تعداد بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۱۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ - 2023 24 June
گفتگو با مهندس حجت شفیعی، رئیس شورای خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز
در تلاش برای تأمین دستگاه سنگ‌شکن و تراکم استخوان هستیم.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

رئیس شورای خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز، فعالیت این انجمن از سال ۱۳۹۹ تاکنون را اعلام کرد.

مهندس حجت شفیعی با بیان این که در این مدت حدود ۱۸ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده است، گفت: «خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق خدمت‌گذاری به بندگان خوبش را به من داده و توانستم به کمک افراد خیر به این هدف دست یابم. بخشی از این کمک مردمی، مبلغی نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان جهت خرید دستگاه ام‌آر‌آی بوده که مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با مدیریت آقای دکتر مصطفی‌پور پرداخت کردند. نزدیک به یک میلیارد تومان نیز کمک سیمان خاکستری نی‌ریز برای راه‌اندازی اورژانس گردنه لای‌رز بوده و همچنین کمک‌های مردمی متفرقه که مردم شهرستان زحمت کشیدند و انجام دادند.»

وی افزود: «لیست تجهیزات خریداری شده شامل سه بخش است؛ یک بخش وسایلی که جهت بیمارستان خریداری شده و در رابطه با بهداشت و درمان است. یک بخش درباره تجهیزاتی است که مردم به صورت کالا تحویل بیمارستان داده‌اند و در آنجا از آن استفاده می‌شود و بخشی دیگر فضای سبز بیمارستان است که آقای محمدحسین بخش‌پور مدیر بخش اورژانس بیمارستان شهدای سلامت متولی این کار شد و کمک خیرین را جمع کرد. خوشبختانه ما توانستیم فضای سبز بیمارستان را در همان سال اول فعال کنیم که البته هنوز هم نیاز به کمک خیرین جهت ساخت یک استخر داریم. چون آب در سیستم فاضلاب آنجا تصفیه می‌شود و ما باید بتوانیم آن را نگه داریم و به بهترین نحو به فضای سبز تزریق کنیم.»

شفیعی گفت: «ما از جناب آقای دکتر مصطفی‌پور تشکر ویژه داریم؛ چون با همتی که داشتند، با همکاری مجموعه انجمن خیرین سلامت، مدیریت شبکه بهداشت و مسئولان شهرستان، توانستند این کمک را به ما کنند. سالیان زیادی بود که مردم آرزوی آمدن ام‌آر‌آی به شهرستان نی‌ریز را داشتند و خوشبختانه الان زیرساخت دستگاه ام‌آر‌آی به طور کامل انجام شده و امیدواریم که تا یک ماه آینده دستگاه در بیمارستان مستقر شود. قول داده‌اند که این هفته برای سیستم UPS و چیلر بیایند و نصب شود. شرکت زیمنس هم از تهران برای بازدید آمده و تأیید کرده است. این با لطف مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز بوده که چنین کمکی را به مردم شهرستان کرده است.»

وی از مهندس حبیب‌ا... شریفی مدیر سیمان خاکستری نی‌ریز تشکر کرد و عنوان داشت: «ایشان با همکاری که در رابطه با اورژانس گردنه لای‌رز داشتند، یک ساختمان را تحت اختیار گذاشتند و قرار شده مبلغی را سالیانه بابت هزینه اورژانس پرداخت کنند که این خود کمک بزرگی به مسیر خطرناک لای‌رز است. همان‌طور که می‌دانید، متأسفانه اتفاقات زیادی در این جاده می‌افتد و وجود اورژانس در منطقه ضروری بود.»

شفیعی اضافه کرد: «جناب آقای حجت‌الاسلام فال‌اسیری ساخت یک همراه‌سرا و مسجد را در بیمارستان شروع کرده بودند که در سال گذشته با همکاری که داشتیم، خوشبختانه توانستیم در طرح تغییراتی را به وجود بیاوریم. نمازخانه را در طبقه پایین جانمایی و فضایی به مساحت حدود ۵۸۰ متر را در دو طبقه زیر پوشش بردیم. نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان را خیرین کمک کردند که ۲۰۰ میلیون تومان آن را آقای حاج‌محمد رختابناک دادند. نزدیک به ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را آقای فال‌اسیری قبل از این که خیرین بدهند، خودشان زحمت کشیدند و برای زیرساخت و فونداسیون و ستون‌ها هزینه کردند. در ادامه، با همت خیرین شهرستان توانستیم سقف طبقه اول را احداث کنیم تا بتوانیم گرهی از مشکلات همراهان بیمار در شهرستان برداریم. نمازخانه، یک بوفه و سرویس بهداشتی در طبقه همکف این مجموعه احداث می‌شود و ۱۱ اتاق هم طبقه اول آن خواهد داشت تا همراهان بیمار که از شهر‌های اطراف و روستا‌ها می‌آیند، بتوانند وقتی بیمارشان بستری است، در آنجا استراحت داشته و راحت باشند که در این زمینه همچنان احتیاج به کمک خیرین داریم.»
رئیس شورای خیرین سلامت شهرستان نی‌ریز گفت: «یک تشکر ویژه و خاص از جناب آقای دکتر آل‌داود داریم. ایشان در زمان تصدی خود همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و حتی عضو و رئیس هیئت مدیره انجمن ما هستند. گذشته از این که خودشان نزدیک به ۳۵ میلیون تومان در طول این دو سال کمک کرده‌اند و اگر نبودند، ما نمی‌توانستیم تا این حد جلو برویم.»

شفیعی افزود: «این کمک ۱۸ میلیارد تومانی با توجه به ارتباطات و پیگیری و کمک ایشان انجام شد و قطعاً مردم این شهرستان خوبی‌هایی که انجام شده و می‌شود، در ذهنشان می‌ماند. دکتر آل‌داود فروردین‌ماه امسال در منطقه بنه‌کلاغی و چاه هفتم، همراه با همسرشان خانم دکتر مطوّس، کلنگ مدرسه سه‌کلاسه‌ای را به زمین زدند که تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با هزینه خودشان دارند آن را می‌سازند. ایشان به عنوان یکی از خیرینی هستند که در این زمینه‌ها فعالیت خیلی خوبی داشتند، خالصانه کمک کردند و جزو یکی از فعالترین افرادی بودند که در این دوره توانستند به ما کمک کنند. ما توقع داریم افرادی که می‌آیند و اینجا مسئول می‌شوند، چنین همکاری‌هایی با ما داشته باشند؛ چون مردم از این همکاری‌ها نفع زیادی می‌برند.»

وی همچنین از همکاری مسئولان شهرستان از جمله نماینده مجلس، فرماندار و امام جمعه تشکر کرد و گفت: «دو دستگاه دیگر برای نی‌ریز لازم داریم که اگر بتوانیم آن‌ها را به کمک مردم تأمین کنیم، کمک خیلی خوبی به شهرستان می‌شود؛ یکی دستگاه تراکم استخوان است و یکی دستگاه سنگ‌شکن بیرونی. چون بیمارستان دستگاه سنگ‌شکن داخلی را دارد و اگر کمک خیرین باشد، می‌توانیم به این هدف نیز برسیم.»

شفیعی قیمت دستگاه سنگ‌شکن را هشت و نیم میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: «توقع داریم کسانی که از این شهرستان منافع می‌برند، در این زمینه کمک کنند. مثل معادن، سنگبری‌ها و بخش صنعت.

همچنین جناب آقای سید‌عطاءا... فقیه به عنوان نماینده فرهنگیان معرفی شده که در سال گذشته از فرهنگیان نی‌ریز که واقعاً همتشان همیشه زبانزد بوده، پیگیری کردند و با وجود این که از نظر اقتصادی امروز همه در فشار هستند، توانستند پیگیری کنند و از تعدادی بازنشسته و شاغلان فرهنگی شهرستان، ماهیانه نزدیک به چهار و نیم میلیون تومان از حقوقشان کم و به حساب انجمن خیرین واریز شود که این خود گوشه‌ای از کار را برای ما می‌گیرد و بعضی اوقات همین مبلغ واقعاً کمک‌کننده است.»

وی گفت: «ساختمان اورژانس مشکان با توجه به موقعیت استراتژیکی که داشت و احتیاج بود که در آن منطقه اورژانسی وجود داشته باشد، توسط همکاران خیر و دانشگاه علوم پزشکی شروع به ساخت شد. از حدود یک سال و نیم گذشته، خیرین منطقه به ویژه مشکان، همکاری بسیار خوبی داشتند. کسانی که در این زمینه با ما همکاری کردند، شورای خیرین شهر مشکان بودند که نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان خرج این ساختمان شده و، چون به شکل امانی ساخته‌ایم، با قیمت خیلی کمتری ساخته شده است. در این زمینه نیز آقای محمدحسین کچویی رئیس اورژانس شهرستان نی‌ریز همکاری بسیار خوبی داشتند که توانستند آن را به سرانجام برسانند. نزدیک به ۳۷۰ متر دیوار‌چینی اطراف اورژانس باقی مانده که اگر بتوانیم از خیرین کمک بگیریم، آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.»

مهندس شفیعی درباره آمبولانس بیمار‌بر بیمارستان عنوان داشت: متأسفانه در شهرستان نی‌ریز آمبولانس بیمار‌بر در زمینه حمل بیمارانی که غیر اورژانسی بودند نداشتیم. ما با همکاری جناب آقای دکتر آل‌داود، از دانشگاه یک آمبولانس اوراق را که در بیمارستان بود تحویل گرفتیم و توسط آقای سعید چوبتراش که برای همکاری اعلام آمادگی کردند، از خیرین کمک گرفتیم و توانستیم این آمبولانس را آماده کنیم که تا چند روز آینده آماده فعالیت می‌شود. کار‌های اصلی آن تمام شده و در نهایت رنگ آن باقی مانده تا مردم برای حمل بیمارانشان به شهر‌های اطراف یا بیمارانی که اورژانسی نباشند، بتوانند از آن استفاده کنند.

لیست کمک‌های نقدی خیرین از ابتدای سال ١٣٩٩ تا کنون:

۱- شرکت فولاد غدیر نی‌ریز به مدیریت جناب آقای دکتر مصطفی‌پور ۱۲ میلیارد تومان

۲- شرکت سیمان خاکستری به مدیریت جناب آقای مهندس شریفی یک میلیارد تومان

۳- حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی فال‌اسیری ۵۰۰ میلیون تومان

۴- کمک‌های مردمی متفرقه واریزی به حساب خیرین ۲۷۰ میلیون تومان

۵- جناب آقای حاج محمد رختابناک ۲۰۰ میلیون تومان

۶- شرکت فاتح صنعت به مدیریت جناب آقای مهندس فاطمی ۲۰۰ میلیون تومان

۷- مرحوم حاج محمد خیرخواه زاده ۲۰۰ میلیون تومان

۸- سرکار خانم دکتر سیده زهرا طباطبایی ۱۴۰ میلیون تومان

۹- خانواده محترم شهیدان توکلی ۱۲۰ میلیون تومان

۱۰- حاجیه خانم زهرا عبدی ۱۰۰ میلیون تومان

۱۱- جناب آقای حاج علی عبدی ۱۰۰ میلیون تومان

۱۲- خانواده محترم شهیدان سرافراز ۸۰ میلیون تومان

۱۳- معدن باقری به مدیریت جناب آقای بیاتی ۶۰ میلیون تومان

۱۴- خانواده محترم شهیدان داوودی ۳۵ میلیون تومان

۱۵- جناب آقای دکتر داور آل داود ۳۵ میلیون تومان

۱۶- فرهنگیان شهرستان نی‌ریز به نمایندگی جناب آقای سید عطاءا... فقیه ماهیانه ۴ میلیون و پانصد هزار تومان

۱۷- جناب آقای مهندس ایرج مسروری ۳۰ میلیون تومان

۱۸- جناب آقای سعید چوبتراش ۲۰ میلیون تومان

۱۹- جناب آقای درویش افدیده ۱۸ میلیون تومان

۲۰- جناب آقای هادی محمدپور ۱۴ میلیون تومان


۲۱- جناب آقای کوروش مسروری ۱۲ میلیون تومان

لیست کمک‌های غیرنقدی:

مجید خواجه ای، ویلچر، یک عدد

خانم محمدرضایی، تشک مواج، یک عدد

مرحومه معصومه عباسی،     تلویزیون، دو عدد

جلوداری، لوله پلی اتیلن، ۱۰۰ متر

مرضیه زردشت،  دستگاه قند خون    

فردایی، گل و گلدان    

یادگار، گل و گلدان 

 
جلوداری، گل و گلدان   

مرحوم حاج امیر زردشت،    قطعه تجهیزات

  
مرحوم محمدرضا قره‌چاهی،  سطل زباله

مرحوم خداداد خوش‌نیت، پتو یک نفره، ۶ عدد

سعید رضوانی، کلر، ۴۵ کیلو

خانواده مرحوم مریم نزور همسر مرحوم مراد مهریان، ۲۰ میلیون تومان بابت تعمیرآمبولانس و ۱۰ میلیون تومان بابت اتاق عمل

مجید نظری، شن و ماسه

خانواده مرحوم درویش طبری، کپسول اکسیژن

خانواده مرحوم مهندس علی خدیوی، کپسول اکسیژن   


پروین مربی،    سطل زباله، ۶ عدد

مرحوم محمدحسن زردشت، وسایل و ویلچر   


فاطمه کاربخش،  تجهیزات   


ابراهیم لاجوردی لب‌تاپ،    یک عدد

علیرضا نریمان،  ترالی حمل زباله، ۲ عدد

علیرضا بهجت، ولیچر، یک عدد

خانواده مرحوم رسول سهایی،  یخچال فریزر، ۲ عدد

مرحوم حسن زردشت،  پتو تک نفره،  ۳۰ عدد

آقای کرخنگانی،  ترالی حمل ملحفه    

نجمه کارآزما،  وان حمام

خانواده مرحوم حسن‌زاده، یخچال فریزر، ۲ عدد

عشرت بابایی،  آبسردکن ۲ شیر، یک عدد

زین‌العابدین قیاسی،  یخچال فریزر، یک عدد

حاج‌محمود هاشم‌بیگی،  تجهیزات 

 
مرحوم خاور سوداگر،  یخچال فریزر، یک عدد

محمدصادق رجبی،  ملحفه و روبالشتی   


سعید چوبتراش،  تلفن پاناسونیک، یک عدد

همچنین علیرضا خصوصی، فرخنده علی‌پور، حامد محمد‌زاده، جلیل مبرایی، مسلم خراسانی، خانم صحراگرد، خانم فاتحی، محمد یادگار، آقای مختاری، زهرا صادقی، دکتر آل‌داود و دکتر مطوس، مبلغ ۴۳ میلیون تومان جهت فضای سبز بیمارستان شهدای سلامت کمک کردند.

در ادامه، آقای جلال حاجی‌پور جهت برق آمبولانس، آقای مهدی زردشت صافکاری آمبولانس، آقای محسن شیربانیان لوازم موتور آمبولانس، آقای مجید پورپاریزی لوازم موتور آمبولانس، آقای جلالی باتری آمبولانس، آقای احمد گلبو لوازم موتور آمبولانس، آقای جواد دلخوش ٤ کامیون آجر جهت ساخت همراه سرا، اتحادیه سنگبری نی‌ریز به مدیریت آقایان صادقیان و ماهوتی سنگ جهت بیمارستان و MRI، تالار پذیرایی کسری به مدیریت آقای حسین محمد‌زاده، آقای محسن پارسایی، آقای حمید تمنادار، آقای دکتر داور آل‌داود، شرکت کنسانتره انار به مدیریت آقای حاج محمد حائم، خانواده زنده‌یاد کربلایی تقی نقیبی ٣٥٠ مترمربع سنگ بابت اورژانس و درمانگاه شهر مشکان و شرکت شن و ماسه سنگریزان مشکان کمک کردند.

افرادی که جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی با مجمع خیرین همکاری می‌کنند:

آقایان عادل قربانیان، کاظم پیروزمند، محمدحسین کچویی، رضا کامرانی، محمدحسین بخش‌پور، سعید چوبتراش

آقایان محمد نیازی، محمد عبد‌ا... زاده، اسماعیل، ولی زاده،  روح‌ا... خورشیدی و مهدی اسماعیلی از شورای خیرین شهر مشکان و اعضای محترم شورای اسلامی شهر مشکان و شهردار محترم مشکان.

آقایان اسد‌ا... کچویی، جواد بخشی‌زاده، محمد‌صادق نجیبی، ابوذر عباس‌پور، سید‌مصطفی جلالی، علی دشتبان و حسین لاله‌زار از پایگاه اورژانس مشکان.

شرح خرید‌های مجمع خیرین تأمین سلامت در حوزه سلامت شهرستان از محل کمک‌های مردمی، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون:

۱- خرید تجهیزات بیمارستانی، ۱۲.۶۳۰.۰۰۰ تومان، بیمارستان شهدا

۲- خرید لنز یوروتریتوسکوپ، یک عدد، ۱۳۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان، بیمارستان شهدا

۳- خرید دستگاه آسایار اورژانس، یک عدد، ۱۵۹.۹۹۸.۹۲۰ تومان، اورژانس ۱۱۵،

۴- خرید فیلتر دیالیز RO، دو عدد، ۱۵.۱۰۰.۰۰۰ تومان، بیمارستان شهدا

۵- خرید تجهیزات بیمارستان و تسویه شرکت‌های تجهیزات پزشکی، ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، بیمارستان شهدا

۶- خرید آهن‌آلات اورژانس، ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، اورژانس ۱۱۵،

۷- خرید موتور کولر، ۳ عدد، ۴.۳۵۰.۰۰۰ تومان، بیمارستان شهدا

۸- خرید سنسور تخت احیاء، مانومتر نایتروس و دریل ارتوپدی، ۲۹.۶۴۰.۰۰۰، بیمارستان شهدا

۹- خرید لارنگوسکوپ و سرنگ پمپ، یک عدد، ۲۰ میلیون تومان، بیمارستان شهدا

۱۰- کرایه حمل کپسول اکسیژن، ۳.۵۰۰.۰۰۰، بیمارستان شهدا

۱۱- خرید آمبوبگ اطفال و رزرو ماسک سایز ۳ و لوله اکسیژن، یک عدد، ۲.۹۴۳.۰۰۰، بیمارستان شهدا

۱۲- تجهیز پانسیون پزشک، ۹.۷۰۰.۰۰۰، بیمارستان شهدا

۱۳- دستگاه اکوپرتابل، یک عدد، ۱۲۰ میلیون تومان، بیمارستان شهدا

۱۴- خرید دستگاه ونتیلاتور و مانیتور، ۲ ونتیلاتور و یک مانیتور، ۳۰۰ میلون تومان، بیمارستان شهدا

۱۵- دستگاه تب سنج، ۲ عدد، ۲.۴۰۰.۰۰۰ تومان، شبکه بهداشت نی‌ریز

۱۶- خرید اسپلنت جهت بخش سی‌تی، یک عدد، ۱۶.۲۰۰.۰۰۰ تومان، بیمارستان شهدا

۱۷- دستگاه تنومتر، یک عدد، ۱۲ میلیون تومان، بیمارستان شهدا

۱۸- لنز ۲۰ و ۹۰ جراحی چشم، یک عدد، ۱۰ میلیون تومان، بیمارستان شهدا

۱۹- ست بلفاروپلاستی، یک ست، ۱۴ میلیون تومان، بیمارستان شهدا

۲۰- سیستم کامپیوتر، ۲ عدد، ۳۰ میلیون تومان، بیمارستان شهدا

۲۱- تشک مواج، ۲ عدد، ۵ میلیون تومان، بیمارستان شهدا

۲۲- فلومتر، رگلاتور، آداپتور و گیج فشار، یک ست، ۳۱.۳۹۰.۰۰۰ تومان، بیمارستان شهدا

۲۳- دریل ارتوپدی، یک عدد، ۵۴.۶۴۰.۰۰۰ تومان، بیمارستان شهدا

۲۴- کمک نقدی، ۳۰ میلیون تومان، بیمارستان شهدا

۲۵- اهداء ۴ واحد پانسیون از طرف کارخانه فولاد، بیمارستان شهدا


۲۶- اهداء دستگاه نوار قلب از طرف دکتر، ولی زاده، یک دستگاه، مرکز، ولی عصر (عج)

۲۷- پیجر اتاق عمل، یک دستگاه، ۸۰ میلیون تومان، بیمارستان شهدای سلامت

۲۸- کامپیوتر بخش اورژانس سیستم مجهز به آسایار، ۱۵.۶۲۰.۰۰۰، اورژانس ۱۱۵،

۲۹- خرید تجهیزات لباسشویی اتومات و...، ۳۳.۳۶۴.۴۰۰ تومان، بیمارستان شهدای سلامت

۳۰- رله برد و چراغ اخطار اشعه و رگلاتور گاز طبی، ۵.۳۰۲.۰۰۰، بیمارستان شهدای سلامت

۳۱- خرید تجهیزات پانسیون پزشک، ۷۵.۵۷۰.۰۰۰، بیمارستان شهدای سلامت

۳۲- تشک مواج سلولی و ترالی پانسمان، ۱۵.۰۹۰.۰۰۰، بیمارستان شهدای سلامت

۳۳- تجهیزات اتاق کودک بیمارستان، ۱۶.۱۲۰.۰۰۰ تومان، بیمارستان شهدای سلامت

۳۴- تجهیزات لاپاراسکوپی، یک دستگاه، ۵۹.۵۰۰.۰۰۰، بیمارستان شهدای سلامت

۳۵- آماده‌سازی تجهیزات برقی و راه‌اندازی وسایل دستگاه MRI، ۱.۹۵۲.۹۳۳.۰۰۰ تومان، بیمارستان شهدای سلامت.
*****

رئیس شورای خیرین تأمین سلامت شهرستان نی‌ریز در پایان گفت: «اسامی خیرین محترمی نیز که کمک نقدی یا غیر‌نقدی به انجمن خیرین داشته‌اند و نام آن‌ها اعلام نشده، در صورت تمایل در گزارش آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین حساب شماره ۴۳۶۳۵۹۳۷۱۸ بانک ملت و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۲۹۱۹۸۳۹۱ به نام انجمن خیرین تأمین سلامت شهرستان نی‌ریز آماده دریافت کمک‌های خیرین محترم می‌باشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها