایی معابر به اطلاع کلیه شهروندان می‌رساند درخواست‌های روشنایی باید با تماس به شماره ۱۲۱ دفتر اتفاقات و به صورت زیر ثبت شود:

تماس با ۱۲۱ و انتخاب کلید ۳ (سایر خدمات) -----> اعلام اشکالات شبکه روشنایی معابر و گرفتن کلید ۱ -----> اعلام نشانی دقیق محل خاموشی معابر و نام فرد تماس گیرنده و در انتها انتخاب کلید مربع.

در این صورت بدون اتلاف وقت به صورت مکانیزه درخواست روشنایی ثبت و در نوبت اصلاح قرار می‌گیرد.

۲- با توجه به مجهز نمودن تمامی مدیریت‌های توزیع برق به سامانه مکانیزه ۱۲۱، جهت رفاه حال مشترکان و آنالیز تماس‌های ورودی و رضایتمندی مشترکان، باید در صورت نیاز به خدمات دفتر اتفاقات به شرح زیر اقدام شود:

تماس با ۱۲۱-----> اعلام مکانیزه قطعی برق کلید ۱ را شماره‌گیری نموده -----> سپس شناسه قبض و یا شماره موبایلی را که قبض برق به آن پیامک می‌شود وارد نموده -----> پس از آن سیستم به صورت مکانیزه اشتراک برق مشترک را اعلام و نسبت به ثبت خاموشی بدون نیاز به پاسخگویی اپراتور اقدام می‌نماید.

روش دیگر جهت اعلام خاموشی:

شماره‌گیری ۱۲۱-----> جهت اعلام گزارش حوادث اضطراری کلید ۲ را شماره‌گیری نموده و با ارتباط به کارشناسان پاسخگو، درخواست خود را ثبت کنید.

در هر دو روش فوق به سرعت به درخواست شما رسیدگی و شیفت اتفاقات به محل اعزام می‌شود.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
یک شماره پیامک بدهید تا بتوانیم کودکان بازمانده از تحصیل را به شما معرفی کنیم.

پاسخ آموزش و پرورش:
با سلام، آقای بنی‌هاشمی کارشناس آموزش ابتدایی با شماره تماس ۰۹۱۷۸۴۰۹۳۴۶ و خانم عسکری کارشناس آموزش متوسطه با شماره تماس ۰۹۳۷۳۵۶۴۵۵۴ آماده دریافت اطلاعات شما هستند. لطفاً مشخصات کامل افراد را همراه با کد ملی و شماره تماس و نشانی جدید محل سکونت به ما بدهید.
-----------//-----------

فرماندهی انتظامی - شورای ترافیک
چرا یک طرف میدان ۱۵ خرداد را برای جلوگیری از پارک خودرو‌ها مانع گذاری می‌کنید؟
مغازه‌داران برای تخلیه جنس و ... با مشکل پارک مواجه شده‌اند و اگر پارک خودرو در میدان مشکل قانونی دارد، چرا دو طرف دیگر میدان با این محدودیت روبرو نیستند؟

پاسخ شورای ترافیک:
لطفا موضوع را کتباً به شهرداری نی‌ریز اعلام کنید تا در جلسه شورای ترافیک بررسی لازم به عمل آید.
-----------//-----------

امور آبفا - فرماندهی انتظامی - شهرداری نی‌ریز - شورای ترافیک
در کوچه روبروی اداره گاز (بلوار میرزا کوچک خان، سمت مخالف اداره گاز) که منتهی به خیابان عمان می‌شود، یکی از همسایگان مدت زیادی است کوچه را تبدیل به پارکینگ، کارواش و تعمیرگاه سه دستگاه اتوبوس کرده و مشکلات زیادی برای همسایگان به وجود آورده است.

با توجه به این که پایانه و پارکینگ خودرو‌های سنگین وجود دارد، چطور اجازه دارند در کوچه و محل عمومی پارک کنند؟ در وضعیت کم‌آبی چطور به آن‌ها اجازه داده می‌شود روزانه چندین بار اتوبوس و خودرو‌های شخصی خود را با آب شرب شستشو دهند و آب‌های کثیف را روانه کوچه کنند؟ چطور به آن‌ها اجازه داده می‌شود روغن و گازوئیل و ... را در کوچه بریزند و آسفالت را خراب و کثیف کنند؟

علاوه بر این نصف شب، ظهر، وقت و بی وقت هنگام استراحت مردم اتوبوس را روشن و آسایش مردم را سلب می‌کنند.

شما را به خدا برای حفظ آرامش و نظم، بهداشت، پاکیزگی و تندرستی مردم، هرچه سریعتر اقدام کنید.

پاسخ مشترک شهرداری و شورای ترافیک:
با تشکر از شما شهروند گرامی، آن قسمت از مشکل مطرح شده که بر عهده شهرداری است، از طریق تیم پیشگیری و رفع تخلفات شهری با دادن اخطار اقدام خواهد شد.

در اینجا جا دارد از کلیه رانندگان و دارندگان خودرو‌های سنگین، تریلر، کمپرسی، اتوبوس و... که خودرو‌های خود را جهت آرامش و آسایش شهروندان و همچنین آسیب نزدن به زیرساخت سطح شهر به پایانه ماشین‌آلات سنگین شهرداری انتقال می‌دهند، تقدیر و تشکر به عمل آوریم.
-----------//-----------

شورای ترافیک - فرماندهی انتظامی
تا کی ماشین‌های سنگین باید در کوچه وخیابان‌های شهر پارک کنند؟ سرانجام پارکینگ ماشین‌های سنگین به کجا رسید؟ چرا کسی پیگیر نمی‌شود؟

پاسخ شورای ترافیک:
موصوع در جلسه شورای ترافیک مصوب شده و اجرای مصوبه از طریق شهرداری، با همکاری نیروی انتظامی در حال پیگیری است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- شما که تلاش زیادی در راستای تحول در شهر دارید، یکی از مشکلات شهر نی‌ریز نبود فضای سبز زیبا و شکیل است که متأسفانه در گذشته به این مسئله توجه زیادی نمی‌شد.

برای مثال در بولوار، ولی عصر که ورودی شهر است، درختان ناهماهنگ کاشته شده‌اند و توی ذوق می‌زند. در صورتی که اگر همگی از یک نوع باشند، بسیار زیبا و جذاب جلوه می‌کند. از شما که دلسوز شهر هستید می‌خواهم امسال برای این نوع خیابان‌ها و بولوار‌ها چاره‌ای بیندیشید و آن‌ها را اصلاح کنید.

تقریباً همه درختان نارنج کاشته شده، بنا به هر دلیلی دیگر در نی‌ریز جواب نمی‌دهد و به نظر می‌رسد آب دادن به اینها، اتلاف منابع آبی است و باطرح و برنامه می‌شود درختان زیبای کم آب و بومی مانند سرو ناز را جایگزین کرد.

در شهر‌های بزرگ مانند تهران، شیراز، اصفهان و...، علت جلوه زیبای خیابان‌ها و بولوارها، کاشت درختان زیبا به صورت منظم است. امیدوارم تجدید نظری در مورد درختان نازیبا و ناهماهنگ داشته باشید.

۲- شهرداری در زمان افتتاح سالن ورزشی بحران قول داد در آن کولر نصب کند. اما همچنان مربیان در اوج گرمای تابستان مجبورند بدون کولر کلاس‌های ورزشی بچه‌ها را برگزار کنند. بار‌ها خانواده‌ها از این که بچه‌ها در گرمای سالن بیمار و گرما‌زده شده‌اند اعتراض کرده‌اند؛ اما ترتیب اثری داده نشده است.

۳- می‌خواستم بگویم نی‌ریز فقط یک تفرجگاه برای بانوان دارد که آن هم آبنمایش قطع است. لامپ‌ها خاموش و فضای تاریک انتهای پارک وحشتناک است. وسایل سرگرمی ندارد و انسان دلش می‌گیرد.

۴- با توجه به این که درختان بولوار سرداران در حال خشک شدن است، چرا آب فضای سبز را به باغ‌ها می‌فروشید؟

۵- لطفاً آسفالت کوچه شماره ۹ خیابان خلیج فارس را که ۸ ماه است نیمه تمام مانده، تکمیل کنید.

۶- لطفاً انتهای کوچه شماره ۶ بولوار سرداران (سمت چپ کوچه) را که هزینه آن ده ماه است پرداخت شده، لکه‌گیری کنید.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- شهروند گرامی! همان گونه که خود نیز اشاره کردید، درختان با انواع گونه‌ها در رفوژ‌ها کاشته شده، هر چند نباید زحمات گذشتگان را هم زیر سؤال برد. به هر حال با علمی شدن و غرس گونه‌های گیاهی با دیدگاه ارتقاء منظر شهری، شهرداری در رفوژ‌ها نسبت به کاشت گونه‌های همسان و متناسب با اقلیم نی‌ریز اقدام نموده است.

۲- اجرای هر یک از پروژه‌های شهرداری منوط به وجود نقدینگی و اعتبارات مالی است. ضمناً استفاده از سالن ورزشی مجموعه مدیریت بحران توسط برخی هیئت‌های ورزشی کاملاً رایگان، غیر الزام‌آور و صرفاً در راستای همکاری با ایشان است.

۳- فعال نبودن آبنما به دلیل کمبود آب است. در ماه‌های فروردین و اردیبهشت که مقدار آب زیاد بود، آب در حوض آبنما جریان داشت. تأمین روشنایی هم در دستور کار قرار دارد.

۴- شهرداری در راستای حفظ فضای سبز عمومی شهر نسبت به فروش آب (مازاد) بر نیاز فضای سبز خود اقدام می‌نماید. ضمناً خشک شدن برخی درختان مرکبات بولوار سرداران هیچ ارتباطی به آبیاری ندارد و متأسفانه به دلیل نوعی آفت فراگیر مربوط به مرکبات است.

۵- نیمه‌کاره ماندن آسفالت کوچه یادشده به دلیل عدم اجرای شبکه گاز و ممانعت خود اهالی بوده است. بعد از اجرای شبکه گاز، آسفالت معبر یاد شده در نوبت خود انجام خواهد شد.

۶- با سلام خدمت شهروند محترم، هنگام لکه‌گیری در آن منطقه، ترمیم خواهدشد.
-----------//-----------

بنیاد مسکن - توزیع برق - فرمانداری - نماینده مجلس
ما عده‌ای از محرومان و مستضعفان شهرستان نی‌ریز که در شهرک جدید روستای ده‌فاضل خانه ساخته‌ایم، فاقد برق و کدپستی هستیم و با وجود مراجعه مکرر به ادارات مربوطه، متأسفانه هیچ مسئولی دادرس ما نیست. عاجزانه از شما درخواست می‌کنیم صدای ما را به گوش مسئولان شهرستان برسانید.

پاسخ توزیع برق:
با سلام، در خصوص برقرسانی به شهرک جدیدالاحداث ده‌فاضل، طرح توسط مدیریت توزیع برق تهیه شده و طی نامه‌ای جهت معرفی و اجرای آن توسط پیمانکار واجدالشرایط به بنیاد مسکن ارسال شده است.

پاسخ فرمانداری:
به استحضار می‌رساند با توجه به این که متقاضیان هیچ گونه هزینه‌ای بابت آماده‌سازی و زیرساخت‌ها واریز ننموده‌اند، لذا بنیاد مسکن شهرستان به منظور رفع مشکل، پیگیر اخذ اعتبار از اداره کل است و در مرحله تأمین اعتبار و پیمانکار می‌باشد.

پاسخ روابط عمومی، اموررسانه و فضای مجازی دکترطهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، مطلب شهروند گرامی عیناً جهت پاسخگویی مسئولان به ایشان منتقل شد.
با توجه به این که مسئولیت رسیدگی موارد ذکر شده به عهده دستگاه‌های اجرایی است، قطعاً در صورتی که مشکل این منطقه خارج از حدود اختیارات و توان مسئولان باشد، در صورت درخواست فرماندار محترم و مسئولان عزیز، از طریق استان و یا در سطح وزارتخانه پیگیری‌های لازم توسط نماینده محترم صورت خواهد پذیرفت.
-----------//-----------

منتقد محترم
انتقاد شما در اختیار حجت‌الاسلام سیدمهدی فال‌اسیری قرار گرفت.
-----------//-----------

منابع آب
در خصوص پاسخی که در مورد لایروبی و مرمت گوراب‌ها از طرف اداره منابع آب منتشر شد، می‌خواستم بگویم چرا از ۲۰ سال پیش تا کنون که این گوراب‌ها آبگیری می‌شد، هیچ مشکلی نداشتند و خطرساز نبودند؟ همان طور که شاهد هستید، آبگیری این گوراب‌ها تأثیر مستقیمی روی چاه‌ها، تلمبه‌ها و قنوات نی‌ریز می‌گذارد. حال به چه دلیل سه سال است بند انحرافی دو گوراب بالادست پلنگان بر روی جاده هرگان را خراب کردند و مانع آبگیری آن‌ها می‌شوند؟ آبگیری نشدن گوراب‌ها طی سه سال اخیر فاجعه‌ای برای شهرستان به وجود آورده و الان حتی در تأمین آب شرب شهری مانده‌ایم.

ضمن این که طی سالیان قبل که گوراب‌ها آبگیری و تغذیه مصنوعی می‌شد، مشکلی نبود؛ حال یک‌مرتبه سدیم آب بالا رفته است؟

پاسخ منابع آب:
با سلام، الگوی بارش‌ها و سیلاب‌ها در سال‌های اخیر به شدت تغییر کرده است و پس از اتفاقات سال ۹۵ در نقاط مختلف استان و کشور، هرگونه سازه آبی نام مطمئن واقع در بالادست نقاط جمعیتی مسدود شده است و بهره‌برداری از آن منوط به احداث ورودی و خروجی تنظیمی و ایمن می‌باشد.
-----------//-----------

امور آبفا
پمپ کولر همسایه ما خراب است و آب هر شب تا صبح هدر می‌رود. متأسفانه تذکر داده‌ایم و گوش نمی‌کنند. این کولر در خیابان .. در کوچه نصب و قابل مشاهده است.

با اتفاقات آب هم تماس گرفتیم؛ پاسخ دادند کاری از دست ما بر نمی‌آید و به تذکر ما گوش نمی‌دهند.
-----------//-----------

شورای ترافیک
لطفاً نشانی و راه‌های تماس با دبیرخانه شورای ترافیک را بدهید تا درخواستهایمان را ارائه دهیم.

پاسخ شورای ترافیک:
به اطلاع می‌رساند درخواست‌های مردمی در شهر‌ها به شهرداری و در روستا‌ها (از طریق مکاتبه شورا) به بخشداری تحویل داده شود تا در جلسه شورای ترافیک بررسی شود.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
آیا شما روی استخر و هزینه‌ها آن نظارتی دارید یا فقط آن را اجاره داده‌اید؟

چرا قیمت سانس استخر را از ۵۰ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان افزایش داده‌اند و برای آموزش هم یک میلیون و چهارصد هزار تومان می‌گیرند؟ در صورتی که در استهبان قیمت هر سانس ۵۰ هزار تومان است و امکانات کامل از جمله استخر کودک دارد. قیمت آموزش هم یک میلیون تومان است و تنها به ده کودک آموزش می‌دهند؛ نه ۳۰ کودک در یک کلاس. لطفاً رسیدگی و پیگیری کنید.

پاسخ ورزش و جوانان:
با سلام، به استحضار می‌رساند اداره ورزش و جوانان استخر را اجاره نداده و استخر طبق ماده ۲۷ توسط اداره کل ورز‌ش و جوانان به بخش خصوصی واگذار شده است.

در خصوص افزایش هزینه استخر، با توجه به نامه اداره کل ورزش وجوانان و تعرفه افزایش هزینه استخر در سال ۱۴۰۲ سانس‌های استخر با سونا و جکوزی مجاز می‌باشد.

در مورد سانس‌های آموزشی به استحضار می‌رساند سانس‌های خصوصی ۱۲ نفره با یک مربی به مبلغ یک میلیون و چهارصد هزار تومان و سانس آموزشی عمومی ۲۵ نفره با یک مربی به مبلغ یک میلیون تومان برگزار می‌شود.

در ضمن از شهرداری محترم تشکر می‌کنیم که ماهیانه ۱۰۰ ساعت آب را جهت رفاه حال همشهریان عزیز و رعایت بهداشت، در اختیار استخر قرار می‌دهد.
-----------//-----------

هیئت امناء مسجد امام حسن
در هفته‌نامه شماره ۴۳۸ دو موضوع به چشمم دردناک آمد. آن هم این که بی‌آبی در روستا‌های نی‌ریز وجود دارد؛ اما در همان صفحه به موضوع ساختن گنبد برای مسجد امام حسن (ع) برخوردم.

خواستم بگویم اگر هزینه گنبد را صرف رفع بی‌آبی کنند بهتر نیست؟ مردم در مسجد بدون گنبد هم می‌توانند نماز بخوانند؛ ولی نبود آب را نمی‌توانند تحمل کنند.

اصل مسجد خوب است؛ ولی اضافه‌کاری چرا؟ اگر ما بتوانیم فرهنگ مصرف آب را در همین مساجد تعلیم دهیم، فرصتی برای نماز خواندن هم خواهد بود.
-----------//-----------
شبکه بهداشت و درمان
چرا نظارتی روی داروخانه‌ها ندارید؟ بعضی‌هایشان برای یک قرص سرما‌خوردگی هم حق فنی می‌گیرند؛ ولی خیلی‌ها نمی‌گیرند.
-----------//-----------

بیمارستان شهدای سلامت
در صورت امکان، برای شیفت شب دو پزشک در بیمارستان حضور داشته باشد. چند شب پیش به بیمارستان مراجعه کردیم و با معطلی زیاد، دکتر .. بدون معاینه آمپول مسکن برایمان تجویز کرد.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- باسلام و درود به کارکنان خستگی‌ناپذیر نی‌ریزان فارس، مدتی است می‌دیدم مجله‌ای به نام نی‌تاک منتشر می‌شود. ابتدا نمی‌دانستم که این مربوط به شما است و در همین جا برخود لازم می‌دانم تشکر ویژه کنم؛ اما پس از این که چند مدت مجله را بررسی کردم، دیدم اصرار شما بر این است که از افراد باتجربه برای بخش گفتگو استفاده کنید که البته مطالب آن تاریخی، طولانی و بسیار خسته کننده است. آیا برنامه‌ای برای قشر جوان و میانسال هم دارید؟ به نظرم مجله باید معجونی از همه این‌ها باشد؛ یک بار جوان موفق، بار دیگر یک فرد مخترع و...
نگذارید مجله همراه با شما تفکراتش پیر شود. با این حال کار شما ستودنی است؛ خداقوت.

نی‌ریزان فارس: با سلام و درود، با سپاس از توجه جنابعالی و طرح نظر و پیشنهاد، به آگاهی می‌رساند خط‌مشی مجله نی‌تاک پرداختن به مطالب عمیق در حوزه‌های مختلف است که کمتر در هفته‌نامه و فضای مجازی فرصت انتشار می‌یابد. این که تاکنون در پرونده‌های ماه و گفتگو‌های مجله به افراد باتجربه پرداخته‌ایم به حَسَبِ اولویت‌هاست و نه فراموشی نسل جوان و میانسال؛ که آنان هنوز امید و مجالِ پیشرفت و پیشروی دارند. از طرفی هنوز بسیاری بزرگانِ پابه‌سن گذاشته هستند که باید به آن‌ها بپردازیم.

از این‌ها گذشته، در دیگر بخش‌های مجله تاکنون با هنرمندان و شاعران جوان نیز گفتگو شده است. همچنین اخبار امیدوار کننده و یافته‌های جدید و پیشرفت‌ها نیز در بخش خبرخوان مجله منتشر می‌شود؛ اخباری که کمتر در بین این همه خبر ناامیدکننده و منفی فرصت دیده‌شدن می‌یابند. مجال مجله اندک است (ماهی یک بار و سالی ۱۲ بار) و میدان عمل وسیع. امید که بتوانیم کاری درخور و نیک انجام دهیم و در این راه از نظرات شما فرهیختگان بهره‌مند باشیم.

۲- در پاسخ به کسی که از نی‌ریزان فارس انتقاد کرده و گفته بود: «چرا مرتب خبر فوتی و مرگ درج می‌کنید؟ کمی هم امید برای همشهریان باقی بگذارید.»‌
می‌خواستم بگویم که چاپ اعلامیه ترحیم به درخواست مردم است و یکی از راه‌های درآمد نشریه. در همین نشریه آگهی تولد و تبریک و موفقیت هم چاپ می‌شود. ما باید کاری کنیم که این نشریه ماندگار شود و مهمترین مسئله برای ماندگاری هم، بحث درآمد است. از طرفی چاپ اخبار ناراحت‌کننده و مرگ و میر همه را متأثر می‌کند؛ ولی واقعیت جامعه است. نمی‌شود که سرمان را زیر برف کنیم و بگوییم همه‌چیز گل و بلبل است. اگر یک تصادف منجر به فوت اتفاق می‌افتد، باید همه حساس شویم و چاره‌جویی کنیم.
نی‌ریزان فارس: با سلام و درود، از توجه شما به روزنامه خودتان سپاسگزاریم.

ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- هیئت امناء مسجد امام حسن
- فرماندهی انتظامی
- امور آبفا
- شبکه بهداشت و درمان
- بیمارستان شهدای سلامت
- بنیاد مسکن

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها