تعداد بازدید: ۲۷۶۶
کد خبر: ۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ - 2016 10 June
امام جمعه نی‌ریز:
امام جمعه نی‌ریز در مراسم نماز جمعه امروز، بر عمل به قرآن و درک مفاهیم آن تأکید کرد.
عابد نعمتی: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که با حضور باشکوه روزه‌داران همراه بود، بر قرائت و عمل به مفاهیم قرآن تأکید کرد. در حالی که به گفته ایشان ما قرآن را در طاقچه می‌گذاریم تا خاک بخورد.

آیت‌ا... فقیه گفت: «این قرآن در روز قیامت از ما شکایت می‌کند.»

امام جمعه نی‌ریز با بیان حدیثی از امام علی(ع) که فرمود مبادا مردم در عمل به قرآن از شما سبقت بگیرند، اظهار داشت: «اگر ما تابع قرآنیم، چرا کشورهای غربی بهداشتشان، شهرسازی‌اشان، کشاورزی و صنعتشان از ما بهتر و پیشرفته‌تر است؟ اگر ما تابع قرآنیم، چرا عقب مانده‌ایم؟ چرا تنبلی و نوکری بیگانگان را رها و استقلال خود را حفظ نمی‌کنیم؟»

ایشان در جایی دیگر مانتو را حجاب خوبی دانست؛ اما در عین حال به بانوان توصیه کرد که در کوچه و بازار چادر را که حجاب ملی ماست، به همراه داشته باشند.

امام جمعه نی‌ریز به سالروز  تشکیل  ستاد انقلاب فرهنگی در سال 1359 اشاره کرد. ایشان گفت: «درسهای دانشگاهی و علوم انسانی ما نباید از فرهنگ غرب گرفته شود. فرهنگ و اسلام ما غنی است و جوانان ما نباید نشخوار کننده علوم غربی باشند.»

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روز کشاورزی، بر توجه مسئولان به مشکلات کشاورزان از جمله خشکسالی تأکید نمود.

مهندس طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی نی‌ریز به مناسبت این روز در بین دو نماز سخنرانی  و عملکرد حوزه خود در سال گذشته را  تشریح کرد.

وی با اشاره به شعار امسال، برنامه‌های جهاد کشاورزی در این راستا از جمله آبیاری نوین و کشت گیاهان دارویی را برشمرد.

به گفته طهماسبی، در راستای ایجاد اشتغال ثابت و دائمی، جهاد کشاورزی نی‌ریز  توانسته بعنوان اولین شهرستان در سطح استان، مقدمات اشتغال حدود 500 نفر از جوانان را با ایجاد بیش از 50 هزار متر مربع گلخانه در سال 1394 و توسعه گیاهان دارویی در سطح 500 هکتار فراهم کند.

وی از اخذ مجوزهای لازم برای طرح واگذاری اراضی شیبدار در بخش پشتکوه خبر داد که در حال بررسی گونه‌های قابل کشت و مناسب آب و هوایی منطقه است و می‌تواند برای 270 نفر شغل ثابت ایجاد کند.

مدیر جهاد کشاورزی نی‌ریز خاطرنشان کرد 85 درصد تسهیلات آبیاری تحت فشار بصورت بلاعوض است و 15 درصد آن با خودیاری کشاورزان پرداخت می‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها