تعداد بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۱۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ - 2023 01 July
آداب معاشرت
در شماره پیش به برخی نکات در آداب لباس پوشیدن زنان در مراسم رسمی اشاره کردیم. در این شماره دیگر نکات را می‌خوانید.

- کفش‌های اسپرت، صندل یا بیش از حد مجلسی گزینه مناسبی برای موقعیت‌های رسمی نیستند. سعی کنید از کفش‌های تیره، چرم با پاشنه‌های ۳ الی ۵ سانتی متر استفاده کنید.

- زیورآلات و اکسسوری‌های (= لوازم جانبی) مورد استفاده در مراسم رسمی نباید خیلی شلوغ باشد، بلکه صرفاً استفاده از حلقه ازدواج، ساعت و یک دستبند ظریف در چنین مراسمی کافی است.

- خانم‌ها هم بهتر است بیش از حد از عطر و ادکلن استفاده نکرده و از قبل دوش گرفته و آراسته باشند.

- خانم‌ها باید توجه کنند که برای شرکت در مراسم رسمی از جوراب‌هایی به رنگ مشکی یا هم رنگ پا استفاده کنند.

- انتخاب کیف‌هایی با بدنه محکم و استوار به شما کمک می‌کند تا ظاهری رسمی‌تر و در عین حال دقیق و منظم‌تر داشته باشید؛ بنابراین بهتر است سراغ کیف‌هایی که فرم ثابتی ندارند نروید. کیف شما هرچه رسمی‌تر باشد به ظاهر رسمی شما جلوه بهتری می‌دهد. معمولاً انتخاب کیف‌های چرم هم در مورد خانم‌ها جواب می‌دهد و هم آقایان. کیف‌های چرم طرح دیپلمات معمولاً انتخاب خوبی برای آقایان هستند. خانم‌ها هم می‌توانند سراغ کیف‌های دسته کوتاه بروند که این روز‌ها روی کار آمده‌اند و اتفاقاً ظاهری کاملاً رسمی هم دارند.

- در یک ظاهر رسمی شسته و رفته، روسری انتخاب مناسبی برای خانم‌هاست. یک روسری ابریشمی با طرحی ساده و نه چندان شلوغ و البته هماهنگ با رنگ مانتوی شما، شما را به هدف‌تان می‌رساند، اما اگر هم با روسری پوشیدن میانه‌ای ندارید جای نگرانی نیست فقط لازم است در انتخاب شال کمی دقت کنید. شال انتخابی شما بهتر است یک شال ابریشمی باشد. شال‌های نخی و حریر معمولاً خوب روی سر نمی‌ایستند و بنابراین نمی‌توانند شما را به ظاهر رسمی دلخواه‌تان برسانند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها