تعداد بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۱۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ - 2023 08 July
با تلاش شورا و شهرداری نی ریز
author
روزنامه نگار: محمدصادق رجبی

شهردار نی‌ریز خبر از ساخت مجموعه ورزشی روباز با نام شهید دهقانی داد.

حامد فرغت به ما گفت: این مجموعه در خیابان شهید دهقانی در ضلع شمالی مسجد جامع کبیر (به سمت قلعه خواجه) ساخته می‌شود و شامل زمین مینی‌فوتبال، زمین فوتبال ساحلی، زمین والیبال ساحلی، زمین تنیس، زمین بسکتبال، رختکن و سکوی تماشاچیان خواهد بود.

وی افزود: علی‌رغم اینکه تقریباً در مدت زمان دو ماه ابتدایی سال، شهرداری بودجه مصوب نداشته است، اما نقشه‌های این مجموعه ورزشی تهیه و تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار آن در همین ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ انجام شده است. با اعتباری که برای این پروژه در بودجه سال گذشته در نظر گرفته شده بود عملیات خاکبرداری، خاکریزی، زیرسازی و لبه گذاری مجموعه ورزشی صورت پذیرفته و در حال حاضر پیمانکار در حال ساخت سکو‌ها و فضا‌های مربوط به زمین‌های ورزشی این مجموعه است، اما با توجه به افزایش هزینه‌ها و با اعتبار مصوب امسال، این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری نمی‌رسد. امیدواریم با تخصیص اختیارات و اعتبارات بیشتر، این مجموعه زودتر و ارزانتر به بهره‌برداری برسد.

شهردار همچنین در مورد زمان بهره برداری از زمین اسکیت پارک گلستان گفت: در حال حاضر دیوارچینی اطراف آن در حال انجام است و ظرف چند روز آینده تمام می‌شود و فنس اطراف محوطه نیز با بهترین کیفیت ممکن خریداری شده و آماده نصب است. برای کفپوش اپوکسی پیست اسکیت هم مطالعات لازم انجام شده و روند قانونی خرید آن در حال اجرا است که امیدواریم به رغم همه سختی‌ها و مشکلات، این پیست تخصصی با بهترین کیفیت در تابستان امسال به بهره برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

او در مورد دلیل عقب افتادن چند باره افتتاح این زمین گفت: پیشبرد همه پروژه‌ها در شهرداری‌ها و از جمله همین زمین اسکیت براساس بودجه مصوب است مگر اینکه اختیار بیشتری به شهرداری برای انجام آن داده شود و ما بتوانیم به اندازه‌ی مورد نیاز تکمیل هر پروژه هزینه کنیم و آن را در زمان کوتاه‌تری بسازیم. اتفاقی که قطعاً باعث کاهش هزینه تمام شده پروژه‌ها نیز خواهد شد. در سال‌های اخیر متأسفانه قیمت‌ها در تمام زمینه‌ها از جمله مواد، مصالح، دستمزد‌ها و ... به صورت لحظه‌ای افزایش می‌یافت، ولی بودجه پروژه‌ها ثابت بود یا افزایش اعتبارات آن‌ها متناسب با تورم نبود و این موضوع طبعاً باعث کند شدن و عقب ماندن پروژه‌ها شده است.

فرغت در مورد اقدامات ورزشی شهرداری در سال گذشته گفت: سال گذشته شهرداری با مشکلات مالی شدید و گرفتاری‌های غیر ضرور روبرو بود و این باعث شد تعدادی از پروژه‌ها تعطیل یا روند کندی داشته باشند.

شهردار اضافه کرد: با هماهنگی فرماندار محترم به عنوان رئیس شورای ورزش شهرستان، شهرداری نی‌ریز در بهسازی زمین چمن شماره ۲ استادیوم شهدا و آسفالت و لبه گذاری محوطه پیرامونی آن مبلغی حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه کرده است. همچنین در سایر بخش‌های عمرانی از ماشین آلات شهرداری در ورزش استفاده شده است.
او افزود: به تیم‌های ورزشی که به شهرداری مراجعه کرده‌اند نیز چه در بحث تبلیغات محیطی از طریق بیلبورد‌های شهری و چه از طریق سایر حمایت‌های مادی و معنوی کمک کرده‌ایم. اگر تیمی قرار بوده به مسابقه‌ای اعزام شود، وسیله یا هزینه رفت و آمد را تأمین کرده‌ایم. همچنین سایر امکانات ورزشی شهرداری از جمله سالن‌ها و زمین‌های ورزشی شهرداری را در اختیار بازیکنان قرار داده‌ایم تا با آمادگی بیشتری به مسابقات اعزام شوند.

همچنین در مراسم و مناسبت‌های ورزشی به ویژه برنامه تلویزیونی صبح و نشاط حامی مالی و پشتیبان بوده‌ایم.

در حال حاضر هم زمین‌های ورزشی شهرداری یا در اختیار هیئت‌ها است یا تشریفات قانونی برای استفاده هیئت‌ها در حال انجام است.

شهردار این نکته را هم اضافه کرد که در سال‌های گذشته در فضای ورزشی شهرستان روحیه تعامل و همکاری بیشتری وجود داشت و دلیل حضور کمرنگ‌تر ما در امور ورزشی، پرهیز شهرداری از ورود به جو حاکم و اختلافات موجود است.

فرغت عنوان کرد: در مسابقات مهم بین‌المللی که کشور‌های مختلف با شرایط اجتماعی و سیاسی کاملاً متفاوت و یا حتی متضاد با هم رقابت می‌کنند، ورزش حتی در سطح قهرمانی بهانه‌ای برای دوستی و رفاقت است. اما متأسفانه در برخی مقاطع در شهر ما این چنین نیست و ورزش به ابزاری برای تقابل تبدیل می‌شود.

آغاز ساخت اولین مجموعه ورزشی روباز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها