تعداد بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 24 June

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

شورای شهر نی‌ریز
کوچه‌های بولوار نصر و همچنین کوچه‌های پشت مدرسه امام حسین نامگذاری نشده. لطفاً آن‌ها را با اسامی گل‌ها نامگذاری کنید.

پاسخ شورای شهر نی‌ریز:
با سلام و احترام خدمت شما همشهری عزیز، به استحضار می‌رساند که در چند روز گذشته فراخوانی توسط شورای اسلامی شهر نی‌ریز جهت نامگذاری میادین و معابر داده شده که پس از جمع‌آوری و آنالیز نظرات همشهریان محترم، در کمیته نامگذاری مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.
همشهریان عزیز می‌توانند نام‌های پیشنهادی خود را به شماره ۰۹۱۷۲۰۷۰۰۶۱ پیامک کنند.
-----------//-----------

فرمانداری-صمت
برای کالا‌برگ الکترونیکی به چند فروشگاه بزرگ مراجعه کردم. اول این که هیچ کدام هنوز آماده این کار نبودند، به جز هایپر... که جواب جالبی به من دادند. من یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرم و چهار نفر هم هستیم. برای این که بتوانیم خرید کالا‌برگی کنیم، ابتدا باید علاوه بر یارانه‌مان ۲۰۰ هزار تومان هم در حساب داشته باشیم که جمعاً یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌شود. بعد ما می‌توانیم فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید کنیم؛ این یعنی ۳۰۰ هزار تومان از پولمان از دست می‌رود و تازه ده قلم جنس یارانه‌ای را هم به قیمت روز می‌فروشند و خبری از قیمت سال ۱۴۰۰ نیست. بد نیست بدانید اگر از کالا‌برگ استفاده کنیم، ماه بعد دیگر یارانه شارژ نمی‌شود ویک ماه با تأخیر شارژ می‌شود. لطفاً بررسی کنید که این ۲۰۰ هزار تومان را بابت چه باید پرداخت کنیم و چرا به نرخ روز حساب می‌کنند و چرا یارانه بعدی با یک ماه تأخیر شارژ می‌شود؟ آن چه در تلویزیون می‌گویند، در عمل بسیار متفاوت است.

پاسخ صمت:
با سلام، در خصوص مراکز تأمین اقلام و دارندگان POS فروشگاهی، مقرر شد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با همکاری اتاق اصناف، با نصب بنر اطلاع‌رسانی نمایندکه ان‌شا‌ءا... به محض وصول طرح متحدالشکل اقدام خواهد شد.
در خصوص مبالغ، از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استعلام فرمایید.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
۱- چند ماهی است که دو شیر آبسرد‌کن در محوطه استادیوم، کنار سالن بوکس شکسته و دائماً آب در حال هدر رفتن است. چرا کسی پیگیر این ماجرا نیست؟!
۲- چرا آبسردکن زمین چمن مصنوعی را برداشته اید؟

پاسخ ورزش و جوانان:
با سلام، دو شیر آب را باز کرده و برده‌اند.
آبسردکن چمن به خاطر نامناسب بودن محل استقرار و ریختن آب تخلیه در وی‌ای پی جابه‌جا شده و هیئت فوتبال دو شیر جدید را در جای مناسب نصب کرده است.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- چرا به پارک خلیج فارس رسیدگی نمی‌شود؟ آبسردکن آن خراب است. وسایل بازی کم دارد یا خراب است. بخش درحال ساخت آن هم تکمیل نشده است.
۲- لطفاً اطراف فضای سبز کنار قلعه اس‌پی‌آر میله نصب کنید تا موتور‌سواران نتوانند داخل بیایند.
۳- خواهشمندیم درختان خشک شده سطح شهر را قطع کنید.
۴- پل آخر کوچه بهداری سمت راست، متصل به خیابان جانبازان را تعریض کنید.
۵- کنار گود حمزه، محل تجمع زباله شده است. لطفاً ترتیبی دهید که مردم زباله را جلو منزل خود بگذارند.
۶- لطفاً پارک تبلیغات را درختکاری و تکمیل کنید.
۷- لطفاً فکری به حال سرویس بهداشتی پارک آزادی کنید. آبسردکن آن هم شب‌ها قطع می‌شود و قابل استفاده نیست.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- احتمالاً منظور شهروند گرامی پارک گلستان است. وسایل بازی پارک گلستان در حال تعمیر و به روز رسانی است و بخش زیادی از آن انجام شده است. آبسردکن پارک نیز تعمیر شده و کلیه موزائیک‌های قدیمی پارک نیز در حال بهسازی است. پیست اسکیت پارک گلستان نیز در مراحل پایانی قرار دارد و همه این موارد به این مفهوم است که ادعای رسیدگی نکردن به پارک گلستان صحیح نیست.
۲- پارک SPR در حال اجرا است و عملیات عمرانی آن به انتها نرسیده است. اولاً از موتورسواران عزیز خواهشمندیم با فرهنگ بالای خود از ورود به محوطه پارک که با بهترین مصالح ممکن و به زیباترین شکل آماده شده خودداری کنند و ثانیاً از سایر شهروندان عزیز خواهشمندیم ضمن تذکر به برخی موتور‌سواران خاطی و فرهنگ‌سازی از طریق تذکر، موارد مشاهده شده را جهت پیگیری به شهرداری اعلام نمایند.
۳- این موضوع همواره و به مرور، پس از طی تشریفات قانونی لازم انجام می‌شود.
۶- عملیات عمرانی پارک فرهنگ از چند ماه پیش آغاز شده و ساخت آن مرحله به مرحله درحال انجام است.  
۷- عملیات بهسازی و تعمیر اساسی سرویس بهداشتی پارک آزادی از چند روز پیش شروع شده و در چند هفته آینده به اتمام خواهد رسید.
آبسردکن‌های پارک نیز تعمیر شده است.
-----------//-----------

محیط زیست نی ریز-اداره کل محیط زیست فارس- فرمانداری نی ریز
ضمن تقدیر و تشکر از زحمات محیط‌بانان محیط‌زیست، انتشار تصاویر مرگ گورخر‌ها بر اثر کم‌آبی، دلخراش و آزار‌دهنده است. ما در مورد درستی یا نادرستی آن اطلاعات کافی نداریم و اظهار نظری نمی‌کنیم.
اما حتی اگر این اخبار نادرست و یا مربوط به نقطه‌ای دیگر از کشور باشد، باید تلنگر آن را حس کنیم و برای رسیدگی و حفاظت بیشتر از منطقه حفاظت شده دست به اقدام بزنیم. چه بسا به دلایل ذکر شده، احتمال وقوع چنین رویدادی دور از انتظار نیست.  
به عنوان دوستدار طبیعت و همکار افتخاری محیط‌زیست، از مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان درخواست دارم با توجه به پهناوری حوزه و تعداد کم نیرو‌ها و امکانات محدود و موقعیت استراتژیک منطقه بهرام‌گور و شهرستان نی‌ریز، نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند و امکانات و نیروی بیشتری در اختیار این عزیزان قرار دهند.
از مدیران محترم محیط‌زیستِ صنایع فولاد و سیمان سفید و خاکستری نیز درخواست می‌شود به عنوان مسئولیت اجتماعی، موضوع را در کمیته مسئولیت‌های اجتماعی مطرح و همکاری بیشتری با اداره محیط‌زیست شهرستان و پارک ملی قطرویه داشته باشند و با توجه به محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای در ساخت و افزایش آبشخور، نصب دوربین‌های حفاظتی، تأمین علوفه و... همکاری داشته باشند.  
-----------//-----------

دادسرا
از دادستان محترم و مدافع منابع ملی شهرستان به خاطر  برخورد قاطع و جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی و باز‌پس‌گیری منابع ملی از متصرفان سپاسگزاریم.
-----------//-----------

فرماندهی انتظامی
۱- از مسئولان انتظامی تقاضا دارم با ورود موتورسیکلت به پارک‌ها برخورد کنند. با توجه به تعطیلات تابستان، بیشتر شب‌ها مردم برای تفریح به پارک‌ها مراجعه می‌کنند؛ اما از صدا و خطر موتورسیکلت‌هایی که بیشتر راکبان آن‌ها نوجوانان کم سن و سال هستند، کلافه می‌شوند. در همه پارک‌ها هم این مورد وجود دارد؛ گلستان، ترافیک، آزادی و...
۲- من از ساکنان خیابان شهاب نی‌ریزی هستم. چند وقتی است که تعداد ماشین‌های سنگین در این خیابان زیاد شده و رانندگان اطراف، ماشین‌های خود را با وجود راه‌اندازی پارکینگ، شب‌ها در این خیابان پارک می‌کنند و رفت و آمد آن‌ها مخصوصاً در اوایل شب و صبح بسیار زیاد است و با سد معبرشان خطرآفرین شده‌اند و مزاحمت‌های زیادی برای اهالی ایجاد می‌کنند؛ مخصوصاً در این فصل تابستان که بیشتر مردم در حیاط می‌خوابند.  لطفاً برخورد کنید.
-----------//-----------

مجتمع فولاد غدیر
۱- در مورد موضوع لوله‌هایی که از فولاد بار می‌شود و به سمت سد چشمه عاشق می‌رود، می‌خواستم بپرسم مگر دکتر مصطفی‌پور نگفتند آب برای شرب مردم و کشاورزی پشت سد بماند؟ پس این لوله‌های بتنی برای چیست؟
۲- لطفاً ترتیبی دهید تا به جای اختصاص دادن اقلامی مثل برنج، آجیل، کمربند، کفش و... به کارکنان، مثل شرکت گل‌گهر بن خرید اقلام مختلف را به آن‌ها بدهید و یکسری فروشگاه‌ها را در شهر معرفی کنید تا از آن‌ها هر چه نیاز دارند خرید کنند و پول آن در شهر پخش و رونق ایجاد شود.
-----------//-----------

جهاد کشاورزی‌ای کاش جهاد کشاورزی یک مکان را به فروشندگان بَرِ انجیر اختصاص می‌داد و روی کار آن‌ها نظارت می‌کرد. برخی افراد یک چهارم قیمت می‌خرند و گران می‌فروشند.
-----------//-----------

شورای ترافیک
۱- لطفاً چند سرعتکاه در خیابان اصلی شهرک جمال‌آباد نصب کنید. همه ترافیک مسکن مهر به همین خیابان منتقل شده و ماشین‌ها با سرعت بالایی حرکت می‌کنند.
۲- چرا فکری به حال تراکم ترافیک در چهارراه قائم نمی‌کنید؟ از صبح اول وقت به دلیل پارک خودرو‌های حامل بار میوه‌فروشی ترافیک ایجاد می‌شود و تا پایان شب به دلیل مراجعه مردم و سد معبر در پیاده‌رو و خیابان ادامه دارد.
-----------//-----------

راه و شهرسازی
یکی از مشکلات افراد شرکت‌کننده در طرح نهضت ملی که اغلب افراد ضعیف جامعه هستند، عدم اطلاع‌رسانی در مورد آن است. مثلاً نمی‌دانند چقدر پرداخت کنند؟ به طوری که مرحله اول ۴۰ میلیون تومان واریز کردند که هیچ پیشرفتی نشد و در مرحله دوم گفتند ۶۰ میلیون تومان پرداخت کنید.
بعضی از سؤالاتی که متقاضیان دارند، به شرح زیر است. لطفاً گزارشی تهیه کنید:
۱- وقتی هنوز هیچ فونداسیونی اجرا نشده، چرا می‌خواهند پول بگیرند؟
۲- چرا پیمانکار برنامه زمانی انجام کار و دریافت وجه را اعلام  نمی‌کند؟
۳- چرا به متقاضیان و نماینده آن‌ها اجازه بازدید داده نمی‌شود؟
۴- جزئیات وامی که می‌خواهند بدهند چیست؟ اگر ۵۵۰ میلیون تومان است، چرا از متقاضی پول می‌گیرند؟
۵- چرا قرار‌داد را به کسی نشان نمی‌دهند؟
۶- چرا ابتدای کار وام نمی‌دهند؟  
۷- حداقل باید کرسی‌چینی کنند و بعد بگویند تا اینجا ۶۰ میلیون تومان خرج کرده‌ایم و متقاضیان واریز کنند.  
۸-  حداقل ۶۰  درصد وام را آزاد کنند و ۴۰ درصد از متقاضی بگیرند.
۹- چرا مثل بقیه شهر‌ها زمین را به خودمان تحویل ندادند؟ همان طور که قبل از واریز وجه قرار بود همین کار را انجام دهند، ولی بدون رضایت ما به پیمانکار تحویل داده شد.
۱۰- در جلسه‌ای که با حضور متقاضیان برگزار شد، فرماندار گفت شرکت سکاف  متری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کار تمام تحویل می‌دهد و وامی هم که اعلام شده، ۵۵۰  میلیون تومان است.  
۱۱- چرا ابتدا وام مسکن را نمی‌دهند تا شروع به ساخت کنند؟ خودشان می‌دانند همه مستأجریم و هر چه هم داشته باشیم، باید بابت رهن و اجاره خانه بدهیم یا همان وام سقف را احداث کنند و بقیه را بر عهده خودمان بگذارند. شاید کسی خودش سفیدکار یا سرامیک‌کار باشد و بخواهد خودش کار خانه‌اش را انجام دهد؛ در نتیجه در این شرایط اقتصادی به نفعش می‌شود.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- ضمن تشکر از  تلاش‌های ارزنده شما و همکاران محترم در نی‌ریزان فارس، لطفاً در مورد پروژه بزرگراه نی‌ریز به سیرجان گزارش تهیه کنید. محور نی‌ریز - سیرجان یکی از محور‌های پرتردد و ترانزیت جنوب شرقی کشور است که استان فارس را به استان‌های جنوب شرقی کشور متصل می‌کند.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، پیگیری خواهیم کرد.
۲- در مورد مطلب «سخنی با فرماندار: نام نیکو گر بماند ز‌آدمی»، می‌خواستم بگویم: ایشان از این قول‌ها زیاد داده‌اند؛ به عمل کار برآید، به سخندانی نیست.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، امید است مسئولان یکی از وظایف خود را پاسخگویی به مردم بدانند.
*****
پاسخ آموزش و پرورش:
با سلام و احترام و عرض تقدیر و تشکر از سؤال کننده محترم، لازم است به عرض برسانیم احداث آموزشگاه مذکور هم اکنون زیر نظر برادران خدوم و زحمتکش مسکن و شهرسازی در حال ساخت  است که آموزش و پرورش تا زمان تحویل ساختمان مذکور، اجازه دخل و تصرفی در آن نمی‌تواند داشته باشد. اما به جهت تعامل و همکاری که بین دو مجموعه وجود دارد،  در اردیبهشت ماه با دعوتی که  آموزش و پرورش از فرمانداری جهت بازدید داشت، معاون محترم سیاسی و امنیتی  فرمانداری به اتفاق مدیریت آموزش و پرورش نی‌ریز  طی بازدیدی که از روند ساخت پروژه و سرکشی به پیمانکار مربوطه داشتند  و با توضیحاتی که پیمانکار محترم دادند، متعاقب آن جلسه‌ای با ناظر استانی پروژه در شهرستان نی‌ریز برگزار و از وی خواسته شد با توجه به نیاز اهالی ساکن در آن مجموعه، نسبت به تسریع در تکمیل مراحل پایانی ساختمان و حصارکشی این واحد آموزشی مساعدت نمایند. ایشان نیز قبول کردند و  قول مساعد تکمیل و پیگیری تأمین اعتبار دیوار آن را به آموزش و پرورش و معاون محترم فرماندار دادند. همچنین با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های تکمیلی، آموزش و پرورش  از مدیر کل نوسازی تقاضای تشکیل جلسه، جهت بررسی تکمیل پروژه داد که این ملاقات در هفته پایانی خرداد  ماه با مدیر کل محترم   انجام شد و در آن جلسه مدیر کل نوسازی قول داد که در نیمه تیر ماه در سفری یک روزه از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان خصوصاً این پروژه بازدید و جهت رفع مشکل دانش‌آموزان مساعدت نماید.

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- فرمانداری
- محیط زیست نی‌ریز 
- اداره کل محیط زیست فارس
- فرماندهی انتظامی
- مجتمع فولاد غدیر
- جهاد کشاورزی
- شورای ترافیک
- راه و شهرسازی

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها