تعداد بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۱۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 01 July
شهرداری نی‌ریز تصاویر سه بعدی از پردیس سینمایی در نی‌ریز را منتشر کرد.

بعد از ابتدای دهه ۸۰ که سینمای نی‌ریز خاموش شد بحث ایجاد سینما به عنوان یک محل تفریحی مطرح شد، اما بار‌ها و بار‌ها وعده‌ها در حد حرف باقیماند.

حتی مدتی با پروژه «سینما سلام» سالن آمفی تئاتر ارشاد چند بار فیلم‌های روز ایران را اکران کرد، اما خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می‌شد تعطیل شد.

حالا شهردار نی‌ریز وعده داده که کار ساخت پردیس سینمایی شهرداری نی‌ر یز در سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

حامد فرغت در این باره گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری نی‌ریز و حوزه هنری استان فارس، روند انجام مطالعات و تهیه نقشه‌های پردیس سینمایی شهرداری نی‌ریز آغاز شده و با پایان یافتن فاز طراحی و مهندسی این پروژه فرهنگی، عملیات ساخت و ساز آن پس از طی تشریفات قانونی لازم در سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

این ساختمان با زیربنایی بیشتر از ۳۲۰۰ متر در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و در یک طبقه ساخته خواهد شد. پردیس سینمایی شهرداری نی ریز شامل سه سالن سینما و یک BlackBox مخصوص اجرای تئاتر، همچنین گالری نمایش آثار هنری، فضای اجرای تئاتر روباز و رستوران خواهد بود.

در طراحی پردیس سینمایی شهرداری نی‌ریز، در کنار استفاده از شیوه‌ها و متد‌های مدرن، با بکارگیری عناصر مختلفی همچون آجر و شیشه، حیاط مرکزی با طرحواره‌هایی مشابه شبستان بنا‌های تاریخی و همچنین تلفیق سازه‌ی اصلی با یک باغ ۱۲۰۰ مترمربعی، سعی در حفظ اصالت معماری ابنیه تاریخی ایرانی با تکیه بر پیشینه فرهنگی شهر نی‌ریز شده است.

وعده پردیس سینمایی در نی‌ریز

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها