تعداد بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸ - 2023 27 May

/ توصیه دانشمندان آلمانی: در روز‌های گرم به جای نوشیدنی سرد، چای نعنا بخورید تا خنک شوید!
️مایعات سرد باعث تولید گرما در بدن می‌شود تا تعادل دما حفظ شود. در نتیجه خنک‌کنندگی آن‌ها پایدار نیست.

/ عصبانیت باعث پوکی استخوان می‌شود.
زمان عصبانیت هورمون‌های اسیدی در بدن ترشح می‌شود که باعث اختلال در جذب کلسیم و در نتیجه به مرور زمان موجب پوکی استخوان می‌شوند.
یکی از بیماری‌هایی که ارتباط مستقیم با نوع تغذیه دارد، پوکی استخوان است. مصرف میوه و سبزیجات محیط اسیدی بدن را خنثی می‌کند و جذب املاح و ویتامین‌ها را افزایش می‌دهد.

/ نشانه‌های کمبود روی در بدن:
ابتلا به بیماری‌های مزمن، ابتلا به عفونت‌های طولانی مدت، ریزش مو، از دست دادن حس چشایی، کندی در کاهش وزن، درد عضلانی.

/ ادرار خود را نگه ندارید. زیرا باعث:
عفونت مجرای ادراری، درد هنگام دفع، سنگ کلیه، تورم مثانه، خطر بروز سرطان، کیست و درد قسمت تحتانی شکم می‌شود.

/ خواص باور نکردنی معجون سیر و عسل!
️مخلوط عسل و سیر باعث می‌شود شخص در ۱ ماه ۱۰ کیلو وزن کم کند.
برای تهیه این معجون، ۱ حبه سیر را له کرده و در فنجان آب داغ قرار داده، سپس ۱ قاشق عسل به آن اضافه نموده و آن را قبل از خواب میل کنید.

/ دست و پای شما بی‌حس یا مورمور می‌شوند؟
این مورد با مشکلات سیستم عصبی مرتبط است که با ویتامین B برطرف می‌شود. اگر این حالت را تجربه کرده‌اید، باید مصرف خوراکی‌های سرشار از ویتامین B را بالا ببرید.
 بی‌حسی دست‌ها و پا‌ها معمولاً با نوسانات خلقی و ناتوانی در تفکر واضح همراه است. همه این‌ها به سیستم عصبی مربوط می‌شود؛ بنابراین برای حفظ عملکرد درست این سیستم، گیاه‌های کامل خام بیشتری بخورید، یا اگر مصرف همه مواد مغذی ضروری برای شما دشوار است، ویتامین B کمپلکس دریافت کنید.

/ سرگیجه را جدی بگیرید.
به دلیل عدم تعادل در گردش خون و کمبود اکسیژن در مغز، ممکن است دچار سر گیجه شوید. این عارضه ممکن است به دلیل مشکلات قلب و عروق خونی ایجاد شود.
بنابراین، حتی اگر علائم ضعف گردش خون مغزی (سرگیجه، ضعف، بی‌حسی صورت و اندامها) فقط برای چند ثانیه ادامه داشته باشد، این مسئله باعث نگرانی می‌شود. در صورت بروز مکرر این بیماری، به پزشک مراجعه کنید. این می‌تواند یک عامل خطر برای سکته مغزی باشد.

/ راه‌هایی برای درمان سردی دست و پا
شکلات تلخ، حرکت، حمام پا، ماساژ روغن گرم، خوردن زنجبیل برای بهبود سردی پا‌ها مؤثر است. همچنین مصرف قرص آهن.

/ افزایش خطر ابتلا به ضربان قلب نامنظم با خواب روزانه
بر پایه پژوهش اخیر محققان، افرادی که ۳۰ دقیقه یا بیشتر در روز چرت می‌زنند، ۹۰ درصد بیشتر از افرادی که چرت‌های کوتاه‌تری دارند، در معرض خطر ابتلا به اختلال ریتم قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی هستند.

/ احساس شادی و نشاط با دریافت نور
زمانی که در معرض نور آفتاب (حتی در معرض روشنایی یک روز ابری یا سرد) قرار بگیرید، مغزتان در پاسخ شروع به تولید «سروتونین» می‌کند. پس عادت کنید هر روز ۱۰ الی ۲۰ دقیقه به پیاده‌روی بپردازید. همچنین ممکن است دریابید که این زمان، فرصت خارق‌العاده‌ای به شما می‌دهد تا برای روزی که در پیش دارید فکر و برنامه‌ریزی کنید. سروتونین نه تنها باعث می‌شود خیلی بیشتر احساس شادی کنید، بلکه کمک می‌کند چیز‌های بهتری را به زندگیتان جذب کنید. زیرا مشابه‌ها همدیگر را جذب می‌کنند.
یکی از دلایل احترام به نور و آتش در ایران باستان، احساس شادی و نشاط بوده است.

/ ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺩﮎ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ خواسته ﺧﻮﺩ «ﺩﺭﺳﺖ یا غلط» ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﮔﺮﯾﻪ ﯾﺎ ﺩﺍﺩ ﮐﺸﯿﺪﻥ کند ﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ بخواهد ﺑﻪ ﺧﻮﺍسته ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺳﺪ، ﻭﺍﻟﺪﯾن ﺑﺎ برآورده کردن خواسته او ﺑﺎﻋﺚ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻟﺠﺒﺎﺯﯼ ﺩﺭ ﺍﻭ میﺷﻮﻧﺪ.

/ اگر قند خون دارید، به قند میوه‌ها توجه کنید. ️
️یک تصور نادرست بین افراد دیابتی وجود دارد. آن‌ها در واقع بر این باور هستند که مصرف قند میوه مشکل‌ساز نیست. به عنوان مثال چای را با تعدادی خرما، توت خشک و کشمش مصرف می‌کنند و بر این باورند که قند میوه مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند. 
️باید به این نکته توجه داشته باشید که قند میوه هم در نهایت به گلوکز سوخت اصلی مغز تبدیل می‌شود. تنها تفاوت این موضوع، طولانی‌تر شدن تبدیل قند میوه به گلوکز است.
️توصیه و ترجیح این است که از مصرف قند پرهیز و به جای آن میوه مصرف کنید؛ اما میوه هم نباید به هر اندازه استفاده شود. در واقع در برنامه بیماران دیابتی مقدار میوه مشخص شده و طبق برنامه توصیه شده پزشک خود باید عمل کنند.

/ سرطان کبد (جگر)
مشخص شده که سرطان کبد نیز با چاقی ارتباط دارد. بالا بودن شاخص توده بدنی، دور کمر زیاد و دیابت نوع دوم همگی ارتباط غیر مستقیم با سرطان کبد دارند. آمار سرطان کبد از سال ۱۹۷۰ سه برابر شده، زیرا چاقی نیز از همین سال‌ها رو به افزایش گذاشته است. هر کدام از عوارض گفته شده، ریسک سرطان کبد را افزایش می‌دهند و ترکیب آن‌ها نیز این ریسک را چندین برابر می‌کند. بیماری کبد چرب غیر الکلی که در میان افراد چاق شایع است، می‌تواند منجر به آسیب به کبد شود.

/ بیشتر کنسرو‌ها دارای نگهدارنده، قند، نمک فراوان، چربی، ادویه، اسانس و مواد رنگی هستند.
پس خوردن آن برای کودکان، زنان باردار و افراد تندرست سفارش نمی‌شود.

/ حداقل یک روز هفته را استراحت کنید.
 اگر زیاد کار می‌کنید یا درس می‌خوانید، داشتن حداقل یک روز استراحت مطلق در هفته می‌تواند استرس، فشار خون بالا و احتمال سکته را کاهش دهد و باعث بهبود یادگیری مطالب شود.

/ مصرف فولیک اسید از ۳ ماه قبل از بارداری و تا پایان ۳ ماهه اول برای همه خانم‌های باردار الزامی است.
 مصرف آهن هم از پایان ۳ ماهه اول بارداری تا ۳ ماه بعد از زایمان الزامی است.

/ مصرف میوه به عنوان دسر ممنوع
متخصصان تغذیه همواره تأکید دارند که باید روزانه ۵ نوبت میوه و سبزیجات مصرف کنید؛ اما بسیاری از افراد به زمان مصرف آن‌ها توجه نمی‌کنند. تحقیقات دانشمندان نشان داده که مصرف میوه به عنوان دسر می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در فرد شود. در حقیقت خوردن میوه به جای دسر بیشتر برای بدن مضر است تا مفید. 
این اقدام در روند دستگاه گوارش ایجاد اختلال کرده و باعث کند شدن فرآیند هضم غذا می‌شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها