تعداد بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ - 2023 28 June
اطلاعیه اداره دامپزشکی نی‌ریز در خصوص ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در آستانه عید سعید قربان

روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان نی‌ریز:

شهروندان گرامی! ضمن تبریک عید سعید قربان، به منظور رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام بخصوص بیماری تب کریمه کنگو، توصیه می‌شود:

۱- از خرید دام زنده و یا گوشت‌هایی که خارج از نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی ذبح و عرضه می‌شوند، خودداری کنید.  

۲- با توجه به این که کشتارگاه دام شهرداری نی‌ریز در روز عید سعید قربان کشتار دام‌های قربانی را به صورت رایگان انجام می‌دهد، توصیه می‌شود جهت کشتار دام‌های قربانی به کشتارگاه مراجعه کنید  و از ذبح دام در کوچه‌ها، معابر و خیابان‌ها به علت خطر آلودگی خودداری کنید.  

۳- فرد ذبح‌کننده دام باید از لباس کار مخصوص، دستکش و چکمه برای ذبح دام استفاده کند.

۴- در هنگام تماس با خون و احشاء حیوان، چه هنگام ذبح و چه هنگام قطعه قطعه کردن گوشت تازه در منازل از دستکش استفاده شود.

۵- گوشت حاصل از دام‌های ذبح شده را حتماً به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کرده و از مصرف یا فریز نمودن بلافاصله آن خودداری کنید. جگر و سایر امعاء و احشای دام را پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای ۴-۲ درجه سانتی‌گراد (دمای یخچال)، مصرف کنید.

مجدداً به اطلاع شهروندان عزیز می‌رساند به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی و تأمین بهداشت عمومی جامعه، نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان، پنجشنبه ۸ تیرماه از ساعت  ۷ لغایت ۱۲، به صورت رایگان اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است به همین مناسبت، اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی در سطح شهرستان، آماده ارائه خدمات به همشهریان هستند.  

شماره تلفن اداره دامپزشکی:
۰۷۱۵۳۸۳۸۵۰۰

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها