تعداد بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ - 2023 27 May
امام جمعه نی‌ریز از مسئولان شهرستان که در راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی تلاش کردند تشکر کرد و گفت: «امیدوارم این درمانگاه پایدار بماند و توسعه پیدا کند.»

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌محمود حسینی در خطبه‌های نماز‌جمعه ۵ خرداد اظهار داشت: «امیدوارم درمانگاه شبانه‌روزی که در محل بیمارستان قدیم راه‌اندازی شده پایدار بماند و روزبه‌روز توسعه پیدا کند. من از پزشکان متخصص نی‌ریزی ساکن شیراز هم خواسته‌ام که به نی‌ریز بیایند و خدمات ارائه دهند.»


خطیب جمعه نی‌ریز در جایی دیگر، با بیان این که نمایندگان مجلس باید نیتشان خدمت به مردم باشد، گفت: «کار مجلس نظارت و قانونگذاری است تا دست قوه مجریه و قضائیه بسته نباشد. قوانین هم باید اولویت‌بندی شود؛ به خصوص در مورد سال مهار تورم و رونق تولید. رهبر انقلاب در این مورد به نمایندگان مجلس سفارش کردند که تقوا داشته باشند، کار جهادی انجام دهند و ساده‌زیست باشند. باید نیتشان خدمت به مردم باشد؛ نه این که فقط برای رأی آوردن در دور بعد کار کنند.»


حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی به نامه بعضی از زنان نی‌ریزی در مورد دغدغه حجاب اشاره کرد و گفت: «در مورد حجاب و عفاف در حال پیگیری هستیم و مذاکراتی با استان و تهران داشته‌ایم که امیدواریم دغدغه مردم در این رابطه به طور کامل حل شود. البته همیشه افرادی گناه می‌کنند؛ اما بعضی‌ها زمینه گناه را فراهم می‌کنند که به آنها تذکر داده شده و امید که آن را جدی بگیرند. درست نیست که ما زمینه را برای گناه علنی فراهم کنیم.»


وی با اشاره به موضوع تمدن رضوی گفت: «تمدن نوع عالی فرهنگ است. وقتی بحث از تمدن اسلامی است، یعنی اعتقاد به توحید، معاد و ولایت‌پذیری و رساندن انسان به کمال؛ اما با محوریت امام معصوم. با حضور امام رضا(ع) و هجرت و تبعید او، این تمدن صورت گرفت. چون معرفت و شناخت عوام نسبت به امام رضا(ع) آن قدر زیاد شد که مردم بعد از امام رضا(ع)، امام جواد(ع) را به راحتی قبول کردند. همزمان و بعد از امام رضا(ع)، تعدادی از سادات و امامزادگان با یک حرکت انقلابی و سیاسی وارد ایران شدند. این تمدن اسلامی و گسترش تشیع، به حدی صورت گرفت که ایران پایگاهی برای اهل بیت شد و ما در حال حرکت به سمت ظهور هستیم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها