تعداد بازدید: ۲۱۵۳
کد خبر: ۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۴ - 2017 03 April
امام جمعه نی‌ریز:
آیت‌ا... سید محمد فقیه از روند رسیدگی به برخی پرونده‌های قضایی انتقاد کرد و گفت همان طور که مرگ بر شاه گفتید، باید بگویید مرگ بر ظلم.
عابد نعمتی: امام‌جمعه شهرستان نی‌ریز در خطبه‌های نماز‌جمعه 11 فروردین، به نحوه قضاوت علی(ع) در مسجد کوفه اشاره کرد و گفت: «حالا دادگستری‌های ما همه مثل کاخ درست شده‌اند؛ اما چه فایده؟! اگر عدل اسلامی نباشد، این ساختمانها ارزشی ندارد.»

ایشان اظهار داشت: «این همه تشریفات و تشکیلات برای چیست؟ گاهی می‌بینی روند یک پرونده 50 - 40 سال طول می‌کشد. اینها اسلامی نیست، این برنامه‌ها غلط است و باید تجدید نظر کنند.»

خطیب جمعه نی‌ریز  با بیان این که همیشه در بلاد اسلامی علمای اسلام همانجا کار را تمام می‌کردند و دیگر احتیاج به استان و مرکز کشور نداشت، گفت: «هر شهری برای خود مجتهد داشت و او همه کاره بود. اما حالا می‌بینی یک نفر ده ماه در زندان است تا جوابش از زاهدان به نی‌ریز بیاید. چرا باید مردم بیگناه را نگه دارند و گناهکار را رها کنند؟ اینها اسلامی نیست و باید این تشریفات از میان برداشته شود.»

آیت‌ا... فقیه اضافه کرد: «این که از اینجا به شیراز، تهران و دیوان عالی بروند، برای چه است؟ اینها را برای چه درست کرده‌اند و سد راه مردم شده‌اند؟ اگر قاضی اشتباه کرد که باید برگردد؛ اگر نه که هیچ. حالا هم رسم شده وکیل بگیرند و میلیونها تومان پول بدهند تا پرونده را درست کنند. همه شده بازی پول و ثروت تا حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند.»

عضو خبرگان رهبری در جایی دیگر بر تلاش قوای سه‌گانه در جهت نزدیک کردن زندگی مردم و ایجاد عدالت در جامعه تأکید کرد تا به بیان ایشان جوانها ناامید نشوند و به سوی فرهنگ غرب نروند.

امام جمعه نی‌ریز سالروز رفراندوم جمهوری اسلامی را تبریک گفت و با یادآوری این که مردم نی‌ریز در آن سال همه به جمهوری اسلامی آری گفتند، تأکید کرد حالا هم باید همه صد درصد پشتیبان انقلاب باشند.

ایشان گفت: «انقلاب ما برای تحقق احکام اسلام است؛ نه برای رباخواری، رشوه‌خواری و زورگویی و نه برای افراد نااهل.»

به بیان آیت‌ا... فقیه، شرکت باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن به معنی این نیست که آنها از دولتمردان گلایه نداشته باشند.

خطیب جمعه نی‌ریز در این باره گفت: «مردم از برخی مسئولین و ادارات گلایه دارند. یک کارمند جزء انگار مدیرکل است و هر کاری دلش بخواهد می‌کند. این افراد لایق نیستند که خدمتگزار مردم باشند. اینها خدمتگزار شکمشان هستند؛ نه مردم.»


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها