تعداد بازدید: ۴۵۰
کد خبر: ۱۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 01 July

چندی پیش پس از ماجرای مرگ گورخر‌های بهرام‌گور فرماندار نی‌ریز از خبرنگاران استانی دعوت می‌کند تا به نی‌ریز بیایند و از آن منطقه دیدن کنند، اما آنچه که بحث برانگیز بود نخست عدم دعوت از خبرنگاران شهرستانی حتی خبرنگار صدا و سیما بود و دوم گفته‌هایی که واقعیت آن زیر سؤال است.

در زیر ماحصل نشست فرماندار با اصحاب رسانه استان را به نقل از ایسنا می‌خوانید؛ قضاوت با شما؟

نی‌ریز به زودی صاحب ذوب‌آهن می‌شود
ایسنا: فرماندار نی‌ریز از احداث کارخانه ذوب‌آهن در این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: یک زمین به مساحت ۶ هکتار برای احداث این واحد صنعتی، تأمین شده است.

مختار یوسفی شنبه سوم تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با وجود مشکلات ناشی از مسائل طبیعی، پویایی خاصی در زمینه کار و اشتغال در شهرستان نی‌ریز به واسطه فعالیت صنایع، معادن و سرمایه گذاران وجود دارد، گفت: برای رفع مشکل تأمین منابع آبی دو بخش قطرویه و ریزآب، گام‌های خوبی برداشته و تأمین آب شرب سالم نخستین اولویت فرمانداری شده است.

او ادامه داد: بخش‌های «قطرویه» و «ریزآب» ۳۰ سال است آب لوله‌کشی نداشتند که به همت کارخانه فولاد غدیر و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی مبلغ ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده تا آب از سد چشمه عاشق کانال‌کشی و به این روستا برسد. همچنین بسیج سازندگی در راستای محرومیت‌زدایی مبلغی بالغ بر ۱۰میلیارد تومان هزینه کرده است.

فرماندار نی‌ریز با بیان اینکه برای تأمین آب مورد نیاز این ۲ بخش، قریب به ٥٠ میلیارد تومان اعتبار با همکاری کارخانه فولاد غدیر و بسیج سازندگی تعریف و آب مورد نیاز از طریق سد چشمه عاشق تأمین شد، گفت: طی ۲ هفته آینده، ساکنان این مناطق طعم آب آشامیدنی سالم را بعد از سه دهه مواجهه با مشکل، تجربه خواهند کرد.

یوسفی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی نی‌ریز برای جلوگیری از هدررفت آب، ١٠ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی برای بهسازی و نوسازی لوله‌های فرسوده هزینه شد، گفت: بیش از ۱۰۰ کارگاه تولیدی در جلسات رفع موانع تولید که بعضاً به دلایل نداشتن مجوز، آب، گاز، برق، تأمین زمین، پوشش‌های گیاهی، محیط‌زیست و... راکد مانده بود با نگاه مثبت در راستای تحقق شعار سال راه‌اندازی و در چرخه اقتصادی و اشتغالزایی قرار گرفت.

او، سهمیه اشتغال این شهرستان در سال گذشته را ١٣٦١ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۲ برابر سهمیه تعیینی یعنی حدود سه هزار نفر مشغول به کار شدند؛ این یعنی راندمان اشتغال نی‌ریز بیش از ٣٠٠ درصد بوده است.

فرماندار نی‌ریز با بیان اینکه نیرو‌های بومی در این شهرستان و در بخش‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند، گفت: کمبود نیروی کار را از شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت، بختگان و استهبان تأمین کرده‌ایم.

یوسفی همچنین از راه‌اندازی کارخانه ذوب‌آهن در شهرستان نی‌ریز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: زمین احداث این کارخانه به میزان ۶ هکتار تأمین شده، یک سرمایه گذار از کرمانشاه مجوز‌های لازم را اخذ کرده و ٣٠ درصد کار پیش رفته است.

او همچنین از حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در زمینه اقامتگاه‌های بومگردی، رستوران‌های سنتی و... استقبال و مهمترین پروژه عمرانی در دست اقدام شهر نی‌ریز را احداث منطقه ویژه اقتصادی در روستای غدیرگه، اعلام و اضافه کرد: زیرسازی ٧٠ هکتار زمین، برق‌کشی، لوله‌کشی، خیابان‌کشی و... انجام شده است. همچنین رایزنی‌ها با کارخانه فولاد برای تحقق این مهم انجام شده است.

فرماندار نی‌ریز با اعلام اینکه ٩٠ کارخانه سنگبری آماده به کار در این شهرستان است که ٢٥ هکتار از اراضی منابع طبیعی و دولتی در اختیار آن‌ها قرار گرفته و تا پایان امسال علمیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود، اضافه کرد: صنایع فعال در سطح شهر با همکاری شهرداری به شهرک صنعتی انتقال داده خواهند شد.

او افزود: در بحث تأمین آب از پروژه انتقال آب از خلیج فارس نیز که در ١٥کیلومتری نی‌ریز- گل‌گهر سیرجان آمده، قرارداد منعقد کرده‌ایم و تا پایان امسال با توجه به پرداخت هزینه آن، محقق خواهد شد. البته بضاعت این شهرستان به لحاظ منابع مالی دولتی اندک بوده، اما در زمینه عمل به مسئولیت اجتماعی، اقدامات خوبی شده است؛ در همین رابطه صنایع و معادنی که در زمینه توسعه ورزش کمک کنند می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی بهره ببرند.
فرماندار نی‌ریز با بیان اینکه ۱۸ کارخانه راکد در این شهرستان احیاء شده است، گفت: در بخش نهضت جهش مسکن، ١٥٠٠ واحد در شهر نی‌ریز و ٢٠٠ واحد در شهر مشکان، عمدتاً به شکل ۲ طبقه تک واحدی در دست اجراست و خوشبختانه نی‌ریز رتبه ۵ استانی را در این رابطه کسب کرده است.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها