تعداد بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۱۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 24 June

در شماره‌های پیش به برخی نکات در آداب لباس پوشیدن مردان در مراسم رسمی اشاره کردیم. در این شماره آداب لباس پوشیدن زنان در مراسم رسمی را آورده‌ایم:

- خانم‌ها همیشه دغدغه انتخاب مدل و رنگ مناسب لباس برای مهمانی‌های رسمی دارند. به این دلیل که خانم‌ها درمقایسه با آقایان، بیشتر به نوع پوشش و رنگ لباس اهمیت می‌دهند.

ممکن است خانم‌ها در کمدشان، چندین لباس داشته باشند و در زمان شرکت در یک مهمانی رسمی ندانند که برای چنین مهمانی‌هایی کدام مدل‌ها با کدام رنگ‌ها مناسب است و باید آن را در کنار کدام کیف، کفش یا زیورآلات قرار دهند.

- توصیه می‌شود از لباس‌های بلند در مهمانی‌های رسمی استفاده کنید. به عبارتی دیگر بین سایز لباس و میزان رسمی بودن مهمانی رابطه مستقیمی وجود دارد؛ یعنی باتوجه به میزان رسمی بودن مهمانی، بهتر است سایز لباس شما هم بلندتر باشد.

- بعضی از خانم‌ها از طرف شرکت، دارای لباس فرم هستند که بهتر است در مراسم رسمی از همین فرم استفاده کنند.

- خانم‌ها برای مراسم رسمی نسبت به آقایان در انتخاب رنگ لباس، محدودیت کمتری دارند، ولی باید از پوشش تیره استفاده کنند.

- مانتو‌هایی با جنس محکم و ضخیم در مراسم رسمی مناسب هستند. توصیه می‌شود هیچ موقع از مانتو‌هایی استفاده نکنید که پارچه آن نازک و شل است. بعضی از مانتو‌ها برای پوشش رسمی مناسب نیستند از جمله: جلو باز، کوتاه و خیلی تنگ.

- لازم است لباس خانم‌ها در مراسم رسمی تمیز و اتو کشیده باشد.

- درصورت استفاده از عینک در مراسم رسمی بهتر است عینک‌هایی انتخاب کنید که فرمشان ساده است. استفاده از فرم‌های نگین‌دار و فشن در محیط غیر کاری مناسب است.

- خانم‌ها در مراسم رسمی نباید روسری‌های رنگی و طرح‌دار بپوشند بلکه توصیه می‌شود که مقنعه بپوشند.

ادامه دارد

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها