تعداد بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۱۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ - 2023 01 July
امام جمعه نی‌ریز خواستار رفع مشکلات کم‌آبی نی‌ریز و بررسی راهکارهای آن شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۹ تیر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته قوه قضائیه از جمله موضوع اجرای کامل سند تحول دستگاه قضایی، مبارزه با فساد در درون و بیرون قوه قضائیه، تضمین آزادی‌های مشروع و پیشگیری از وقوع جرم، اظهار داشت: «ایشان بر ضرورت اصل احیاء حقوق عامه تأکید کردند. متأسفانه برخی در فضای مجازی آبروی افراد را به راحتی می‌برند. در صورتی که گناهی ندارند، به راحتی می‌نویسند و منتشر می‌کنند و حقوق عامه را زیر سؤال می‌برند. هتک حرمت می‌کنند که باید جلوی آن گرفته شود؛ حق ندارند با آبروی مردم بازی کنند.»


ایشان به اهمیت رسیدگی به خانواده‌های شهدا پرداخت و گفت: «تا در این دنیا هستند، خاطرات را از آن‌ها بپرسید. البته در نی‌ریز کار‌هایی انجام شده و کتابی در حال تدوین است. اما ناقص است و همه باید پای کار بیایند تا کامل و توسط حفظ آثار منتشر شود.»


خطیب جمعه نی‌ریز به مسئله کم‌آبی نی‌ریز اشاره کرد و عنوان داشت: «خیلی‌ها تماس گرفتند و گلایه کردند و ما هم تذکرات لازم را داده‌ایم. مشکل، خشکسالی و کم‌بارانی است و باید همه ما رعایت کنیم. سال ۱۳۶۱ که من نی‌ریز بودم، می‌گفتند این شهر آنقدر آب دارد که آب از زیر آن رد می‌شود و زیاد است. در این رابطه راه‌حل‌هایی وجود دارد که باید به نتیجه برسیم.»


حجت‌الاسلام حسینی در پیش بودن عید غدیر را تبریک گفت و افزود: «به عید غدیر هم مثل عید نوروز و حتی بیشتر از آن اهمیت دهید. لباس نو بپوشید و همه شهر و بخش‌ها را چراغانی کنید.»


وی با اشاره به میلاد حضرت امام هادی (ع) گفت: «امام هادی زیارت جامعه کبیره که یک دوره کامل امام‌شناسی است و همچنین زیارت غدیریه را که یک دوره کامل علی‌شناسی است، به یادگار گذاشت که باید به ترجمه آن دقت کنید تا به مضامین آن پی ببرید.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها