تعداد بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ - 2023 24 June
امام جمعه نی‌ریز به شائبه شعار «نه شرقی، نه غربی» پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه 2 تیر، با اشاره به شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» که از آغاز پیروزی انقلاب داده می‌شد، اظهار داشت: «برخی سؤال می‌کنند این شعار جمهوری اسلامی بود؛ چرا حالا متمایل به شرق شده‌اید؟


پاسخ این است که شرق دیروز با شرق امروز فرق می‌کند؛ آن زمان شوروی بود که متلاشی شد. آنها به دنبال سلطه بودند. در زمان تأسیس جمهوری اسلامی، آمریکا و شوروی دنیا را تقسیم کرده و به دنبال سلطه و غارت منابع بودند. اما شرق امروز به دنبال سلطه نیست؛ دنبال منافع خودش است، مثل ما. ما هم باید همین کار را کنیم و راهش این است که با این‌ها ارتباط داشته باشیم. جمهوری اسلامی هرگز زیر سلطه کسی نمی‌رود؛ از طرفی هم ایران، چین و روسیه در برابر آمریکا که در حال افول است، سه قدرت بزرگ شده‌اند.»

شرق دیروز و امروز فرق می‌کند


خطیب جمعه نی‌ریز، سالروز شهادت آیت‌ا... بهشتی و ۷۲ تن از همراهان او را گرامی داشت و گفت: «آیت‌ا... بهشتی بازوی قوی برای امام و انقلاب و جمهوری اسلامی بود. او حقوقدانی ماهر و نقشی پایه‌ای در تصویب قانون اساسی داشت که به رأی گذاشته شد. چقدر مخلص و وفادار انقلاب بود. چقدر صبور بود؛ منافقین آن قدر علیه او گفتند که در یکی از استانها شعار مرگ بر بهشتی دادند. اما او سکوت و صبر کرد. مظلومانه زیست و مظلومانه هم به شهادت رسید؛ اما خون او و یارانش جوشش کرد و به ثمر نشست. حال ببینید منافقین دربه‌در و در آلبانی به چه وضعی گرفتار شده‌اند. دیپلماسی قوی ایران در این دوران کار خودش را کرد و تعداد زیادی پلیس به مقر آنها حمله کردند و عده‌ای کشته، زخمی و دستگیر شدند. خون شهید کار خودش را انجام می‌دهد و هر حزب و گروهی که اعتماد به آمریکا کند، سرانجامش همین است.»


وی در پایان، از مردم خواست تا با توجه به خشکسالی، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها