تعداد بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۱۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 24 June

نویسنده: دکتر سو جانسن
برگردان: سمانه پرهیزکاری
انتشارات: میلکان/ 240 صفحه

در دنیای پر از خطرات و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی، «پیوندهای عاطفی» خصوصاً روابط عمیق بین همسران می‌تواند تنش و استرس‌ افراد را تا حد زیادی کاهش دهد.

در کتاب «محکم در آغوشم بگیر» متوجه خواهیم شد که با گفت‌گوی سازنده و سالم می‌توانیم سخت‌ترین چالش‌های زندگی را با کمک شریک‌مان پشت سر گذاشته و از زندگی زناشویی‌مان بیشتر لذت ببریم.

کتاب محکم در آغوشم بگیر، راهنمای بهبود روابط زناشویی و رسیدن به تفاهمی ماندگار و عمیق بین زوج‌هاست. دکتر سو جانسون در این کتاب با آوردن مثال‌هایی مستند و واقعی از زوج‌های مختلف، به بیان راه‌کارهایی عملی در خصوص بهبود روابط زناشویی می‌پردازد. خواهید خواند که چرا بعد از مدتی روابط عاشقانه زوج‌ها دیگر شور و احساسات آتشین اولیه را ندارد و درمقابل چنین تغییراتی باید چه کرد!

دکتر سو جانسون کتاب را به سه بخش تقسیم کرده است.

بخش اول به سؤالات قدیمی در مورد عشق پاسخ می‌دهد. همچنین از تحقیقاتی در مورد روابط خصوصی و عمیق می‌نویسد. این بخش فهمی تازه از عشق را به عشاق ارائه می‌دهد. بخش دوم در مورد نسخه کارآمد و عملی درمان هیجان محور است و به شما می‌آموزد که چگونه پیوندی محکم و ماندگار در زندگی‌تان داشته باشید. بخش سوم به قدرت بیکران عشق می‌پردازد و به شما کمک می‌کند که زخم‌های ویرانگر ایجاد شده در زندگی را بهبود بخشید.

و اما بخش‌هایی از کتاب:


- موضوعِ دعوای بین دو نفر اصلاً مهم نیست. مهم این است که وقتی دو نفر به این پایه از اختلاف برسند به طور کلی نسبت به یکدیگر احساس کینه، احتیاط و میل به دوری پیدا می‌کنند و بعد از آن هر تفاوت یا اختلاف نظری را با دیدِ منفی نگاه می‌کنند و هر حرف بی‌ربطی را که از هم بشنوند تهدیدی از جانب طرف مقابل می‌دانند و هر حرکت مبهمی برایشان بدترین معنا را به همراه دارد.

دچار ترس‌ها و تردیدهای بی‌دلیل می‌شوند و تمام‌وقت باید آماده‌ی دفاع از خود و دفع حمله‌ی طرف مقابل باشند. در این اوضاع حتی اگر بخواهند به هم نزدیک شوند هم نمی‌توانند. در باب این وضعیت فقط می‌توان آن ترانه‌ی انگلیسی را تکرار کرد که می‌گوید: وقتی تمام روز با هم بگو‌مگو داریم، چطور می‌توانیم شب که شد یکدیگر را ببوسیم!

- عشق همه‌چیز است و واقعاً ارزشش را دارد که برایش بجنگی، برایش شجاعت به خرج بدهی و همه‌چیز را به خطر بیندازی... و اگر چیزی را برایش به خطر نینداختی، بزرگ‌ترین خطر را کرده‌ای.

محکم در آغوشم بگیر...

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها