تعداد بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱ - 2023 27 May

راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: ۱۸۰۸، ۸۰۰، ۹۱۷، ۰
دفتر: ۰۹۰۳، ۵۳۸۳ - ۰۷۱
رایانامه (ایمیل):neyrizanfars@gmail.com

اتاق اصناف - صمت
چرا نظارتی روی نرخ آرایشگاه‌های مردانه ندارید؟

پاسخ صمت:
با سلام، نظارت دائمی و روزانه بر تمام کالا وخدمات صنفی در گروه‌های دونفره اداره صمت، اتاق اصناف و ناظران  بازرسی در بازار صورت می‌پذیرد و رسته آرایشگران هم از دستور کار بازرسان خارج نیست. شهروندان عزیز چنانچه با موارد گران‌فروشی و عدم درج نرخنامه یا عدم صدور فاکتور مواجه‌اند، مراتب را با تلفن ۱۲۴ یا مراجعه به بازرسی اتاق اصناف گزارش کنند.
-----------//-----------

نماینده مجلس 
۱- یکی از دلایل محرومیت شهر‌های کوچک، نداشتن تعداد کافی نماینده در مجلس است. در قانون فعلی، مبنای تعداد نماینده، تعداد جمعیت مناطق است و نه وسعت. این باعث می‌شود که امکانات رفاهی، پزشکی، عمرانی و... در شهر‌های بزرگ که تعداد نماینده بیشتری دارند متمرکز شود و جمعیت زیادی به این مناطق مهاجرت کنند و شهر‌های کوچک و محروم، کم‌جمعیت شوند. در شهر‌های کم‌جمعیت، اتمام یک طرح عمرانی کوچک سال‌ها طول می‌کشد. در صورتی که طرح‌های عمرانی بزرگ در شهر‌های بزرگ و پر نماینده با همین وسعت، در مدت زمان کمی انجام می‌گیرد. انتظار ما از شما و دیگر نمایندگان به خصوص در مناطق محروم، تصحیح قانون فعلی انتخابات مجلس است. اهمیت وسعت خاک در برابر جمعیت را شهدا با جان خود بیان داشته‌اند.  

۲- لطفاً فکری برای فعال‌سازی اینترنت محدوده سیمان سفید و سیمان خاکستری کنید.

پاسخ روابط عمومی، اموررسانه و فضای مجازی دکترطهماسبی:
۱- با سلام خدمت شهروندان گرامی،  همان‌طور که مستحضرید، افزایش تعداد نمایندگان یک حوزه انتخابیه، تابع ضوابط خاصی در قانون است. اما بنا به درخواست و توضیحات شهروند گرامی، مطالبه ایشان جهت بررسی عیناً به کمسیون مربوطه ارجاع داده شد.

۲- بررسی و پیگیری  مشکل مربوطه در دستور کار دفتر نماینده محترم قرار گرفت.
-----------//-----------

ورزش و جوانان
چرا روی مدارس فوتبال نظارت نمی‌شود؟ هر پولی دلشان می‌خواهد می‌گیرند و خانواده‌ها که اطلاعی ندارند، پرداخت می‌کنند. لطفاً به طور دقیق مبالغ مصوب را اعلام کنید تا کسی پول اضافه نگیرد و به مردم و بچه‌ها ظلم نشود.

پاسخ ورزش و جوانان:
با سلام، به زودی نرخ شهریه بر پایه درجه‌بندی مدارس از طرف هیئت استان اعلام و بر اساس آن، نظارت صورت خواهد گرفت.
-----------//-----------

آموزش و پرورش
آیا مدرسه فوتبال استعداد‌های درخشان با مجوز شما در مدارس تبلیغ پخش کرده؟ بچه‌های زیادی بدون اطلاع جذب آن شده‌اند؛ در حالی که فکر می‌کنند آن‌ها از طرف آموزش و پرورش هستند و همین یک مدرسه فوتبال در شهر فعال است.

پاسخ آموزش و پرورش:
با سلام، هیچ کدام از مدارس حق تبلیغ برای مؤسسات، باشگاه‌ها و... را بدون مجوز آموزش و پرورش  ندارند؛ لذا هر مدرسه‌ای که این کار را  کرده باشد، قطعاً تخلف کرده و در صورت مشخص شدن، با آن برخورد خواهد شد.
-----------//-----------

شهرداری نی‌ریز
۱- وضعیت نظافت کنار پیاده‌رو انتهای بولوار میرزا کوچک‌خان بعد از پارک آزادی (ضلع شمالی پارک بانوان) نامناسب است و در شأن این  منطقه نیست. لطفاً نظارت بیشتری روی پیمانکار داشته باشید.

۲- لطفاً به شهرداری و شورای شهر اعلام کنید چرا برای بستن قبر فوت‌شدگان، به جای درخواست وسایل از صاحب عزا، مبلغ هزینه مصالح را به مبلغ دریافتی اولیه اضافه نمی‌کنید؟ پیشنهاد می‌شود شهرداری مصالح را تهیه و در اختیار مردم قرار دهد و  سودش نصیب خودش شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود شهرداری با کمک خیرین، مکانی در دارالرحمه از قبیل مسجد یا حسینیه احداث کند تا مردم برای مراسم ختم در آسایش باشند و از ترافیک در سطح شهر جلوگیری شود.

۳- پارک جنگلی از یادگاران مدیران قبلی شهرداری بوده و پتانسیل بسیار بالایی جهت عمران و ساخت تفرجگاه و فضای سبز دارد. دلیل این که شهرداری این پارک را تحویل منابع طبیعی داده و اکنون هیچ رسیدگی به آن نمی‌شود، چیست؟ نکته جالب این که شهرداری در فاصله چند کیلومتری آن، آب غیر شرب مازاد بر مصرف خود را به فروش می‌رساند.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
۱- منطقه مذکور در طرح توسعه پارک آزادی قرار داشته و حالت کارگاهی دارد. موضوع به ناظر خدمات شهری اطلاع داده شد تا بررسی و اقدام شود. ضمناً به استحضار می‌رساند قطعاً مردم بهترین ناظرین شهرداری در محلات مختلف و محدوده سکونت خود هستند در صورت مشاهده کاستی‌ها، صحیح و شایسته است که موارد از طریق سامانه ۱۳۷، شماره تلفن چهار رقمی ۵۳۲۰، سرشماره پیامکی ۵۰۰۰۱۵۳۲۰ یا مراجعه حضوری به واحد مربوطه منتقل گردد.

۲- به خاطر تعدد وظایف شهرداری و همچنین تفاوت سلیقه و نظر شهروندان محترم در این خصوص، امکان تهیه مصالح وجود ندارد. درخصوص مسجد یا حسینیه، همان طور که اشاره فرمودید، اگر خیرین عزیز پیش‌قدم شوند، شهرداری نیز استقبال و همکاری خواهد کرد.

۳- قرارداد اجاره پارک جنگلی با فشار‌های برخی افراد، به طور یک طرفه از طرف اداره منابع طبیعی فسخ شده است. شهرداری قبل از آن مکاتبات متعددی در خصوص ارائه پیشنهاد همکاری با اداره مذکور داشته است. با توجه به قوانین مختلف که در حمایت از عرصه‌های ملی و پارک‌های جنگلی در سطح کشور وجود دارد، به هیچ عنوان امکان عملیات عمرانی در پارک یادشده وجود نداشته است. فاصله چند کیلومتری مورد نظر شما درون محدوده شهر قرار دارد و پارک جنگلی خارج از محدوده شهر نی‌ریز است.
-----------//-----------

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز
چگونه است که فولاد غدیر نیرو نمی‌گیرد و می‌گوید ظرفیت تکمیل است؛ اما الان یک نفر با رشته گرافیک در مقطع لیسانس و نفر دیگری با مدرک زبان وارد کارخانه فولاد شده‌اند؟ ما هم که مدرک دکترا و کارشناسی ارشد  داریم، بیکاریم.

پاسخ مجتمع فولاد غدیر:
با سلام، پیگیری می‌شود.
-----------//-----------

راه و شهرسازی
از رئیس اداره راه اجازه بگیرید که ما با هزینه شخصی خودمان چندتا بشکه فرسوده‌ای را که در ورودی شهر قرار داده‌اند عوض کنیم. چون از عمر بشکه‌ها گذشته و حیف است.
-----------//-----------

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
لطفاً سرعتکاه‌های روستای تل‌مهتابی را رنگ‌آمیزی کنید.
-----------//-----------

تالار...
منتقد محترم! انتقاد شما در اختیار مدیر تالار مورد نظر قرار گرفت.
-----------//-----------

اتاق اصناف
لطفاً نرخنامه مراکز خدمات چاپ و فتوکپی را اعلام کنید. من دو برگ A۴ کپی گرفتم، هر برگ ۲۵۰۰ تومان. وقتی اعتراض کردم، گفتند طبق نرخنامه هر برگ ۴۰۰۰ تومان است. آیا این قیمت درست است؟
-----------//-----------

مسئولان مربوط‌
نمی‌خواهد برای یک درخت تلاش کنید. اگر توان دارید، به فکر اجاره خانه‌ها باشید که سر به فلک کشیده. من خودم خانه اجاره کردم ۵۰ میلیون رهن با ۳ میلیون اجاره. به نظر شما سه میلیون از کجا بیاوریم؟ اگر بخواهید زمینی به یک نفر بدهید، اول پول می‌گیرید. اگر پول بود که مردم در خانه اجاره‌ای زندگی نمی‌کردند. به داد ما برسید.
-----------//-----------

نی‌ریزان فارس
۱- ما گلایه‌ای مفصل از جناب آقای مجید پاکیزه‌دامن خبرنگار ورزشی داریم. چرا در مورد تیم والیبال بزرگسالان جهان‌آباد در چاپ این هفته نوشته‌اید حریف ناشناخته؟  

محض اطلاع شما و همشهریان عزیز، جهان‌آباد در رشته والیبال در استان فارس زبانزد است و بازیکنان بسیار با کیفیتی در این رشته داشته و دارد. این رشته ورزشی در این روستا قدمتی ۶۰ ساله دارد.

لطفاً وقتی می‌خواهید در مورد ورزش منطقه یا شهری مطلبی بنویسید، اولاً  ببینید آن منطقه چه تاریخچه و قدمتی در آن رشته دارد و بعد بنویسید تیمی ناشناخته.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، منظور ما، ناشناخته بودن تیم جهان‌آباد از دیدگاه مخاطبان هفته‌نامه بود. ضمن قدردانی از ورزشکاران ارزنده تیم جهان‌آباد، اذعان داریم که این تیم در جامعه والیبال، تیمی شناخته شده است.

۲-  لطفاً گزارش بازی‌های والیبال را هم اعلام کنید.
نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، گزارش مسابقات والیبال به طور مرتب در هفته‌نامه چاپ می‌شود.

۳- در مورد مطلب «نی‌ریز - خرامه مسیری که به دل ننشست!» می‌خواستم بگویم جاده نی‌ریز- خرامه بخشی از جاده تاریخی شیراز - کرمان است که آثار کاروانسرا‌ها و برج‌های امنیتی آن هنوز باقی است. متأسفانه برخی با دشمنی و کارشکنی در احداث جاده آسفالته استاندارد، مانع از به ثمر نشستن آن و استفاده خوب توسط مردم حاشیه مسیر و منفعت کل کشور شده‌اند. همچنین مسیر راه‌آهن شیراز - سیرجان در مسیر سروستان و حاشیه استهبان، به علت کوهستانی بودن که هزینه‌های تونل و کوه‌بری گزافی به کشور تحمیل نمود، کاملاً تعطیل شد. در صورتی که گذر این مسیر ریلی از خرامه - نی‌ریز، با حداقل هزینه و بدون تونل به نتیجه می‌رسید. متأسفانه با اعمال نفوذ ..، تغییر مسیر به نتیجه نرسید که عوامل مربوطه باید پاسخگو باشند.

نی‌ریزان فارس: با سلام و سپاس، امید است این پروژه مهم فعال شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- اتاق اصناف
- راه و شهرسازی
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها