تعداد بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ - 2023 08 July

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

ورزش و جوانان
شنبه شب هفته گذشته در سالن شهدا با تعداد زیادی خانواده به عنوان تماشاچی حضور داشتیم که متأسفانه وسط مسابقات لیگ والیبال، مسئول سالن آقای .. همه چراغ‌ها را خاموش کرد. چرا این مسئله با جدیت توسط اداره ورزش و جوانان پیگیری نمی‌شود؟ 
این کار با این همه تماشاگر و بازیکن از شهرستان بختگان، واقعاً زشت بود. ما تماشا‌گران از اداره ورزش و جوانان خواهشمندیم با این شخص بر‌خورد کند.
در ضمن چراغ‌های سالن شماره یک استادیوم شهدا کم کم رو به خاموشی است و مسئول سالن توجهی به این مسئله ندارد.

پاسخ ورزش و جوانان:
با سلام، اداره ورزش و جوانان روز یکشنبه علاوه بر دعوت از آقای..، علت قطع کردن برق را جویا شد و این خبر را به اداره کل ورزش و جوانان گزارش کرد. در ضمن هیئت والیبال شهرستان شکایت خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری نمود.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
در پیچ میدان دانشجو دست‌فروشان تجمع و سدمعبر کرده‌اند که از نظر ترافیکی خطرناک است. حتماً باید اتفاق بدی بیفتد تا این کار متوقف شود؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
در همه شهر‌های کشور مناطقی جهت تجمع بارفروشان و دست‌فروشان در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی می‌شود که این نقطه در شهر نی‌ریز هم از این قائده مستثنی نیست. در صورت رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان عبوری (باتوجه به این که سرعت در میادین درون شهری حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت است) و همچنین رعایت شهروندان عزیز و خریداران در پارک خودرو‌های خودشان در موقعیت مناسب، مشکلی به وجود نمی‌آید.
-----------//-----------

منابع آب
طبق تحقیقات و مدارک، در بخش پشتکوه هر ۱۰۵۰ متر یک حلقه چاه آب کشاورزی احداث شده که مجموعاً ۸۸ حلقه چاه می‌شود. فقط ۴۳ حلقه چاه در ۸ کیلومتری روستای دهچاه و حسن‌آباد است. از منابع آب می‌خواهیم در این مورد توضیح دهد.

پاسخ منابع آب:
با سلام، این چاه‌ها در دهه ۶۰ و ۷۰ همزمان با توسعه کشاورزی و حفر چاه در کشور حفر شده است و در حال بهره‌برداری می‌باشد.
ما پیگیر نصب کنتور روی چاه‌ها می‌باشیم.
-----------//-----------
شورای شهر نی‌ریز
در زمان حکومت قاجاریه خانواده‌ای به نام میرزا‌ها در نی‌ریز زندگی می‌کردند؛ از جمله مرحوم میرزا عابد شهروند این محل که مسجدی به نام مسجد میرزا‌ها ساخته و تا چندی قبل پابرجا بود و حتی بعضی‌ها گود میرزا‌ها را آدرس می‌دادند.
خود بنده تشکیلات آن را به خاطر دارم. این مسجد به شهادت افراد مسن محل، متأسفانه سال ۱۳۴۸ خورشیدی در مسیر خیابان امام حسین قرار گرفت. 
اینجانب علی‌آقا سلیمی که یکی از نتایج این فامیل هستم، از شما تقاضا می‌کنم برای حفظ آثار گذشته و هم برای رضای خدا، این خیابان را به نام خیابان «مسجد میرزاها» نامگذاری کنید تا به یاد‌بود گذاشته شود.

پاسخ شورای شهر نی‌ریز:
با سلام و احترام خدمت شما شهروند گرامی، لطفاً پیشنهاد خود را با جزئیات بیشتر به شماره تماس ۰۹۱۷۲۰۷۰۰۶۱ ارسال کنید تا ضمن بررسی، در صورت نیاز جهت ارائه توضیحات بیشتر، با جنابعالی تماس گرفته شود.
-----------//-----------

منابع طبیعی - محیط زیست
با توجه به این که تعدادی درخت بید از آب بید‌بخون در کنار جدول آب هستند، چند روزی است که باغ‌های بالاتر، این آب را برای درختان دیم می‌برند و حوضچه‌های خود را پر از آب می‌کنند. آن‌ها اجازه نمی‌دهند که آب به درختان بید برسد و در حال خشک شدن هستند. لطفاً پیگیری کنید تا حتی یک درخت که اکسیژن‌ساز است، خشک نشود.

پاسخ منابع طبیعی:
با سلام، ضمن تشکر از همشهری طبیعت دوست و سبزاندیش، به عرض می‌رساند با توجه به این که تملک آب بیدبخون در اختیار اشخاص است و به جهت عدم دخل و تصرف دولت بر آب، امکان ورود قانونی به جهت حق‌خواهی و سهم‌خواهی وجود ندارد، این که آب چگونه و جهت چه مصارفی نیز مدیریت شود، موضوعی است که مالکین آب اجازه طرح و بررسی آن را دارند و تنها می‌توان به صورت پیشنهادی و تمایل مالکین موضوع را دنبال کرد. مگر این که با مشخص نمودن مالکین آب و این که آیا تا به حال هیچ کدام از مالکین آب را جهت مصرف عام‌المنفعه وقف یا هبه کرده باشند، موضوعی است که قابلیت پیگیری دارد و از طریق اداره محترم اوقاف پیگیری خواهد شد.
از طرفی، چون اراضی مسیر آب نیز از جمله تفرجگاه‌های شهر به حساب می‌آید، لذا می‌توان موضوع مطرح شده را از درگاه اداره محترم گردشگری نیز پیگیری و چاره‌اندیشی نمود.
-----------//-----------

نماینده مجلس
قبل از این که خدمتتان تمام شود، بیایید کاری کنید کارستان و یک باقیات‌الصالحات برای خودتان به یادگار بگذارید. با توجه به این که سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان رو به کاهش است و آب شرب و کشاورزی و باغ‌های آبی نی‌ریز رو به نابودی است، آب پهنابه را که حق مسلم نی‌ریزی‌ها است به نی‌ریز بیاورید تا کشاورزی و باغ‌های آبی جان تازه بگیرند و دعای خیر مردم نی‌ریز پشت سرتان باشد.
-----------//-----------

مخابرات
چرا تلفن همراه در روستای حسن‌آباد پشتکوه و چاه‌های کشاورزی مجاور آنتن‌دهی ندارد و اینترنت وجود ندارد؟
-----------//-----------

پاسخ اوقاف و امور خیریه:
با سلام و احترام، در پاسخ به سؤال شهروند گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، به استحضار می‌رساند بر اساس ماده ۵۷ قانون مدنی، واقف باید مالک مالی باشد که وقف می‌کند و به علا‌وه دارای اهلیتی باشد که در معاملات معتبر است. با توجه به این که میزان وقف انجام شده توسط آقای دلداری یک مسجد محصور شده و حد و حدود در وقفنامه مشخص است و در حال حاضرهم توسط فرزندش نگهداری می‌شود، سرویس‌های ایجاد شده و فضای سبز خارج از مالکیت وقف، توسط نهادی که ساخته شده باید نگهداری شود. فضای سبز و سرویس دستشویی عمومی ربطی به موقوفات نداشته و این اداره هیچ گونه سابقه مالکیت در آن نداشته و بر اساس شرح وظایف خود، به موجب ماده یک قانون اوقاف و امور خیریه عمل نموده و چنانچه اسنادی دال بر وقفیت و یا مالکیت اوقاف موجود ارائه شود، ما حاضر به هر نوع همکاری هستیم. 
-----------//-----------

پاسخ فرماندهی انتظامی:
سلام، با تشکر وسپاس از شهروندان عزیز، در پاسخ به سؤال شهروند گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، به عرض می‌رساند: موضوع برخورد با موتورسواران متخلف، طی اطلاعیه‌ای که چند روز قبل اعلام کردیم، با جدیت و به صورت شبانه‌روزی به ویژه در پارک‌ها در حال اجرا است.
در خصوص کامیون‌داران، باتوجه به راه‌اندازی پارکینگ، به محض رفع نواقص، هیچ گونه عذری از سوی رانندگان پذیرفته نیست و برابر مقررات با آنان برخورد خواهد شد.
-----------//-----------

پاسخ فرمانداری:
با سلام و احترام، در پاسخ به سؤال شهروند گرامی که در شماره قبل به چاپ رسید، به عرض می‌رساند: موضوع جزو مصوبات شورای تأمین مسکن است و پیگیری در این خصوص، از طریق ادارات متولی صورت خواهد پذیرفت.
 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- محیط زیست
- نماینده مجلس
- مخابرات

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها