تعداد بازدید: ۶۶۵
کد خبر: ۱۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ - 2023 05 July
به همت فولاد نی‌ریز و با پیگیری دکتر جمشیدی و دکتر آل داود
دستگاه ام‌آر‌آی بالاخره به نی‌ریز رسید و در مدار نصب قرار گرفت./ سه هفته تا بهره‌برداری

این دستگاه ۱۲۰ کیلویی با مارک زیمنس آلمان که با کمک ده میلیاردی فولاد غدیر نی‌ریز و با رایزنی و پیگیری دکتر حمیدرضا جمشیدی و مسئولان شهرستان از جمله نماینده مجلس و دکتر آل‌داود رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان به نی‌ریز رسیده، قرار است تا دو هفته آینده تست و تا سه هفته آینده راه‌اندازی شود.
رئیس شورای خیرین سلامت نی‌ریز در همین رابطه گفت: «این دستگاه ساخت شرکت زیمنس آلمان و یکی از مزایای مهم آن، ۱۲۰ کیلویی بودن آن است که در سطح استان تعداد بسیار کمی از آن موجود است.»

مهندس حجت شفیعی افزود: «دکتر حمیدرضا جمشیدی کمک بسیار زیادی در این زمینه کردند. فرماندار، نماینده مجلس و دیگر مسئولان نیز کمک کردند و دکتر مصطفی‌پور مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با همت خود هزینه این دستگاه و کار‌های زیربنایی آن را پرداخت کردند.»
وی عنوان داشت: «این دستگاه شامل چند قسمت است. یکی بخش UPS ۱۲۰ کیلو واتی آن است که هم‌اکنون متخصصان آمده و در حال نصب هستند. برای قسمت چیلر ۵۵ کیلوواتی دستگاه نیز ۴ متخصص شرکت زیمنس آلمان از ابتدای هفته گذشته آمده‌اند و امیدواریم این دستگاه به طور کامل تا سه هفته آینده تست و راه اندازی شود.»
در همین رابطه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: «این دستگاه ام‌آر‌آی با قدرت ۱.۵ تسلا از جمله بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های موجود در کشور است.»
دکتر مهرداد شریفی ادامه داد: «با نصب و بهره‌برداری از این دستگاه، علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات درمانی، از اعزام بیماران به مرکز استان نیز جلوگیری می‌شود.  
انجام همه دستورالعمل‌های درخواستی ام‌آر‌آی با تزریق و بدون تزریق، آنژیو، ام‌آر‌آی مجاری صفراوی، سرعت و کیفیت بالاتر و صدای به مراتب کمتر، از جمله ویژگی‌های بارز این دستگاه است.»

تعداد بازدید : 149
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها