تعداد بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۱۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸ - 2023 27 May
درمانگاه ۲۴ ساعته شهدای کمیل نی‌ریز در محل بیمارستان قدیم افتتاح شد.
author
روزنامه نگار: عابد نعمتی

در ابتدای این مراسم، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز گفت: «راه‌اندازی درمانگاه شهدای کمیل، تقریباً از زمان افتتاح بیمارستان جزو خواسته‌هایی بود که مردم شهرستان نی‌ریز داشتند. با وجود مشکلاتی که داشت، به لطف خدا و با پیگیری‌هایی که نماینده مجلس و امام جمعه داشتند، توانستیم این وعده را محقق کنیم.

در حال حاضر، درمانگاه شروع کننده قسمتی از بیمارستان است و ما در مجموعه قدیم بیمارستان، در حال راه‌اندازی یک مجموعه ۳۰ تختخوابه بخش اعصاب و روان هستیم که از ابتدای تیرماه شروع به فعالیت خواهد کرد. قبل از آن هم درمانگاهی که به عنوان اتفاقات آن بخش و همچنین درمانگاه ۲۴ ساعته برای مردم است، راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم خدمات را زودتر در اختیار مردم قرار دهیم.»

دکتر داور آل‌داود افزود: «در حال حاضر درمانگاه ۱۴ تخت تزریقات و پانسمان و ۴ پزشک و ۱۴ نیرو دارد که به طور شیفتی ویزیت می‌کنند. خدمات پرستاری هم به طور کامل ارائه می‌شود. همین طور بخش رادیولوژی، او پی جی (عکسبرداری دندان) و آزمایشگاه ارائه خدمات می‌کنند. این درمانگاه به طور موقت از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب، حتی روز‌های تعطیل فعال است و از ۱۳ خرداد، ۲۴ ساعته خواهد شد. ان‌شاءا... با پیشرفت و پیگیری در بخش اعصاب و روان، می‌توانیم خدمات را گسترش دهیم و اگر بخش خصوصی به سیستم اضافه شود، می‌توانیم به طور تدریجی یک درمانگاه کاملتر و تخصصی را برای خدمات‌رسانی به مردم شهرستان آماده کنیم. همچنین به زودی داروخانه هم به این درمانگاه اضافه خواهد شد.»

در ادامه، امام جمعه نی‌ریز با تشکر از استاندار، دانشگاه علوم پزشکی، نماینده مجلس و رئیس شبکه بهداشت اظهار داشت: «امید که این درمانگاه روز به روز در زمینه‌های مختلف گسترش پیدا کند و بخش‌های تخصصی هم در آن فعال شود. من با پزشکان متخصص نی‌ریزی هم صحبت کردم و جلسه‌ای در شیراز با آن‌ها داشتیم. آن‌ها قول دادند بیایند و به مردم و همشهریان خود خدمت کنند تا بخش‌های تخصصی نیز فعال شود.»

ایشان اضافه کرد: «فرماندار نی‌ریز هم که در جلسه فرمانداران استان بودند، تماس گرفتند و گفتند این مطلب را از طرف ایشان عرض کنم که بیمارستان مسلمین که زیر نظر نیروی دریایی سپاه است، قول داده بخشی از درمانگاه به ویژه قسمت آزمایشگاه را در اینجا توسعه دهد. از هلال‌احمر هم می‌خواهم که پیگیری و داروخانه خودش را در این درمانگاه تأسیس کند.»

نماینده مجلس نیز عنوان داشت: «از کسانی که در صدور مجوز این درمانگاه تلاش کردند تشکر می‌کنم؛ چرا که از زمان افتتاح بیمارستان جدید نگرانی و دغدغه مردم برای دسترسی آسانتر به خدمات اورژانسی و پرستاری مطرح شد. از آن زمان این درخواست منتقل شد، معاون وزارت بهداشت قول پیگیری داد و با پیگیری مصرانه مسئولان به ویژه دکتر آل‌داود، فرماندار و امام جمعه، حمایت مسئولان استانی جلب شد. اخذ مجوز درمانگاه یک موضوع بسیار سخت شده بود و تقریباً از طرف دانشگاه علوم پزشکی جواب رد داده بودند؛ اما این درخواست مردم مصرانه مطرح شد و با حمایت استانداری و وزارت بهداشت، دکتر آل‌داود موفق شد این مجوز را بگیرد و امروز شاهد آغاز خدمات‌رسانی به مردم در این درمانگاه هستیم.»

فرهاد طهماسبی افزود: «هدف از ایجاد این درمانگاه، ارائه خدمات بهتر به مردم است تا دسترسی آسان‌تر ایجاد شود و خدمات را مناسبتر و طبق تعرفه دولتی دریافت کنند. امیدواریم به نوعی مدیریت شود که در آینده شاهد گلایه مردم نباشیم. کیفیت کار زمانی مشخص می‌شود که کف جامعه احساس رضایت کند.»

قبادی معاون فرماندار هم عنوان داشت: «هرچه برای مردم خدمت کنیم، نباید منت بگذاریم و خدمات نباید نمایشی باشد. افتتاح یک طرف قضیه است و مدیریت بعد از افتتاح هم طرف دیگر که باید درست انجام شود.»

افتتاح درمانگاه شبانه‌روزی شهدای کمیل در بیمارستان قدیم

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها