تعداد بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ - 2023 01 July
به کوشش احسان احسان‌اللهی

من آدم‌های زیادی را دیده‌ام که بعد از ملاقات با دوستان یا اطرافیان خود دچار افسردگی، استرس یا آشفتگی می‌شوند؛ و بعد به غلط تصور می‌کنند دچار مشکلات عصبی یا روحی و روانی هستند. در حالی که مشکل اصلی، نوع ارتباط ناسالم آن‌ها است.

برای داشتن یک رابطه سالم و مفید لازم است آدم‌های اطراف خود را بررسی کنیم و سپس با دید باز دست به کار انتخاب در روابط خود شویم.  

ما در زندگی با افراد زیادی در ارتباط هستیم که بعضی از آن‌ها می‌توانند ما را در مسیر رشد و پیشرفت و لذت بردن از زندگی یاری دهند. بودن در کنار آن‌ها به ما حس خوبی می‌دهد.

بر عکس ارتباط با یک سری افراد به ما حس نا امنی، استرس، افسردگی و اضطراب می‌دهد.

اگر می‌خواهید زندگی شاد، پویا و رو به رشدی را تجربه کنید باید قاطعانه در مورد روابط ناسالم خود تصمیم بگیرید و افراد سمی را از زندگی خود حذف کنید.

به یاد داشته باشید حذف آدم‌های سمی در زندگی یک ضرورت است نه یک انتخاب. چون آن‌ها بار‌ها بار‌ها با سوء رفتارهایشان به شما ثابت کرده‌اند دوست شما نیستند.  

به یاد داشته باشید هیچ کس سزاوار تحقیر و مورد اذیت و آزار قرار گرفتن نیست. ارتباط با یک دوست معمولی، ولی مهربان بسیار بهتر از ارتباط با یک سری افراد خاص، ولی سمی است که به شما آسیب می‌رسانند.

خصوصیات آدم‌های سمی:

۱- مهمترین ویژگی آدم‌های سمی و سریعترین راه شناسایی آن‌ها این است که شما در حضور این افراد راحت نیستید و نمی‌توانید معمولی‌ترین حرف‌های خود را بزنید. چون یا از قضاوت آن‌ها نسبت به خودتان می‌ترسید یا از شروع دخالت‌های آن‌ها در زندگیتان می‌ترسید یا اینکه می‌ترسید این افراد شروع به سوء استفاده از شما کنند و یا از فاش شدن صحبتهایتان واهمه دارید.

۲- آدم‌های سمی به شدت کنترل‌گر هستند. این افراد علاقه زیادی دارند که شما گوش به فرمانشان باشید و به شما امر و نهی کنند و یا به صورت نامحسوس دائم شما را مورد نصیحت و ارشاد قرار می‌دهند.

۳- آدم‌های سمی همیشه دست گیرنده دارند و عادت ندارند برای شما قدمی بردارند. آن‌ها بیشتر به دنبال منفعت و رفع نیاز‌های خود هستند و به نیاز‌های دیگران پاسخ نمی‌دهند.

۴- آن‌ها شخصیت به شدت خودشیفته‌ای دارند. به هیچ وجه به نیاز‌ها و خواسته‌های اطرافیان توجه نمی‌کنند و فقط نیاز‌های خودشان را در نظر می‌گیرند.

۵- آدم‌های سمی خود را محور تقارن دنیا می‌دانند و در هر زمینه‌ای که شما تصور کنید و حرفی بزنید یک متخصص تمام عیار هستند و تقریباً کمتر موضوعی وجود دارد که نظر کارشناسانه‌ای در آن نداشته باشند.

۶- آدم‌های سمی زبان چربی دارند و متخصص بادمجان دور قاب چینی هستند.  

به خاطر داشته باشید در برخورد با آدم‌های سمی، شما مسئول مشکلات شخصیتی آن‌ها نیستید و از طرف دیگر شما روانشناس یا مددکار اجتماعی نیستید که بخواهید آن‌ها را درمان کنید. بلکه در برخورد با این افراد باید آن‌ها را شناخت و از آن‌ها فاصله گرفت.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها