تعداد بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ - 2023 08 July
مسئول کمیته فرزبی فارس
با اعلام مسئول کمیته فریزبی استان، این رشته ورزشی در نی‌ریز فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.
خبرنگار: مجید پاکیزه دامن

جمعه ۹ تیر در حاشیه دیدار تدارکاتی فریزبی دو تیم یزد و فارس که به میزبانی نی‌ریز در زمین شماره ۲ ورزشگاه شهدا برگزار شد، مسئولین ورزش و هیئت ورزش‌های همگانی در نی‌ریز با حضور در کنار دو تیم در مورد رشته فریزبی با یاسر نوروزی مسئول این کمیته در استان دیدار و گفتگو کردند.

فریزبی زیرمجموعه ورزش‌های همگانی محسوب می‌شود.

درمورد این بازی و تاریخچه آن یاسر نوروزی گفت: رشته فریزبی یک ورزش جوانمردانه است و خطا‌ها و نتایجی نیز که در آن حاصل می‌شود به صورت توافقی بین دو طرف انجام می‌گیرد.

فریزبی بدون داور برگزار می‌شود و بازیکنان مسئول اجرای قوانین در مسابقه هستند و تنها چهار ناظر در گوشه‌های زمین کار نظارت را انجام می‌دهند.

درصد مصدومیت در این ورزش بسیار پایین است و فاصله بازیکنان از یکدیگر ۱ متر می‌باشد و چنانچه برخوردی صورت گیرد، بازیکنان بین یکدیگر خطای صورت گرفته را حل و فصل می‌کنند.

به گفته نوروزی فریزبی یک رشته نوپا و مدرن است که هفت سبک اصلی دارد و یک سبک آن آلتیمیت است و یک بازی تیمی می‌باشد که دو تیم ۷ نفره مقابل هم قرار می‌گیرند و به وسیله دیسک پلاستیکی با هم مسابقه می‌دهند.
حدود ۵ سال است که این رشته ورزشی به طور جدی و حرفه‌ای در فارس فعال شده است.

این بازی بطور عمده در زمین‌های چمن و بعد از آن در زمین‌های ساحلی و سالن انجام می‌شود.

نوروزی گفت: شهرستان نی‌ریز یکی از شهرستان‌هایی است که به تازگی به این ورزش پیوسته و با همت مائده قلی‌پور مسئول این رشته در نی‌ریز، قصد داریم نی‌ریز را به عنوان یکی از شهر‌های فعال در استان معرفی کنیم.

مسئول کمیته فریزبی در استان گفت: به سبب اینکه فریزبی یکی از زیرمجموعه‌های ورزش همگانی است، از نظر بُعد آموزشی نیز باید در نی‌ریز به صورت همگانی فعال شود.

نوروزی ادامه داد: خوشبختانه این شهر به لحاظ زمین چمن مناسبی که در اختیار دارد، می‌تواند مسیر پیشرفت خوبی را در پیش بگیرد چرا که برای برگزاری این بازی تنها یک زمین چمن خوب لازم است.

در مسابقه تیم‌های فارس و یزد، فاضل اصغرپور فوتبالی که با این ورزش آشنایی دارد برای تیم فارس به میدان رفت.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها